Worms: Reloaded (2010)

Macintosh / PC
Strategy

Ontwikkeld door Team17
Uitgegeven door Team17

Bestuur je eigen team van wormen en versla je tegenstanders aan de hand van diverse knotsgekke wapens. Het spel telt meer dan zestig campagnemissies, nieuwe Warzone missies en een Bodycount modus. Spelers kunnen elkaar belagen met meer dan 45 wapens, waaronder enkele nieuwe wapens en enkele oude bekenden uit eerdere Worms spellen. Daarnaast kan je je eigen levels maken in een Map-editor en je wormen 'aankleden' aan de hand van verschillende hoofddeksels.

avatar van Ricxz92
Hopelijk speelt die lekker als vanouds.

avatar van IceTea
inderdaad ben weer benieuwd!

Is dit 2D? Zo ja:
anders: Hmm, maar even afwachten hoe dit gaat worden.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ja dit is in 2D. Worms keert eindelijk terug naar zijn roots op de PC, nog altijd het fijnste platform voor dit spel. Trailer

Winkelwagentje schreef:
Ja dit is in 2D.

Ben wel benieuwd hoe ze dit aantrekkelijk gaan maken. De trailer showt al een hoop nieuwe features. Hoewel ik het er mee eens ben dat dit het beste speelt op de PC, hoop ik stiekem nog op een Xbox 360 release. Op een groot scherm op de bank met vrienden vind ik dan weer iets leuker dan achter mijn kleine schermpje met 4 man.

avatar van Winkelwagentje
Winkelwagentje (moderator)
Ik heb Worms voor PSN gespeeld, allemaal best aardig, maar het spel speelt toch het allerfijnste op de PC. Op Xbox Live Arcade is trouwens deze Worms verkrijgbaar.

avatar van Brains
Klopt, die heb ik ook . Vind ik ook gewoon prima speelbaar alleen is het niet zo veelzijdig als bijvoorbeeld de oude Worms Armageddon op de PC. Deze game heeft, zo te zien in de trailer, veel nieuwe wapens en features. Vandaar dat ik hoop dat ook deze, ooit, op de Xbox verschijnt. Ik zal hem waarschijnlijk ook wel halen voor de PC.

Leuk! Als dit weer ouderwets in 2D is ga ik dit spel eens opzoeken.

Worm 2 en Worm Armageddon....heel veel uurtjes met vrienden mee doorgebracht

avatar van P.O.W.
Heb ff een uurtje erin gegooid net en hij is aardig oldschool, tof. Heb nog lang niet alles gechecked maar met die multiplayer kan het haast niet anders dan verslavend worden.

avatar van Mafurios
Lekker old school 2D worms veel valt hier niet over te zeggen prima game alleen zou het leuk zijn als de npc beurten versneld werden afgespeeld.

Erg leuk,

Ik heb hem gekocht.
Leuke dingen zitten er tussen.
Leuke opdrachten moet je doen.

Online leuk.
1 na deel is de chat vind in onhandig.
Je heb geen button om snel met 1 druk op de knop na de Chat te gaan.
Eerst op Esc en dan op Chat drukken.

Met de microfoon of koptelefoon Zit nog een fout in.
Geluid blijf soms hangen.

Voor de rest een top spel.

yesssssssssssss 2D, niet de 3D flops meer...

Worms, een geweldig spel
Gelukkig zijn ze weer terug, mooi 2d en geen 3d gekloot.
Vol verwachting begon ik. Ja, een boel goede dingen zijn terug, bazooka, heilige handgranaat etc.
Echter, ik heb geen idee wat ze met de AI gedaan hebben. Er zijn, indien de PC aan de beurt is, 2 opties: of ze schieten gigantisch mis / maken een domme actie (met de shotgun 1 x een dom schot en dan stoppen) of ze schieten perfect raak. Gooien ze een handgranaat, dan rolt deze op zo';n manier, dat hij perfect neerkomt waar die neer moet komen (evt. met allemaal vreemde stuiters). Ondanks dat ze zo belachelijk goed schieten, win je met gemak. Dit moet toch zeker een stuk beter kunnen?...
Het had zo goed kunnen zijn, helaas...