Star Wars: Rogue Squadron (1998)

Nintendo 64 / PC

Ontwikkeld door LucasArts en Factor 5
Uitgegeven door LucasArts

Als Luke Skywalker speel je 16 missies waaronder een reddingsmissie, het bevrijden van een planeet, en het tegenhouden van mensen die naar de Dark Side worden getrokken. Bij deze gevaarlijke missies heb je onder andere de X-Wing, A-Wing, Y-Wing en Speeder ter beschikking als voertuig en vecht je tegen zowel lopende als vliegende vijanden.

avatar van jedymastertje
Hele veel gespeeld maar ja wat wil je als die hard starwars fan

avatar van Jermaine
Misschien wel het beste Star Wars spel van de vorige eeuw. 4*

neo (crew)
Shadows of the Empire maakte zijn verwachtingen op de N64 niet helemaal waar. Rogue Squadron's gameplay lijkt er wel veel op, maar is nog een stuk beter en de levels zijn erg goed door het de grote variatie in vijanden zowel op de grond als in de lucht. Al vanaf het eerste level op op Tatooine (meen ik) Tel daarbij het uitstekende Star Wars gevoel en je hebt een goede game. 4 sterren

Game_Kaza
Vlieggames zijn nooit echt mijn ding geweest. Weet wel dat ik dit altijd een geweldige game vond. Maar opgeefmoment was er een level.... werd om de 10 seconden neergeknald en de lol was er snel vanaf. Werd dus te moeilijk opgeefmoment.

3 sterren.

avatar van BlackskullB
Gewelidge game, erg leuk om te spelen, ik speelde het keer op keer weer, vooral erg leuk om als Tie Bomber te vliegen met bepaalde cheats, en mijn lievelingsschip is de Tie Fighter, heerlijk behendig dat ding, en ook snel, helaas weinig uithoudingsvermogen qua armor, wel veel vuurkracht. Leuk spel, heb het nog steeds op mijn pc staan. Een 4*

avatar van Tha Luz
Van wat ik me kon herinneren was dit een erg leuk spel!Toch ook best lastig,grafisch nog best aardig voor zijn tijd.

Nooit voor vliegspelletjes geweest, maar dit wist me toch wel te bekoren.
Perfect ook om het beste uit je gamepad te halen.

In mijn herinnering heb ik me met dit deel toch het meest vermaakt. De opvolger had ik destijds als launchtitel bij mijn Cube maar daar viel vooral de hogere moeilijkheidsgraad mij op dat moment niet gemakkelijk. Heb die ervaring vervolgens zelf een beetje vernaggeld door de verleiding van cheats destijds niet te kunnen weerstaan en onder andere kolder in de Millennium Falcon te gaan lopen doen. De derde niet eens ooit aan toe gekomen vandaar dat ik wel in zekere zin een hedendaagse herkansing behoef.