
Blood Stone (2010)
Alternatieve titels: 007: Blood Stone | James Bond: Blood Stone
Nintendo DS / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Racing
single player / online (verschilt per platform)
Ontwikkeld door Bizarre Creations, n-Space en High Moon
Uitgegeven door Activision
In Blood Stone gaat agent 007 de hele wereld over op zoek naar een terroristische groepering welke zich bezig houdt met illegale diamanthandel. Deze groepering wordt geleid door een man genaamd Greco. Bond bezoekt onder meer Siberië, Athene en Istanbul. Het spel bevat zowel third-person shooter elementen als diverse auto-achtervolgingen. Aan de hand van de focus modus kun je de tijd vertragen om zo preciezere shots te kunnen maken. Naast de storymode bevat Blood Stone ook een multiplayer modus voor maximaal zestien spelers waarin een team van spionnen het op moeten nemen tegen een team van huurlingen.
de trailer was zeer mooi en verwachtingen bij de pu zijn zeer hoog deze heeft mijn aandacht zeker getrokken.


racing ?
Ja, er zitten aardige missies in waar je met de auto moet racen en achtervolgers moet afschudden. Schijnt zeker niet slecht te zijn,
Kun je zien dat de personen grafisch niet zo slecht zijn als ik dacht en je ziet ook wel dat het een beetje een race game is.
Heeft wel wat weg van die Bourne game. De graphics zien er overigens niet al te goed uit, kijk alleen maar eens naar die gezichten.
als je nou eens de moeite neemt om gameplay te bekijken.

Ik vind dit er stukken beter uitzien dan die Bourne game. Die vond ik echt niet leuk om te spelen. Hiervan verwacht ik wel dat ik me ermee ga vermaken.
The Bourne Conspiracy was trouwens ook ontwikkeld door High Moon, vond het een vermakelijke game maar meer niet, 1 keer uitspelen en toen was het gebeurd.

Dit keer weer van Activision maar wel zonder Treyarch, wel een indrukwekkend developer team; Bizarre Creations, n-Space en High Moon, dat kan bijna niet fout gaan lijkt mij.
The Bourne Conspiracy was trouwens ook ontwikkeld door High Moon, vond het een vermakelijke game maar meer niet, 1 keer uitspelen en toen was het gebeurd.
nou als AVmerode zegt dat dit goed gaat worden dan gaat het weer een flop worden,,,ieder game waar Avmerode naar uitkeek is een dikke vette FLOP,,

zoals alpha protocol




Blood Stone trapt af met een proloog zoals we die ook van de films gewend zijn. M krijgt een telefoontje over een mogelijke terroristische aanval en bijna vanzelfsprekend zit James op dat moment al in een vliegtuig, klaar om met een parachute op het jacht van de verdachte neer te strijken. Vervolgens schakelt hij op hardhandige wijze verschillende huurlingen uit door ze te voorzien van een extra lichaamsopening of door ze de nek om te draaien. Een helikopter komt aanvliegen om het schip vol onder vuur te nemen en uiteraard ontsnapt de hoofdverdachte ondertussen met een andere boot. James zou James niet zijn als hij niet snel op een speedboot sprong om de achtervolging in te zetten, het jacht in een vlammenzee achterlatend. Het volgende moment zit je middenin een achtervolging op het water terwijl je wordt bestookt met raketten en tegelijk soepel explosies ontwijkt. Je dodemansrit eindigt met een flinke jump op de het keiharde trottoir en je gaat te voet verder om de terroristen een halt toe te roepen. En zo is de hele game eigenlijk, typisch Bond. Het aantal explosies zijn niet op twee handen te tellen, iedereen heeft het op je voorzien maar James is onsterfelijk. Af en toe lijkt het dan ook alsof je in een film zit en niet geheel ontoevallig is het script geschreven door Bruce Feirstein die ook het geniale GoldenEye schreef.
Als James bezoek je een aantal exotische locaties zoals Istanbul, Monaco en Bangkok waar het gespuis zich schuilhoudt. De locaties zien er op het eerste gezicht mooi uit, al kan het grafisch veel beter. Gezichtsuitdrukkingen zijn lang niet altijd overtuigend en onschuldige voorbijgangers lijken vastgelijmd wanneer je tegen ze aan loopt. Ook is er bijzonder weinig interactie met de omgeving. De cutscenes, waar de game vol van zit, zien er dan vaak wel erg vermakelijk uit. Als geheim agent ben je op verschillende gebieden gespecialiseerd dus zul je middels een simpele minigame computers kunnen hacken en vijanden kunnen scannen met je Smartphone. Wanneer je dichtbij genoeg bent kun je ze in één klap het zwijgen opleggen met een toffe takedown. Mijn favoriete gun is de 9mm met geluidsdemper maar daarnaast heb je nog meer dan tien andere schietijzers. De combat is best leuk, maar op den duur valt het in herhaling. Vooral omdat je veel tegen dezelfde soort huurlingen aan zit te kijken. Veel hebben hetzelfde uiterlijk en dat ziet er toch wat raar uit. Ik speelde de game op normal en het verbaasde me dat de vijanden maar wat graag voor je loop waggelen. Soms blijf je gewoon achter een muurtje verscholen en dan lopen ze gewoon op je af. Vervolgens kun je hem eenvoudig neermaaien of een simpele nekslag toedienen, wat de stoerste optie is. Het kan ook nog eens handig zijn want met iedere silent takedown krijg je de optie om een one-shot-one-kill te gebruiken. Als het ondanks dit nog steeds te moeilijk mocht zijn is daar nog de Smartphone die netjes alle vijanden en hun positie scant, evenals belangrijke objectives en wapens. Vergelijk het met de Detective Mode uit Batman: Arkham Asylum. Een feature die de game eigenlijk veel te makkelijk maakt. Daarnaast voelde ik me tijdens het spelen af en toe behoorlijk dom aangezien de game je letterlijk alles, maar dan ook álles voorkauwt. Als je een ladder wilt beklimmen staat er heel groot ‘climb’ of als je iets kapot kunt of moet schieten staat er ‘shootable’. De grote massa zal er vast van smullen.
Het is de James Bond-standaard dat de baas of bazen een aantal keer ontsnappen. En zo ook in deze game. Gelukkig maar, want hoewel de besturing van de voertuigen in het begin even wennen is, zul je later ondervinden dat de achtervolgingsscènes het spectaculairst van de hele game zijn. Een wilde rit in je Aston Martin over het gladde ijs in Siberië is niet ondenkbaar voor 007. Een huizenhoge truck achtervolgen in een Tuk Tuk wagentje door de drukke straten van Bangkok is een koud kunstje voor de Britse agent. Een dikke Koenigsegg al zigzaggend achterna rijden over de snelweg van Monaco draait Bond zijn hand niet voor om. Die achtervolgingen gaan uiteraard gepaard met crashes van medeweggebruikers, instortende gebouwen en joekels van explosies die je moet zien te ontwijken. De omgeving veranderd voortdurend, maar geen zorgen wanneer je een stuurfout maakt; net als in de hele game zijn er genoeg autosaves dus je hoeft nooit een groot stuk opnieuw te doen. Het gevolg is ook dat je vrij snel door de game heen knalt. Ik deed er naar schatting een kleine zeven uur over. Je kunt de game opnieuw spelen, eventueel in een hogere moeilijkheidsgraad, om de verschillende achievements te halen en wanneer je je skills wilt meten kun je het internet opgaan om in teamverband te knallen. Of je kunt kiezen om het als James Bond op te nemen tegen een groep huurlingen. Maar persoonlijk had ik het na het uitspelen van het verhaal ook wel gezien.
Misschien is het maar beter dat hier geen gelijknamige film aan is gekoppeld want dat scheelt veel haastwerk. Er is voldoende werk aan de game verricht om je een goede Bond-ervaring te geven met de achtervolgingen als duidelijk hoogtepunt. Echter laat de game hier en daar wat steken vallen zoals het grafische aspect en de matige A.I.. 007: Blood Stone is als een achtbaanrit. Op het moment dat je het beleeft is het bij vlagen amusant, maar een paar dagen later zul je je er niet veel meer van herinneren.
Pluspunten:
- Sfeervolle achtbaanrit vol spektakel
- Achtervolgingen!
- Exotische locaties
- Vermakelijke cutscenes
Minpunten:
- Grafisch kon het beter
- Gebrekkige A.I.
- Te makkelijk
- Korte speelduur
3.5*/5.0*

Nu weet ik echt wat ik kan verwachten: Bond zoals het hoort.
Helaas geen gadets op de I phone na.
Maar wel een goede Bond sfeer.
Zag er best goed uit grafisch gezien.
Wat mij betreft mag er nog een game van komen alleen dan wat langer.
Het is echt wel een cool spel om even te doen. Maar na 7 uur heb je het uitgespeeld en vind je het allemaal wel best. Het was dus te kort en....
te makkelijk, van alle recentelijke fps is dit wel heel erg simpel. Wapens zijn erg precies, vijanden zijn snel dood, als je ergens achter schuilt is het onmogelijk geraakt te worden, vijanden hebben het IQ van een teennagel, ze lopen soms open en bloot op je af of blijven domweg in een leeg veld staan en hulpmiddelen als die telefoon waardoor je precies ziet waar de vijanden zitten en de focus-aims die je kunt verdienen maken het nog veel makkelijker.
Er zit wel een echte bond-sfeer in het spel. Het bevat alles wat een bondfilm ook heeft.
echt zonde, voor Bond Fans niet kopen is echt niks maar dan ook niks, jammer want had een goeie game kunnen worden, waar zijn je gadgets heeft bond die niet meer ofzo, als je denkt nou nu gaat het beginnen , haha is het afgelopen hahah , spel in 3 uur uitgespeeld op normal,
3 uur is wat overdreven, maar het spel is inderdaad redelijk kort. Als je hem tenminste maar op 1 moeilijkheidsgraad wilt uitspelen. Je kunt namelijk de moeilijkste graad vrijspelen door 3 andere moeilijkheidsgraden eerst te behalen.
Maargoed,
Een lachertje wil ik dit spel zeker niet noemen. De achtervolgingen waren heel tof bijvoorbeeld, ondanks de ietwat stroeve besturing. Verder vond ik het aantal gadgets juist precies goed. In een game als deze zou het irritant worden als je teveel snufjes zou hebben. 1 of 2 snufjes erbij zou misschien nog net kunnen.
De vijanden zijn idd wel wat makkelijk te killen als je gewoon strategisch speelt. Veel schuilen, af en toe iemand besluipen en hem killen waardoor je precieze schoten krijgt.
Buiten dat vond ik het verhaal ook redelijk goed. En de cutscenes waren wel vermakelijk en nog van een redelijk niveau.
Deze game was appetijtelijk, maar verre van vermaakt.
Zo vond ik het aantal wapens bijvoorbeeld gering. Grafisch was het niet zo als je het mag verwachten van een moderne game als deze. Ook de besturing was vooral bij de achtervolgingen zeer stroef.
Buiten dat had ik nog een aantal bugs gevonden, waarvan de irritantste toch wel was dat ik een aantal keer onder het level of in de muur terecht kwam nadat ik een vijand met mijn handen aanviel die aan de rand van het level of tegen de muur stond. Hierdoor kon ik dus een paar keer bij me laatste checkpoint beginnen.
Oja de checkpoints vond ik wel fijn. Ook op goede momenten neergezet.
Al met al is dit gewoon een leuke game waar je op z'n minst 6 uurtjes mee bezig bent.
Daarom toch nog een 2,5
Ik ben echt mijn hele leven al een groot James Bond fan. Alle films gezien, ook allemaal in bezit. Tevens heb ik ook veel James Bond games gespeeld. Soms echt geniaal (Goldeneye is zelfs de shooter die het meeste indruk op me heeft gemaakt), soms gewoon goed (Nightfire was echt een heerlijke multiplayergame), soms middelmatig (Agent under Fire, The World is not enough) en soms gewoon bagger. Hier introduceer ik Blood Stone.
Grafisch is de game op zich best oke. Daniel Craig komt erg realistisch over, de locaties zijn afwisselend en het ziet er best behoorlijk uit, zonder overigens grafisch bijzonder te zijn. Het geluid is goed van oa de stemmen en de wapens. Tot zover niet zoveel klachten. Maar dan ga je de game daadwerkelijk ook spelen...
Jee, wat is dit voor gameplay? Misschien was dit 10 jaar geleden nog oke, maar dit kan tegenwoordig echt niet meer. Ik snap best dat games soms ook gericht zijn op de casual gamer, maar ik wist niet dat ze ook specifiek op zwakzinnigen worden gericht. Eigenlijk hoef je maar 1 ding te doen en dat is de hele game in de telefoon-stand te lopen. Er wordt meter voor meter aangewezen hoe je moet lopen. Er is een meter indicator en als je dat nog mist zie je wel een pijl in beeld. Hoe onuitdagend wil je het hebben? Overigens is het schieten niet veel beter. Steeds schuilen, schieten, schuilen. En als je eens niet schuilt, dan ren je maar wat tussen vijanden door. Ze raken je toch nauwelijks. Ik heb meermaals gehad dat ze voor mijn neus stonden. Ik zat te herladen als ze op mij schoten. Je moet wel scheel zijn als deze game moeilijk voor je is. De actie ziet er op zich wel boeiend uit, maar het is het dus niet. Mocht het schieten te lastig zijn, dan kan je overigens ook gewoon achter een hoekje schuilen en de vijand met een simpele druk op de knop steeds overmeesteren.

Verder hebben we ook nog de standaard boring achtervolgingen enzo. Best frustrerend om te spelen overigens, echt heel arcade.
Verder miste ik trouwens alles wat de wereld van James Bond de moeite maakt. Niet eens de originele theme....
Het is gewoon een zeer ongeinspireerde actie knaller geworden. Bond fans moeten dit gewoon overslaan. Misschien leuk voor je 12 jarige broertje of neefje die geen uitdaging zoekt in een shooter. Wederom een mislukte filmlicensie game.
1,5*



Btw is de demo downloadbaar op de PS-Store?

Wat James Bond Nightfire wel had heeft deze niet, en dat is jammer!
Deze game heeft niet veel uitdaging en net zoals Ajaxlitmanen vond ik de muziek irritant en hoorde je nauwelijks James Bond Theme (en juist nu er gelegenheid naar was tijdens de racen).
Jammer.
Net geen 3*.
Verder was de game overigens wel heel vermakelijk, verslavend zelfs, maar eenmaal uitgespeeld niet bepaald boeiend meer. Enkel het laatste level speel ik nog regelmatig, ondanks dat ik het een zwakke finale vond toch een heel gaaf level. Ook de race levels zijn leuk, lekker snel en arcade. Er zit verder genoeg variatie in het spel om het leuk te houden. Net wanneer de vele shooutouts beginnen te vervelen is daar wel weer een race level of een gedeelte waarin je moet rondsneaken.
Gelukkig heeft deze game ook een moeilijkheidsgraad die je zelf kunt instellen. Op de hoogste stand zijn de shoot-outs echt wel pittig. Je zult dan echt blij zijn met de mogelijkheid om de vijand met een druk op de knop in een keer af te schieten... deze mogelijkheid krijg je eenmalig nadat je een vijand met een melee aanval in elkaar hebt geslagen... en je zult hier dan echt blij mee zijn want je hebt het nodig! Het spel is op de hoogste stand nog steeds prima uit te spelen, maar zeggen dat het spel geen uitdaging biedt slaat nergens op.
Verder is Bond zoals we van Craig gewend zijn. Hard, bot, kil, weinig humor, geen overdreven gadgets. Je moet er van houden, persoonlijk ben ik blij dat Craig wat minder een heertje is zoals Roger Moore dat was, maar de droge humor en de stoere "care-free" houding mis ik wel. Maar dat gaat in mijn beoordeling niet op, dat is een smaak kwestie. De game zet Craig neer zoals hij is in de films, en dat doen ze prima. Dus of je Craig goed vind of niet, iedereen moet wel toegeven dat de game hier prima in slaagt.
Maar geen gadgets dus, behalve de smart phone. Vond ik een vervelende toevoeging. Het werkt een beetje als de detective mode in Arkham Asylum, en daar vond ik het ook al vervelend want je speelt zo de halve game in een grauw zwart-wit beeld. In Arkham Asylum had de detective mode echter meer toevoeging dan hier. Over dat spel gesproken, dit spel heeft sowiezo goed naar hen gekeken want ook het de standpunt van de camera had er wel wat van weg. Het werkt prima hier.
Dus negatieve punten zijn het verhaal, de smart phone, en de sfeer vond ik niet zo goed. Meer humor en een wat lichtere sfeer zouden fijn zijn geweest. En ja ik mis toch echt een goede badguy plus handlanger.
Pluspunten waren de race levels, de variatie, leuke cutscenes, en een paar gave locaties.
Dus een vermakelijke Bondgame. Maar ja het kan zoveel beter... Ik kan wel een heel droomscenario voor een Bondgame van mijn dromen gaan uitschrijven maar dat bespaar ik jullie.