Blood Stone (2010)

Alternatieve titels: 007: Blood Stone | James Bond: Blood Stone

Nintendo DS / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Shooter / Racing
single player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Bizarre Creations, n-Space en High Moon
Uitgegeven door Activision

In Blood Stone gaat agent 007 de hele wereld over op zoek naar een terroristische groepering welke zich bezig houdt met illegale diamanthandel. Deze groepering wordt geleid door een man genaamd Greco. Bond bezoekt onder meer Siberië, Athene en Istanbul. Het spel bevat zowel third-person shooter elementen als diverse auto-achtervolgingen. Aan de hand van de focus modus kun je de tijd vertragen om zo preciezere shots te kunnen maken. Naast de storymode bevat Blood Stone ook een multiplayer modus voor maximaal zestien spelers waarin een team van spionnen het op moeten nemen tegen een team van huurlingen.

avatar van jespertje
het spel is opzich nog aardig leuk! MAAR IK speel hem niet veel meer!

avatar van TonyTHorror
4 uur lang handje vasthouden.

Wellicht nog minder dan 4 uur, wat vrij ernstig is voor een game tegenwoordig. Wat het wél voor elkaar krijgt is om een extreem hoog tempo te creëren waar je handen zweet door zullen uitwisselen met je controller. Heel hoogstaand is het allemaal niet, maar een paar honderd explosies tijdens een achtervolging zijn nooit mis.

Een game waar je rennend en slaand doorheen kunt gaan, met enkel een pistool en je vuisten. Extreem makkelijk, zelfs op de hoogst mogelijke moeilijkheidsgraad bij de eerste speelbeurt. De afwisseling lijkt in het begin wel aardig, maar het patroon herhaalt zich regelmatig. Action/stealth/chase en dan die cyclus weer opnieuw.

Duidelijk dat een deel van het team achter Bourne zit, want die game voelt bijna exact hetzelfde aan. Al heb ik die wat hoger zitten dan deze game. Vooral omdat Bourne er wellicht precies hetzelfde uitziet maar wel dik 2 jaar ouder is. Het zijn beide leuke snacks, maar toch zitten er téveel haken en ogen aan dit werk.

Lelijk en simpel, maar toch goed vermaakt Handig dat je 'm zo snel uit kunt spelen, gewoon even ruilen voor een ander spel de volgende dag.

Teleurstellend.

Qua sfeer zit het allemaal goed. Graphics zijn oké (alhoewel ik wat moeite heb moeten doen om de lag weg te krijgen, de V-sync van Nvidia laat deze game op 5 fps lopen fzo..).

Maar het verhaal vind ik echt bagger. De ontknoping was belachelijk. Het tempo zat er wel goed in bij de actiescènes, maar ik had liever wat meer stealth-mogelijkheden gehad. Ik vind het persoonlijk niet zo erg dat de moeilijkheidsgraad nogal laag is, want het is toch typisch Bond dat hij op zijn eentje 100 man kan uitschakelen met alleen zijn vuisten en een pistool. Dus dat vond ik op zich niet zo erg.
De game was ook behoorlijk repetitief, "stealth"-actie-achtervolging. Tot slot: de game is echt veel te kort. Ik heb er misschien 3-4 uur over gedaan. Als je deze koopt in de winkel is het zonde van je geld.

Pluspunten:
- Sfeer
- Matig tot goede graphics
- Je voelt je echt "Bond" dankzij het hoge tempo & muziek.

Minpunten:
- Te repetitief
- Vééél te korte game
- Belachelijk zwak verhaal
- Maps zijn gewoon lineair.

avatar van Delloo
Leuke game. Vooral de achtervolgingen met raceauto's zijn gaaf. Advies; speel de game niet te gemakkelijk. Door het automatisch richten wordt hij dan veel te gemakkelijk.

De race sequences zijn inderdaad erg de moeite waard. Die over the top achtervolgingen die je in de Bond films wel eens tegenkomt hebben ze uitstekend vorm gegeven. Minuten lange achtervolgingen met links en rechts spektakel waar Michael Bay een puntje aan kan zuigen. Verder is de game kort, lineair en simpel maar wel een tof Bond sfeertje. Komt ook door de echte Bond sound en voice acting van Daniel Craig en Judi Dench (M). Origineel Bond verhaal ook (speciaal voor deze game geschreven), speelt verder prima (stealth/actie/cover-shooter) en ziet er nog steeds goed uit. Vrouwelijk schoon en bad ass villains ontbreken uiteraard ook niet.

Een Bond film staat ook altijd bekend om een mooie intro song en dat zit ook in de game: erg mooie openingsscene/intro met een song van Joss Stone, speciaal gemaakt voor de game: James Bond 007: Blood Stone 'Opening Credits Sequence' TRUE-HD QUALITY - YouTube

Tevens is dit de laatste game ooit van Bizarre Creations, fijne developer was dat altijd wel. Bekend van enkele Amiga games maar ook van Metropolis Street Racer en de vervolg Project Gotham Racing reeks. Verklaart denk ik ook waarom de race sequences in deze game zo geniaal goed zijn.

Een vervolg zou er komen, maar uiteindelijk gecanceld vanwege matige verkoopcijfers van deze game. Jammer wel.

Ja volgens velen is dit een hidden gem en daar sluit ik me bij aan: 3.5*

avatar van Duke Nukem
Dit is zo'n gevalletje van meh, valt wel mee! Het is natuurlijk een Bond game dus dan wil je het wel spelen. het ziet er mooi uit, de omgevingen toch, de gezichten van de personages zien er eerder vreemd uit en ook de cut-scenes zijn niet je dat. De ontploffingen zijn wel spectaculair en het geluid en de muziek zijn ook goed. De gameplay is het voornaamste onderdeel en valt wel mee. Het schieten is leuk maar de besturing van de voertuigen is minder, het is soms moeilijk om jouw auto op de baan te houden. Het is wel een leuke afwisseling en er zouden eigenlijk meer rij-missies in het spel mogen zitten. Zo vind ik de achtervolgingsmissie met de boot erg leuk. Het spel is erg lineair en je kunt niet echt kiezen hoe je de missies wilt spelen of waarheen je wilt gaan. Als je niet meer weet wat te doen, dan heb je een handig 'mobieltje' om het volgende doel te vinden. Vreemd genoeg zijn er niet veel andere gadgets voorhanden, wat je toch zou verwachten van een James Bond spelletje. Blood Stone is een gemiddeld spel dat enkel rasechte fans zal aanspreken, die persé alle Bond games willen uitproberen.