NHL 11 (2010)

PlayStation 3 / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

In NHL 11 kun je het 2010-2011 seizoen van de NHL, de Amerikaanse ijshockeyliga, naspelen. De game bevat alle officiële teams en spelers van de competitie. Kies jouw favoriete team en probeer daarmee zo goed mogelijk te presteren. Nieuw is onder meer de mogelijkheid om de controle te nemen over spelers die hun stick zijn verloren. Teamgenoten kunnen tevens hun stick aanbieden aan andere spelers die hun stick zijn verloren. Daarnaast bevat het spel een nieuw faceoff systeem, verbeterde passing en de nieuwe hit stick feature, waarmee je kan kiezen op welk deel van het lichaam je de tegenstander met je stick raakt..

Fenomenaal. Heeeeeeeerlijk om te doen.

Heb hem gisteren binnen gehaald en vandaag eens aan een grondige speelbeurt onderwerpen. Geraakte niet verder dan de tutorial omdat ik nog moest gaan groeten in het mortuarium....

Holy shit zeg, wat een dijk van een hockeygame. Goede graphics, goede gameplay, veel modes en vooral veel fun met de vrienden/familie en online...Kopen jongens, godverdomme gewoon kopen zeg ik !!

Allez mensen what the fuck, speelt niemand meer hockey these days ??? pfff wat stom zeg. IjsHockey zou naast voetbal en basket de meest populaire sport moeten worden...

Speelt deze wel wat beter (lees: ietwat simpeler) dan NHL 10? Ik vond het verschil tussen 09 en 10 wel heel erg groot zeg. Ik spreek dan over de moeilijkheidsgraad Pro.

Ik kan nog steeds niks winnen met die normale controls. En nog steeds is het een geweldig spel.

HET spel wat ik elk jaar blindelings koop. Samen met vrienden uit Nederland (Ik woon zelf als Nederlander in Belgie) hebben we al sinds 2009 een eigen online team:

The Flying Dutchmen

Iedereen heeft een eigen positie. Ikzelf was al die tijd een RD maar dit jaar ging ik als Goalie en dat werkt prima. GAA 1.15 en een save % .890 (was .915, maar we hebben als team ff in een dip gezeten) en 26 Shut-outs
Inmiddels ruim 400 online gespeeld als Goalie

avatar van Thomas83
Speel je de serie ook echt al vanaf het begin? Omdat ik zulke goede ervaringen heb met de oude NHL's overwoog ik laatst een van de nieuwere NHL's om online met een groep vrienden te spelen. Het liefst zou ik nog NHL 95 of zo online spelen met vrienden, want die was echt fantastisch. Heel simpele maar zeer soepele gameplay, en voor die tijd prachtige presentatie en zeer uitgebreide statistieken, teamroosters, enzovoort.

Je kon zo heerlijk erop los beuken, passen en scoren, en daardoor zou het denk ik echt een van de leukste spellen zijn om online te spelen, ook al omdat ijshockeyteams niet zo groot zijn. Als je ze allemaal hebt gespeeld, welke vind je het beste? Heb laatst eens op google gekeken, en daar leek uit te komen dat de oudere nog altijd de besten zijn.

En hoe zit online spelen precies in elkaar in de verschillende delen? Met hoeveel man kun je tegelijk in de al iets oudere delen? We willen niet de nieuwste van de nieuwste zodat ieders PC het goed aankan. Het publiek is trouwens prachtig en een stuk mooier dan het in FIFA altijd geweest is zag ik. Natuurlijk ook een stuk kleinere tribunes die ook erg dicht om het veld staan. Het publiek is alleen iets al te bewegelijk, anders zou het de perfectie benaderen.

NHL 94 of 95 was het eerste ijshockey spel wat ik voor de PC had. daarna heb ik ze allemaal gehad behalve 02, 03,04 en 05.
2006,07 en 08 had ik nog voor de pc en 2009 was het eerste spel wat ik toen voor de X360kocht. Heb toen ook al mijn spellen van de PC verkocht/weggedaan.

gameplay was toen vaak wel beter dan nu, maar het waren wel erg weinig pixels
Tegenwoordig is die be a pro mode wel weer erg gaaf. Je eigen speler maken en ontwikkelen.

Vroeger had je trouwens wel hele gave intro's. Dat mogen ze best weer terug brengen.
NHL 98 & 99 waren de mooiste:

NHL 99: ‪NHL 98 PC - Intro movie‬‏ - YouTube
NHL 98: ‪NHL 99 intro‬‏ - YouTube

avatar van Thomas83
Ah ok. Heb zelf inmiddels 2004 en speel nu dus sinds vele jaren weer eens een NHL. Ik was bang dat de sterke basiscontrols verpest zouden zijn, maar tot mijn aangename verrassing blijkt dat niet zo te zijn. Wel een hoop nieuwe controls erbij natuurlijk, maar dat vind ik geen probleem.

De nadruk lijkt wel meer op realisme te liggen, aangezien je toch net wat minder makkelijk en fijn kunt beuken. Dat is nou net een van de dingen die ik het liefst in het spel zie. Maar het bevalt me allemaal prima.

De intro's waren vroeger erg tof ja, die mis in 2004 ook. Je ziet nu niet meer dan meerdere verschillende filmpjes van bekende spelers die de slogan van EA Sports roepen. Die van 95 maakte veel indruk op me destijds:

NHL 95 PC - Intro Movie - YouTube

Als ik hem nu zie is hij toch veel minder flitsend dan in mijn herinnering en grafisch wat gedateerd en beetje knullig op details zelfs, maar dit was volgens mij een van mijn eerste (en überhaupt een van de eerste?) spellen die volgens mij met 2 CD's kwamen, waarvan er op 1 speciaal van die filmpjes en muziek kwamen die voor een groot deel van de indrukwekkende presentatie van het spel zorgden. Volgens mij waren die intro's van developer en zo ook vrij nieuw nog.

NHL 96 PC - Intro movie - YouTube

Deze intro van 96 was al wat meer adrenaline-achtig. Misschien heb ik in mijn herinnering die van 95 en 96 een beetje door elkaar gehaald.