Time Gal (1985)

Alternatieve titels: Time Girl | Time Gal HD Remaster

Arcade / MSX Series PC / Sega CD / Macintosh / Pioneer LaserActive / PC / PlayStation / Sega Saturn / Android / Apple iOS / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Taito
Uitgegeven door Taito, Victor, Renovation, Sega, Samsung en Ecseco

Het verhaal speelt zich af in het jaar 4001. De gemene Luna heeft een tijdmachine gestolen en probeert hiermee de wereld over te nemen door de geschiedenis te herschijven. De knappe en handige heldin Reika probeert Luna te stoppen en volgt haar door alle tijdsperiodes. In iedere periode komt Reika voor enkele confrontaties te staan welke ze aan kan gaan of kan ontlopen. Door de juiste keuzes te maken dien je ervoor te zorgen dat Reika iedere periode overleefd.

avatar van LimeLou
Deze game is niks waard, waarschijnlijk, maar de interactie die mogelijk was toendertijd op de Sega CD moest vast erg indrukwekkend zijn geweest. Hier is wel een leuk filmpje

avatar van PC.ENGINE.FAN
Ik ben een FMV-hater (Microsm, sewer shark, 7th guest, burn cycle, chaos control etc etc), maar voor Time Gal lag dat anders. Ik doel hier niet op die joke van een Segamega-cd release. Dat speelde als Doom op een atari 2600! Toen ik ooit eens een combi deal van Time Gal met Ninja Hayate (die overigens net zo verminkt is in de sega mega cd release) tegenkwam op de PSX zag ik direct wat die van de SMCD tekort kwam. vergeleken met de laserdisc lijkt sega cd versie wel EGA tegen 32 bits ware kleuren super VGA. Tsjonge, en geen eens de intro met de Time Gal song waarin Luda, "de blonde Viking-Japanner(?)" de tijdreismachine steelt.

Ja, vijf sterren. Ik speel dit net als een potje pacman of tetris of space invaders, hup start actie spelen! Altijd zin, altijd leuk. Het mooie vind ik gewoon dat je een echte vloeiende full-screen anime kunt spelen en de tijdsfragmenten kunnen willekeurig opgevolgd worden totdat je Luda uiteindelijk kunt grijpen. Altijd een verrassing in welke tijd je belandt en elke keer met Luda meelachen als je een fout maakt en een leuke death scene te zien krijgt. Naast deze twee FMV titels was ook Road Avenger (het origineel heet Road Blaster) ernstig toegetakeld in de Sega megaCD release. Met zulke prutswerken vraag je er ook om je systeem om zeep te helpen. Dat deel kon ook weer op Saturn en PSX gevonden worden in de bundel met Thunderstorm LX3. De laserdisc versie van Road Blaster vind ik ook gaaf met hele coole muziek!

avatar van LimeLou
Aparte gamesmaak heb je , PC.ENGINE.FAN

avatar van PC.ENGINE.FAN
Herstel: de sega cd heeft iets van een theme song én (zeer verknipte) opening. Het origineel heeft gewoon actiemuziek tijdens het intro. Eindsequence van dit spel tovert telkens weer een glimlach op mijn gezicht