The Hunchback of Notre Damme: Topsy Turvy Games (1996)

Alternatieve titel: Disney's GameBreak: The Hunchback of Notre Damme - Topsy Turvy Games

Adventure / Puzzle

Ontwikkeld door 7th Level en Disney
Uitgegeven door Disney

Speel samen met de karakters uit het Disney avontuur: de Klokkenluider van de Notre Dame een aantal minigames. Zo heb je onder meer de keuze uit een quiz, een ijs-gevecht en een spelletje bowlen.

neo (crew)
Leuke voortzetting van het Timon & Pumba mini-games concept. Zoals wel vaker bij mini-games kan de houdbaarheid van korte duur zijn, maar dat is niet helemaal van toepassing op deze game. De voornaamste troeven zijn het bowlen en het ballonnen schieten. De makers hebben ook duidelijk ingezet op het aanspreken van zowel kinderen als volwassenen, met twee verschillende moeilijkheidsgraden. Nu maar eens zien of Disney (en/of andere) eens een game willen creëren met een keuze uit een gigantische hoeveelheid goede mini-games. Helaas biedt elke soortgelijke game maar weinig keuzes.

avatar van PC.ENGINE.FAN
Bepaalde onderdelen was ik snel zat, maar het breakout gedeelte was onverwachts zeer verslavend. Daar hebben we toen thuis nog avonden langer doorgespeeld dan goed voor ons was. Ik heb hem later verkocht en dat was oliedom, want het spel is nog maar moeilijk te vinden.