Limbo (2010)

PC / PlayStation 3 / PlayStation Vita / Xbox 360 / Xbox One / PlayStation 4 / Nintendo Switch
Platform / Puzzle

Ontwikkeld door Playdead
Uitgegeven door Playdead

Jij speelt als een jongen, die uit onzekerheid over het lot van zijn zus 'Limbo' betreedt. Deze jongen krijgt het echter niet gemakkelijk aangezien 'Limbo' de rand van de hel is. In deze zwart-witte wereld dien je diverse puzzels op te lossen aan de hand van je omgeving en je een weg te banen door onder meer het bos en een vervallen stad, om zo je zus terug te vinden.

avatar van Brains
In geen enkele manier verwant aan Limbo of The Lost (Godzijdank). Deze arcade titel voor de 360 wist met zijn prachtige vormgeving gelijk mijn aandacht te trekken. Duister horrorsfeer druipt er van af. Laat je niet misleiden door het ogenschijnlijke kiddy poppetje dat je bespeelt, deze game wordt eng en gory.
Laat je overtuigen door de trailer.

Hij komt deze zomer uit en waarschijnlijk in augustus.

kiriyama
Die trailer is wel erg sfeervol. Nu maar hopen dat hij (eens) voor de PS3 en/of PC komt.

avatar van Brains
Hij staat momenteel alleen voor XBLA geplant. Maar had jij niet dat nieuwe Xbox model besteld?

kiriyama
Ja, maar over die nieuwe 360 hoor ik ongeveer evenveel gezeik als over de oude modellen. Ben er dus ook nog niet zeker van of hij er wel komt...

avatar van Brains
Ah, ok. Dan eerst geen Limbo voor jou .

Ziet er wel interessant uit, jammer dat het een 360 exclusive is.

gamelord
Hoeveel MS-points gaat die vragen?...eens kijken of ik dan een kaart haal.....ziet er zeer kunstzinnig uit!!

gamelord schreef:

1200 MS points en de game schijnt ook kort te zijn maar ik ga hem zo ie zo aanschaffen (heb gister ff een MS points kaart gekocht).
Limbo doet mij wat denken aan ICO en heart of darkness, erg creatief spel dus en de game staat nu op een 9,2 bij metacritic.com.
Critici wil niet veel zeggen natuurlijk, kijk maar naar red dead redemption maar deze limbo heb ik een goed gevoel bij.

gamelord
Thanks Adrie ...toch maar in de komende dagen een kaart halen!!

avatar van fabblwaps
Gewoon online MS points bestellen, kost relatief een stuk minder.

gamelord
Maar dan heb ik het probleem...hoe betaal ik online.

avatar van fabblwaps
Met iDeal, Wallie, Paypal of Mister Cash, dat is van één site. Er zullen vast andere sites zijn die andere betalingswijzen accepteren. Als je internetbankieren hebt kun je sowieso met iDeal betalen. Hier enkele sites die ze verkopen.

avatar van Feyenoord100jaar
iDeal is fantastisch, ik weet niet welke bank je hebt gamelord?

Maar ik raad je echt aan om te gaan internet bankieren.
Zo kun je dus die microsoft points voor stukken goedkoper betalen evenals xbox live gold en games.

gamelord
Ik weet dat het handig is, maar het zal nooit en te nimmer kunnen.
Had het al eerder vermeld..maar er is voor mij echt geen mogelijkheid om via internet te betalen...laat staan elke willekeurige rekening, die ik toch nooit zie........ook al is het vrijwillig, bewindvoering hebben is hard..maar wel veilig in tijden als nu.

avatar van fabblwaps
Zuigend, dan zul je extra moeten dokken + een reis moeten maken voor MS points.

Hele leuke demo zeg!

Zo weinig is er voor nodig om een leuke game te maken.
1200 Microsoft Points is toch wel veel geld.

Feyenoord100jaar schreef:
Hele leuke demo zeg!

Zo weinig is er voor nodig om een leuke game te maken.
1200 Microsoft Points is toch wel veel geld.

Jep niet doen man, zelfs 800 MS points is al heavy, ik heb 1200 MS points aan Limbo uitgegeven en heb hem in 1 uur uitgespeeld.
Het was een fantastisch spel, zo simpel maar erg intelligent, de game is alleen veel te kort en ook het einde was apart.
Ga nog geen cijfer geven want ik weet nu ff niet hoe ik het moet zien, maar het was een innoverende en interessante korte rit.
Ik had in het begin een gevoel van; deze komt in mijn top10, maar omdat de game nog korter is dan een standaard film weet ik ff niet hoe ik het moet hebben.
Kijk gewoon op youtube hoe iemand het spel speelt en dan zie je gelijk dat 1200 punten veel te veel is voor een game van 1 uur.
Toch ga ik hem meerdere keren uitspelen en Limbo is net als een mario game, deze haal je altijd weer uit de kast (bij wijze van spreken).

playthrough 1

playthrough 2

playthrough 3

playthrough 4

playthrough 5

playthrough 6

Einde

avatar van Feyenoord100jaar
16 euro is veel te veel voor die paar uurtjes. Bedankt voor de tip Adrie. Ik zal hem zo eens ''spelen''.

gamelord
Hmm 1200 punten voor een game van een uur, hier moet ik dan toch even over nadenken.
Voor dat geld van die kaart, heb ik eigenlijk al een budgettitel of afgeprijsde toppers.

gamelord schreef:

Precies, gewoon een afgeprijsde topper doen in plaats van een kaart van 1200 punten, wat nog wel de moeite waard is voor 1200 punten is Deathspank.
Ik heb Limbo al 3 keer uitgespeeld, vanmiddag liet ik bahamut zero ff de game zien, nou ja zien, we hadden hem in minder dan een uur uitgespeeld .

gamelord
Deathspank zal ik dadelijk eens bekijken in de marketplace.
Maar als je Limbo al 4 keer uitgespeeld heb, heb je er toch van genoten...alleen jammer van de speelduur.

gamelord schreef:
Deathspank zal ik dadelijk eens bekijken in de marketplace.

Heb er ook van genoten, de sfeer, de puzzels en fantastisch geluid met horror ambient geluiden.
Limbo krijgt van mij ook een 4*, te kort is het zeker maar ik heb in tijden nog nooit zo genoten van een game.

Kort maar krachtig.

avatar van solidKevin
Heb al wat gameplay video's gezien. Het zach er zeer vermakelijk uit!

avatar van Tsjo-Wi

Dit ziet er minder vermakelijk uit...

avatar van Feyenoord100jaar
Nee hoor de titel van deze game past precies waar hij en ik vandaan komen

avatar van Shangri-la
Tsjo-Wi schreef:

Dit ziet er minder vermakelijk uit...

O ja, die taalfouten ongelooflijk.....

Het is namelijk dialect

Heb de trial gespeeld en wel vet hoor dit Limbo. Echter geen 1200 MP waard!

avatar van ancientTom
Ook ik heb de demo gespeeld en ben zwaar onder de indruk geraakt. Het speelt heel lekker weg en de stijl is subliem te noemen. Ik ga deze zeker nog downloaden (moet alleen nieuwe MP's halen).

War-Ultima
Mijn Limbo review in het engels.