Star Wars Episode I: Racer (1999)

Game Boy Color / Macintosh / Nintendo 64 / PC / Sega Dreamcast / Nintendo Switch / PlayStation 4 / Xbox One
single player / multi player (verschilt per platform)

Ontwikkeld door LucasArts
Uitgegeven door Nintendo en LucasArts

Als Podracer neem je het op tegen andere wezens uit het Star Wars universum op 25 banen van vele verschillende planeten. Speel een tournament, waarbij je je pod steeds verder kan upgraden en kampioen kan worden. Of kies uit time attack, free race en een multiplayer mode.

Een aartsmoelijke racer op de gba met rumble-pack voorziene cartridge. Heb het na enkele dagen spelen opgegeven.

neo (crew)
Maar toch wel een behoorlijke fijne. Heb em toch nog weten uit te spelen op de N64. Je bent vooral door de snelheid erg afhankelijk van goede besturing en het juist voertuig. Weeet niet hoe dat bij de Gba was... Op de N64 had je Expansion Pack ondersteuning voor mooier graphics, alleen werkte dit in het nadeel van de game. Het liep allemaal toch stukken minder vloeiend.

avatar van jedymastertje
Een klassieker: de controls zijn moeilijk maar met enige oefening valt er wel een goede tijd neer te zetten.

Op GBA vond ik te sturing te onnauwkeurig. Kan zijn dat dat met analoge joystick op een console beter was.

avatar van Kos
Kos
Deze was toch ook op de Playstation .

Dat was SW: Racer Revenge.

avatar van Foetsj_NL
Zeer leuke game hoor

3,5 * !

avatar van Lucas
Grovonion schreef:

Jammer, want als je het eenmaal onder de knie kreeg was het best een leuk spelletje. 3,5*

avatar van Belhifet
Inderdaad een redelijke lastig racespel. Vooral die gewichtloze toestanden konden erg vervelend zijn. Verder een leuke game.

avatar van thomzi50
Leuk voor eventjes, maar op de lange termijn snel saai.

LiEsJûH
echt een geweldig spel heb hem heel lang gespeeld. Het is alleen jammer dat ie niet draait op mijn pc

1,5
Veel en veel te moeilijk. Ik werd bijna altijd laatste op enigzins lastige wedstrijden. Dat was gewoon niet leuk meer.

Een subliem race spel vind ik dit.

avatar van ps3me
vind dit wel een erg leuk race spel van de star wars serie, apart in zijn genre en erg leuk, zeker de moeite waard om een keer te spelen.

avatar van Donkerwoud
Best geinig hoe ze die races uit die film hebben vertaald naar een game. En dat met best mooie beelden.

RE123
leuk spel jammer dat ik hem niet meer heb vroeger vaak op de pc gespeeld waar volgens mij de besturing wel makelijk was

avatar van Oortrommel
Erg vermakelijk spel destijds. Ik houd normaal niet van race-games, maar mede door het Star Wars-jasje beviel deze game me uitstekend. Hoewel dit ook geen game was die je dagen achter elkaar speelde.

Ik hoop eigenlijk dat ze zowel deel 1 en 2 in de remake proppen als het dan toch moet. Deel 2 heb ik eh een hele tijd terug op de PS2 gekocht en die is ook echt uitstekend. Het is wel iets dat ik op de Switch zou kopen.

De remake of eigenlijk remaster is sinds kort ook op de Xbox One. Kon de verleiding niet weerstaan en heb hem gehaald en doordat het een vrij korte game is ook alweer 100% gecomplete.

Ergens jammer dat de game niet echt een remake heeft ondergaan want het is niets meer dan een licht opgepoetste versie. De Dreamcast versie die ik laatst nog heb gespeeld doet er niet veel voor onder zeg maar.

Wel prima trip down memory lane, goed mee vermaakt weer. Maar voor 15 eur wel te duur op dit moment.

Het valt dus onder 'een beetje lui'? Stond wel voor 6 euro op de Switch shop, wat me een erg schappelijke prijs leek. Nog schappelijker leek het me echter als ze de sequel in dezelfde package hadden geduwd. Maar goed in mss dat ik hem in een volgende uitverkoop wel haal, ook al zijn er legio soortgelijke en betere racers in dit genre te verkrijgen in 2020.

Sinner schreef:

Ja beetje lui. 6 eur prima prijs voor deze remake