Kirby's Epic Yarn (2010)

Alternatieve titel: Kirby's Extra Epic Yarn

Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Good-Feel en HAL

In Kirby’s Epic Yarn zijn alle levels opgebouwd uit wol, stof en textiel. Verschillende draden, ritsen en zoomen leveren bijzondere elementen op tijdens de tweedimensionale platformactie. Kirby kan door deze nieuwe opzet vele verschillende vormen aannemen. Zo kan je onder meer veranderen in verschillende voertuigen zoals auto’s, tanks of zelfs een onderzeeër. Zowel de vijanden als de levels, welke allen uit draden bestaan, kun je aanpassen of van structuur veranderen om zo diverse puzzels op te lossen.

avatar van wiiplayer
Volgens Gamekings ontezettend creatief. Zag er inderdaad leuk uit!

avatar van youngtick
ja precies dat was op de E3 ga ik ervan uit

avatar van wiiplayer
Er komen steeds meer redenen nu om een WII te hebben.

Kirby, Donkey Kong en die nieuwe Mickey....
Maar mij halen ze niet meer over

avatar van Jimo
Hier moeten we nog ff wachten maar in de US is ie net uit!

Hier de IGN Review waar het spel beloond wordt met een 9!! enige min puntje is dat het wat te makkelijk is met het oog op de wat jongere spelers onder ons.

Ben benieuwd!!

avatar van Princess Piranha
Mwah, ik vind het schattige zachte stijltje wel bij Kirby passen. Vooral co-op lijkt mij erg leuk!

Het ziet er mooi uit en kan best leuk zijn om te spelen - maar ik vind het feit dat je geen leven kan verliezen erg jammer, want dan is meteen alle uitdaging uit het spel. Denk dus dat ik deze wel in huis haal als het een budgetgame is.

avatar van Princess Piranha
Wel vreemd dat dit in Amerika onderhand gereleased is... maar voor Europa nog steeds geen datum staat.

avatar van rockgamer
dit spel lijkt me echt leuk !!

avatar van ManMetPet
Ik ga dit spel zeker kopen.

avatar van jirachi04
Misschien kan ik nu mijn WIi afstoffen

avatar van rockgamer
Waarom zou je je wii uberhaupt laten stoffen, vind dit altijd zon vervelende en rare uitspraak, er zijn meer dan genoeg leuke games

avatar van Princess Piranha
Veel mensen zeggen dat het te schattig is en dat dat het irritant maakt. Echter denk ik dat juist omdat alles zo schattig is, deze stijl goed werkt. Maar we zullen zien!

avatar van rockgamer
mij lijkt et gewoon een fantastisch leuk spel, niks te schattig
maar ik vind kirby ook gewoon een leuk personage

avatar van Cassevis
Dat alles zo doorzichtig is ziet er heel irritant uit.

wiiplayer schreef:
Er komen steeds meer redenen nu om een WII te hebben.

Kirby, Donkey Kong en die nieuwe Mickey....
Maar mij halen ze niet meer over

jij verkoopt ook steeds alles wat je hebt moet je niet doen, ik heb ook ergens ik weet niet meer waar gelezen dat je ooit een psp had en toen weer verkocht had, en ooit een ds en toen weer verkocht en toen weer gekocht + je had een wii en toen weer verkocht

er blijven op elke console ( waarvan ze nog spellen in de winkel verkopen ) mooie en goede games uitkomen, mischien op de één een periode wat minder maar consoles verkopen is nooit zo slim

Cassevis schreef:
Dat alles zo doorzichtig is ziet er heel irritant uit.

hoezo, ik vind de stijl juist ontzettend leuk en creatief !

avatar van Cassevis
Het is wel creatief maar ik heb de charachter liever opgevuld.

avatar van wiiplayer
Breng de familie bij elkaar met Wii

Mijn favoriete game voor de kinderen is Kirby. Het is kleurrijk, grappig... er gaat niemand in dood...

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dit ooit gepland stond als Kirby game. Het is zo afwijkend dat je haast begint te vermoeden dat het oorspronkelijk als iets anders bedoelt was en Kirby er achteraf bij is geplakt om wat extra aandacht en exemplaren te verkopen.

Maar verder...vrolijk, kleurrijk, kinderachtig makkelijk aangezien je niet dood kan gaan en dus ook geen levens verliest MAAR....ook weer oh-zo onderhoudend en creatief. Ieder nieuwe level heeft wel weer een leuke verassing of toevoeging. Het doet me nog het meest denken aan een Little Big Planet voor de WII.

Mijn eerste wii spel uitgespeeld, en natuurlijk gemakkelijk van begin tot einde. Maar raar genoeg, desondanks soms "uitdagend", als je voor de tiende keer je sieraden afgepakt worden door een boss omdat je het patroon nog niet doorhebt bv. En ook de un-lockable levels zijn nog een kleine uitdaging (hangt weer samen met de boss-fights). Het spel zelf heb ik in 7 uur uitgespeeld, en er is vermoedelijk nog voor zo'n 3 uur speel-materiaal, maar ik ga het erbij laten, nog genoeg andere spellen te spelen.

Kirby is een franchise die al op diverse consoles en Handhelds is verschenen. Toch heb ik nog nooit in me leven een kirby game uitgespeeld. Nadat ik wat trailers had gezien van Kirby: Epic yarn en ik meteen als een blok viel voor het charme van het spel, besloot ik een jacht te openen om het spelletje te bemachtigen. Aangezien ik ook nog geen wii game had uitgespeeld sinds aanschaf. Was de keuze snel gemaakt welke game ik zou gaan oppakken.

Het verhaal is zeer laagdrempelig. de kwaadaardige Yin Yarn heeft speelwereld Patchland omgetoverd tot een wereld die van wol is. En aan jou de taak om het zevental
magische bollen wol te verzamelen dit samen met Prins Fluff, Riant detail het oorspronkelijke idee was om Prins fluff als hoofdpersongas te laten fungeren. Ik denk dat de keuze om er een Kirby game van te maken destijds een goude greep was.

Ten eerste past kirby meer dan prima in de wolle wereld wegens zijn schattige en toegankelijke imago. Ook is deze game meer dan uitstekend voor in de co-op mode. Om met de deur in huis te vallen, ben je op zoek naar een uitdagende platformer , dan ben je bij deze game niet aan het juiste adres. Zo is het onmogelijk om levens te verliezen , laat staan game-over te gaan(wel kan je medailles vergaren, door het levels zo goed mogelijk te spelen doormiddel van zoveel mogelijk edelstenen te pakken onderweg en niet geraakt te worden door vijanden ) Prik je door de moeilijkheidgraad heen en kan je van de sfeer genieten van dit spel. Heb je hier een een zeer leuke platformer aan.

Zoals vrijwel elke side scroll platformer op de wii bestuur je deze game door de Wii Remote horizontaal te houden. Een methode wat ik als zeer prettig ervaar. Ook de graphics zijn een lust voor het oog , overal in je direct omgeving zie je voorwerpen van textiel. Zo heb je knopen die je kan openen en gordijnen die je open kan trekken. Ook eindbazen hebben diezelfde creatieve look ) Hierbij werd slim gebruikt van de graphics, hierdoor krijg de game toch wel zijn eigen gezicht. Ook kan kirby diverse vormen aannemen wat vaak goed uitpakt qua gameplay. Zo kan kirby veranderen in een racewagentje, een parachute bij een sprong , Een brandweerwagen waarmee je brand kan blussen waardoor je een obstackel kan trotseren. Zo zijn er nog talloze andere voorbeelden

Persoonlijke vond ik een simpel spelletje op dit moment wel een keertje fijn. Heb vaak met een glimlach op de bank gezeten. Om toch nog een kritische nootje te kraken mis ik wel een beetje re-play waarde om dingen te verzamelen. Al met al een zeer positieve ervaring die ik ga belonen met een 4.