Kirby's Epic Yarn (2010)

Alternatieve titel: Kirby's Extra Epic Yarn

Nintendo Wii / Nintendo Wii U / Nintendo 3DS
Platform

Ontwikkeld door Good-Feel en HAL

In Kirby’s Epic Yarn zijn alle levels opgebouwd uit wol, stof en textiel. Verschillende draden, ritsen en zoomen leveren bijzondere elementen op tijdens de tweedimensionale platformactie. Kirby kan door deze nieuwe opzet vele verschillende vormen aannemen. Zo kan je onder meer veranderen in verschillende voertuigen zoals auto’s, tanks of zelfs een onderzeeër. Zowel de vijanden als de levels, welke allen uit draden bestaan, kun je aanpassen of van structuur veranderen om zo diverse puzzels op te lossen.

avatar van wiiplayer
Volgens Gamekings ontezettend creatief. Zag er inderdaad leuk uit!

avatar van youngtick
ja precies dat was op de E3 ga ik ervan uit

avatar van wiiplayer
Er komen steeds meer redenen nu om een WII te hebben.

Kirby, Donkey Kong en die nieuwe Mickey....
Maar mij halen ze niet meer over

avatar van Jimo
Hier moeten we nog ff wachten maar in de US is ie net uit!

Hier de IGN Review waar het spel beloond wordt met een 9!! enige min puntje is dat het wat te makkelijk is met het oog op de wat jongere spelers onder ons.

Ben benieuwd!!

avatar van Princess Piranha
Mwah, ik vind het schattige zachte stijltje wel bij Kirby passen. Vooral co-op lijkt mij erg leuk!

Het ziet er mooi uit en kan best leuk zijn om te spelen - maar ik vind het feit dat je geen leven kan verliezen erg jammer, want dan is meteen alle uitdaging uit het spel. Denk dus dat ik deze wel in huis haal als het een budgetgame is.

avatar van Princess Piranha
Wel vreemd dat dit in Amerika onderhand gereleased is... maar voor Europa nog steeds geen datum staat.

avatar van rockgamer
dit spel lijkt me echt leuk !!

avatar van ManMetPet
Ik ga dit spel zeker kopen.

avatar van jirachi04
Misschien kan ik nu mijn WIi afstoffen

avatar van rockgamer
Waarom zou je je wii uberhaupt laten stoffen, vind dit altijd zon vervelende en rare uitspraak, er zijn meer dan genoeg leuke games

avatar van Princess Piranha
Veel mensen zeggen dat het te schattig is en dat dat het irritant maakt. Echter denk ik dat juist omdat alles zo schattig is, deze stijl goed werkt. Maar we zullen zien!

avatar van rockgamer
mij lijkt et gewoon een fantastisch leuk spel, niks te schattig
maar ik vind kirby ook gewoon een leuk personage

avatar van Cassevis
Dat alles zo doorzichtig is ziet er heel irritant uit.

wiiplayer schreef:
Er komen steeds meer redenen nu om een WII te hebben.

Kirby, Donkey Kong en die nieuwe Mickey....
Maar mij halen ze niet meer over

jij verkoopt ook steeds alles wat je hebt moet je niet doen, ik heb ook ergens ik weet niet meer waar gelezen dat je ooit een psp had en toen weer verkocht had, en ooit een ds en toen weer verkocht en toen weer gekocht + je had een wii en toen weer verkocht

er blijven op elke console ( waarvan ze nog spellen in de winkel verkopen ) mooie en goede games uitkomen, mischien op de één een periode wat minder maar consoles verkopen is nooit zo slim

Cassevis schreef:
Dat alles zo doorzichtig is ziet er heel irritant uit.

hoezo, ik vind de stijl juist ontzettend leuk en creatief !

avatar van Cassevis
Het is wel creatief maar ik heb de charachter liever opgevuld.

avatar van wiiplayer
Breng de familie bij elkaar met Wii

Mijn favoriete game voor de kinderen is Kirby. Het is kleurrijk, grappig... er gaat niemand in dood...

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre dit ooit gepland stond als Kirby game. Het is zo afwijkend dat je haast begint te vermoeden dat het oorspronkelijk als iets anders bedoelt was en Kirby er achteraf bij is geplakt om wat extra aandacht en exemplaren te verkopen.

Maar verder...vrolijk, kleurrijk, kinderachtig makkelijk aangezien je niet dood kan gaan en dus ook geen levens verliest MAAR....ook weer oh-zo onderhoudend en creatief. Ieder nieuwe level heeft wel weer een leuke verassing of toevoeging. Het doet me nog het meest denken aan een Little Big Planet voor de WII.

Mijn eerste wii spel uitgespeeld, en natuurlijk gemakkelijk van begin tot einde. Maar raar genoeg, desondanks soms "uitdagend", als je voor de tiende keer je sieraden afgepakt worden door een boss omdat je het patroon nog niet doorhebt bv. En ook de un-lockable levels zijn nog een kleine uitdaging (hangt weer samen met de boss-fights). Het spel zelf heb ik in 7 uur uitgespeeld, en er is vermoedelijk nog voor zo'n 3 uur speel-materiaal, maar ik ga het erbij laten, nog genoeg andere spellen te spelen.