Ōkamiden (2010)

Alternatieve titel: Okamiden

Nintendo DS

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

Enkele maanden nadat je de wereld in Okami hebt gered, dient het volgende kwaad zich alweer aan en moet je opnieuw de wereld er van behoeden. Ditmaal komt niet de goddelijke wolvin Amaterasu naar de wereld om het kwaad te verjagen, maar schiet de kleine, schattige wolf Chibiterasu te hulp. Chibiterasu wordt in het avontuur bijgestaan door diverse partners. Zo kruipt onder andere de zoon van de ‘held’ Susano op je rug. Samen moet je puzzels oplossen, vijanden verslaan en het kwaad verdrijven. Hierbij komt de Celestial Brush goed van pas, want met deze magische penseel kun je de omgevingen manipuleren.

avatar van fabblwaps
Ik zat in de PU bij dit spel te kijken en toen zag ik ineens een bijschrift staan van "onze" LimeLou.

Lijkt me een leuk spel trouwens,maar als bezitter van enkel een PC en X360 kan ik helaas geen Okami spellen spelen.

avatar van wiiplayer
Ik zag ook de review in de PU. En ja, is dat de LimeLou die hier op de site zit?

De game lijkt me wel wat maar dan moet het wel een scherp prijsje krijgen.

avatar van Starmaster501
Ik zag ook het bijschrift van LimeLou.

Ik heb wel een ps2 maar heb Okami niet gespeeld. Maar wel veel van gezien. Lijkt me wel leuk op de DS.

avatar van Princess Piranha
Ik vond Okami op de Wii echt fantastisch. Dus naar deze ben ik zeer benieuwd. Het besturen van de Celestial Brush zal op de DS vast erg soepel gaan vanwege de stylus. Vraag me wel af hoe de omgevingen goed tot hun recht komen op de kleine schermpjes, dat vond ik in Okami namelijk een van de leukste aspecten in het spel.

kiriyama
Vandaag zou hij moeten uitkomen, maar is helaas nergens te krijgen. Door de toestand in Japan krijgen winkels als Gamemania tot nader order geen (Japanse) games meer binnen. Bij Bol.com staat hij nu voor de 25ste. Jammer, maar natuurlijk wel goed begrijpbaar.

avatar van Princess Piranha
Volgens mij heeft het juist met de distributie van de Benelux te maken. Net zoals dat ene Phoenix Wright spel, werd ook niet hier uitgegeven vanwege het vele gebruik van R4 kaarten en dergelijken. Bij de Free Record Shop en Bart Smit krijgen ze het geen eens meer binnen...

Ik heb zelf bij Nedgame besteld, waar ze verwachten het morgen binnen te krijgen van een ander filiaal.

Ik had geen idee dat het zo moeilijk verkrijgbaar was, beetje een tegenvaller vrijdag na school....

kiriyama
Dat zou ook kunnen. Ik wacht nog wel even af en anders importeer ik hem gewoon.

K*t R4!

Koop gewoon een R4 en download hem

Ace Atterney is hier gewoon verkrijgbaar hoor

avatar van Princess Piranha
Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth? Als het goed is is die hier niet uitgebracht...

Importeren lijkt mij ook een goed idee, nog goedkoper ook!

avatar van wiiplayer
Ik neem aan dat de beter gameshop het spel zelf wel importeerd zodra er vraag naar is.

avatar van wiiplayer
Ik weet niet zo goed wat voor cijfer ik deze game moet geven. Opzich is Okamiden erg creatief en uniek maar tegelijkertijd ook niet erg boeiend.

Alles word goed uitgelegd en werkt prima. De graphics zijn mooi (ook voor DS) en zien er creatief uit, net als bij Okami neem ik aan. Het verhaal is alleen niet interessant. Soms weet je niet waar je heen moet en het is allemaal eentonig. Er zaten een paar leuke uitzonderingen in zoals de achtervolging van die Witch Queen (of iets dergelijks). Ongeveer een maand geleden heb ik deze voor het laatst gespeeld en sinds dien heb ik nooit de neiging gehad om verder te spelen. Ik ben wel bijna bij het einde. Lange game trouwens.

Het zal vast een DS topper zijn maar niet voor mij.

avatar van LimeLou
Ik had wel meerder mensen verwacht bij een game als deze

avatar van wiiplayer
Princess Piranha en Kiriyama waren er ook mee bezig maar daar hoor je niets meer van.

kiriyama
Ik heb de afgelopen maanden ook helemaal niet meer op een handheld gespeeld. Ben meer met andere dingen bezig.

wiiplayer schreef:

Ik heb het afgelopen vrijdag uitgespeeld, dus hier ben ik weer!

Okami staat bij mij in mijn top 10, dus mijn geluk kon niet op na het horen van het nieuws, een nieuwe Okami! Gelijk gekocht, al was het moeilijk om te krijgen en spelen maar. Het stijltje weer net zo leuk als deel 1, muziek ook weer lekker Japans en pakkend. Maar.... echt tevreden ben ik niet.
Een van de leukste aspecten van Okami vind ik de grote gebieden waar je doorheen kon rennen en een geweldig gevoel van vrijheid gaf. In dit deel echter, liep je na een klein stukje lopen al door een portaal, wat dus die vrijheid ontneemt. Ook de besturing vond ik erg wennen, de camera draait vaak al standaard voor je, wat soms goed werkt en soms totaal niet. (Zo had ik vaak moeite om gewoon recht een plank op te lopen) Nog een nadeel vond ik dat het spel veel te makkelijk was. Zelfs al gaven ze een hint wat je moest doen, dan nog werd het compleet voorgekauwd en letterlijk gezegd wat je moest doen.
Ik was wel zeer verrast hoe leuk de partners waren, een punt waar ik in het begin nogal sceptisch over was. Het was afwisselend en ieder had zo zijn/haar eigen 'kracht'. Ook de cutscenes waren weer heerlijk om naar te kijken. Door het kleine schattige wolfje moest ik vaak ook erg lachen

Om een lang verhaal kort te houden, het was gewoon leuk om te spelen (22 uur over gedaan), gewoon weer een leuke Okami game. Echt speciaal was het echter niet, het viel dus een beetje tegen. Wel mee vermaakt en gelachen, dus 3 sterren voor Okamiden.

avatar van wiiplayer
Moest soms wel lachen om de namen die ze die hond gaven
Altijd zo'n regenbuitje boven z'n hoofd

avatar van Onderhond
Moeilijk is de orginele Okami toch ook niet? Volgens mij ben ik na een uurtje of 20 spelen welgeteld één maal dood gegaan. Ook qua handje-vasthouden is het origineel erg makkelijk. Alles wordt 100 keer herhaald, verloren lopen lijkt me bijna onmogelijk.

Wat wel jammer is om te horen is dat de uitgestrekte gebieden zijn verdwenen. Logisch voor een DS spel misschien, maar da's toch één van de mooiste elementen aan Okami, vanuit die windmolen bijvoorbeeld helemaal terug naar het dal lopen ...

Toch een keer aanschaffen deze, al wacht ik wel tot ik z'n grote broer eindelijk uitgespeeld heb. Verrassend groot spel is dat.

Onderhond schreef:

Is het ook niet inderdaad, maar ga dus maar na dat deze game nog makkelijker is. Is ook niet zo erg, maar dat ontneemt gewoon de uitdaging een beetje.

avatar van LimeLou
Onderhond schreef:

Schrijf daarna meteen een review, weet ik ook meteen wat je er van vind

avatar van Onderhond
Princess Piranha schreef:
Is ook niet zo erg, maar dat ontneemt gewoon de uitdaging een beetje.

Zolang de omvang van het spel (22 uur vind ik aardig wat) dat opvangt vind ik het eigenlijk niet zo erg. Een echte uitdaging heb ik totnutoe in Okami ook nog steeds niet gevonden, vind het spel op zich gewoon mooi en groot genoeg. Af en toe een taai spel is ook best charmant, maar aangezien ik de laatste jaren niet meer zoveel tijd overhou om te gamen hoeft die challenge voor mij niet meer zo.

En die review van Okami komt er nog wel, zal alleen denk ik niet voor binnenkort zijn

Wie dit spel nog wil kopen is 90 euro kwijt!
Voor een 2dehandsje

bol.com | Okami Den (#) /NDS | Games

och, da's bol.com, daar kun je voor random ps2 spellen nog gekke bedragen betalen, niet zo serieus nemen.

Gejat door een 'vriendin' van mij na een kleine discussie een jaar of 2 terug. ? Overal op geblokkeerd maar spel teruggeven ho maar, en haar balloze vriendje wou zich er niet mee bemoeien. Ach ja. Als ze er maar lol aan heeft beleefd, maar zelfs dat betwijfel ik.