Donkey Kong Country Returns (2010)

Alternatieve titel: Donkey Kong Country Returns 3D

Nintendo Wii / Nintendo 3DS

Ontwikkeld door Retro en Monster

De dieren op DK Island hebben, onder de invloed van een groep gemene Tiki's, alle bananen van Donkey kong gestolen. Het is nu aan Donkey Kong om samen met zijn maatje Diddy kong alle bananen terug te halen en de Tiki's een lesje te leren. Diddy kan hierbij gebruik maken van een jetpack waarmee hij kleine afstanden kan vliegen. Daarnaast kunnen zowel Diddy als Donkey Kong een grondstomp doen om vijanden mee af te weren.

avatar van Haas
@ -Marco- Qua graphics hoort Donkey Kong inderdaad bij de top of the bill. De mooiste vindt ik Okami!!! Die is werkelijk zo wonderschoon dat het al een belevenis is gewoon met de wolf door de omgeving heen te wandelen. Echt lang geleden dat ik zo verbaasd heb staan gapen naar al wat pracht en praal is. Maar goed dat schrijf ik voortaan wel bij de game zelf. Nu: Donkey Kong mjam...mjam wat een heerlijk hoofdgerecht in deze maaltijd van games.

Leuk platform spelletje.

spelfreak
Haas schreef:
je weet toch dat je gewoon op qoute kunt duwen ? dat is naast het uitroepsteken in de info sectie van de game en in de berichtsectie de 2 puntjes

spelfreak schreef:

Nu wel thanx

avatar van Jimo
Eerste wereld zit erop. Leuke oldscool stijltje van DK is terug. Zoals velen als zeiden is het aardig pitteg, vooral die extra levels (1-k)
Ook een poging gedaan aan de time attacks maar mocht ik mijn wii heel willen houden sla ik die maar over hehe

Verder zeker goeie game

Lag vandaag in de bus - een uurtje of twee gespeeld en tja ... dan ben je gewoon weer heel erg blij dat je ook een WII hebt. Donkey Country Returns is er weer zo eentje van 'nog een keertje dan' waarna je op de klok kijkt en beseft dat je toch alweer een uur verder zit - verslavend dus. Controls werken uitstekend (ook het schudden van de wiimote is inderdaad niet hinderlijk), het sfeertje en de stijl zijn pure nostalgie, grafisch ziet het er erg goed uit en de muziek is aanstekelijk - je wordt er gewoon vrolijk van. Ondanks het feit dat ik natuurlijk pas begonnen ben en nog in wereld 1 zit kan ik nou al zeggen dat het gewoon één van de leukere WII spellen is en het me niet zo heel erg zou verbazen als het in mijn persoonlijk top 10 van 2010 eindigt. Kan zich zeker meten met een New Super Mario Bros Wii.

Heb het spel nu een paar dagen in huis en ben gematigd tevreden.
Besturing, graphics, geluid en spelplezier allemaal hartstikke goed, pure nostalgie!
Maar waarom moet het zó verschrikkelijk moeilijk zijn, dit is af en toe behoorlijk vervelend.
Speel nu samen met mijn broer en we zitten al 3 kwartier in world 3- level 1 te kloten, dan gaat zo'n spel behoorlijk iriitant worden en zet je hem op slot uit.

Waar DKC 1 veel te makkelijk was is dit m.i. net even te moeilijk.

Soms kan het inderdaad lastig zijn. Vraag mij hierbij wel af of je de secret levels al hebt gespeeld. Zo niet dan vrees ik voor je Wii, of andere materie binnen handbereik! Ik vindt deze namelijk in vergelijking met de "reguliere" levels veel moeilijker. Ik had niet heel veel problemen met de reguliere levels (heb het nog niet uitgespeeld, dus allesbehalve een definitief oordeel) die na enige oefening toch goed door te komen zijn.

groeten Haas

Waar DKC 1 veel te makkelijk was is dit m.i. net even te moeilijk.

Je begint te zeuren over de moeilijkheidsgraad, maar ondertussen heb je wel Super Mario Bros.: The Lost Levels in je top 10 staan

AvMerode
Inderdaad Christian, The Lost Levels is één van de pittigste games die ik ooit gespeeld heb en staat qua moeilijkheidsgraad ongeveer net zo hoog als demon's souls en ninja gaiden (Xbox).

Deze game is moeilijk als je ( zoals ik ) de levels op 100% haald! Dus kong en alle puzzelstukjes!

Als je die puzzelstukjes en kong letters links laat liggen, dan valt de moeilijkheidsgraad wel mee! Ben dan ook wel benieuwd of de mensen die dit als moeilijk ervaren, dit met of zonder genoemde collectibles bedoelen?!?!

De time attacks reken ik dan weer niet mee
Want brons/zilver, laat staan goud op alle levels, is echt onmenselijk!!

Ik heb nu tot wereld drie compleet, zoals hierboven dus beschreven en ga aan wereld 4 beginnen!

Die K levels blijven idd pittig, hoewel ik 1-k echt heel hard vond, vielen 2-k en 3-k dan wel weer mee!

Ga weer snel verder, blijft een topgame dit!!

avatar van avdj
Deze week regelmatig gespeeld met m'n broer en ben ontzettend positief. Fantastische graphics, doordachte levels en veel variatie. Ik ben groot fan van de SNES serie en deze lijkt daar prima op aan te sluiten. De moeilijkheidsgraad ligt erg hoog maar toch lijk ik het nooit heel erg te vinden om af te gaan. Vreemd genoeg had ik dat ook bij de eerdere DKC spellen en dat is een goed teken. Vooralsnog: topspel!

Christian schreef:

Kan je nagaan hoe moeilijk dit spel is haha!
Vanmiddag weer even gespeeld en nu ging het wel super lekker!
Inmiddels in wereld 4 aangekomen en moet zeggen mijn favoriete tot nu toe.
Die levels met de mine karts zijn geniaal!
Was misschien iets te negatief en bij deze wil ik dat recht zetten.
Lijkt erop dat 3-1 tot nu toe het allermoeilijkste level is en ja dan denk je dat de moeilijkheidsgraad te hoog is. Lijkt toch mee te vallen, begin nu de controls en alles helemaal door te hebben. Maar nogmaals: de graphics, gameplay, speelplezier was ik sowieso al heel positief over.
Edit: met moeilijksheid reken ik uiteraard het behalen van KONG letters en puzzelstukjes mee.
Het uitspelen opzich is in de meeste gevallen niet overdreven moeilijk, behalve 3-1 dus.

avatar van Jimo
Music4ever schreef:
Lijkt erop dat 3-1 tot nu toe het allermoeilijkste level is .....

Net toevallig wereld 2 100% (nee geen time attacks ) uitgespeeld en toch ff 1 keertje 3-1 bekeken voor het slapen gaan en dit was eigenlijk de 1ste level waar ik zo doorheen liep + alle KONG en puzzelstukjes.

Tot nu toe was voor mij 1-k de moeilijkste wat me zo'n kleine 2 uur bezig hield en was 2-k wel weer in een kwartiertje te doen. Alle levels zijn wel aardig pittig maar het is steeds vallen en opstaan en je leert de level steeds beter kennen en zo train jejezelf steeds verder te komen. Gelukkig zijn de level nooit random kwa bewegingen van vijanden en obstakels zodat na een paar keer proberen je er eigenlijk zo doorheen loopt.

En dan dacht ik bij sommige level van "nou ken ik hem zo goed dan gaat die time attack ook wel lukken". Maar dat zat er niet in!!! die time attacks zijn echt te moeilijk, echt respect voor wie die op gold kunnen uitspelen, mij lukt het niet eens om silver te halen in de meeste.

-marco- schreef:
Kwa graphics kan dit heel goed naast een galaxy 1&2 bv!

En dat vind ik juist net niet. De game ziet er goed en gevuld uit, maar graphisch gezien komen smg 1 & 2 en Metroid Prime: Corruption toch wat beter uit de verf. Ik vind de game er trouwens wel fantastisch uitzien, daar niet van.

Ik ben nu op de helft van World 6 en begin het steeds beter te vinden (voor zover dat mogelijk was). De levels zijn moeilijk maar niet oneerlijk. KONG- en puzzelstukken doe ik wel me best om te vezamelen, maar als ik er een paar mis, is dat voor mij geen reden om het level opnieuw te doen (doe ik wel nadat ik het spel heb uitgespeeld of er zin in heb).

Cijfer geef ik later, maar ik weet vrijwel zeker wat het wordt .

Ik blijf het zeggen, deze game is echt te vet!! Ben nu in wereld 7 aanbeland en de game blijft verassen en vernieuwen.

Na 1-K is 6-K zeker de moeilijkste level in de game!

Dit word wel een top 10 nominatie en zeker nummer 1 game van 2010 imo!

Vind deze game nu ook helemaal geweldig.
Merk wel dat in je eentje spelen echt veel makkelijker is dan samen spelen, hoewel dat af en toe ook voordelen heeft,
Dankzij de puzzelstukjes en de KONG letters blijf je de levels ook spelen en aangezien iedere wereld zijn eigen sfeer heeft, is het nooit saai maar continu boeiend en leuk om te spelen.
Heb van de eerste 3 werelden de bonuslevels en 1K is echt heel moeilijk!
Maar toch gehaald met alle puzzelstukjes en nu op naar 2k en ondertussen proberen wereld 7 uit te spelen. Tip: alle wii gebruikers die van platform houden MOETEN dit spel hebben.

avatar van Fietsflip
Is er al iemand bij de eindbaas aangekomen? Ik vind namelijk dat ze een grote fout hebben gemaakt. Voor de eindbaas is er namelijk nog een stuk op een 'Barrel Rocket'. Wanneer je de eerste keer bij de baas komt heb je dus Diddy en Donkey. Nadat je de eerste keer verliest, begin je direct bij de baas, maar met ALLEEN DONKEY! Dit zorgt ervoor dat de baas oneerlijk is.

Fietsflip schreef:

Ik ben bij de eindbaas geweest en damn damn zoals heel wereld 8, is ook deze eindbaas zeer pittig! Het is idd niet helemaal fair dat als je eenmaal dood gaat met diddy & donkey, je de 2e keer alleen met donkey terug komt, maar ach.......

Ik heb alle DK letters en puzzelstukjes dus ik kreeg de tempel level ( 9-1 ) , die moet ik alleen nog even spelen.

Voor nu en als verwacht een dikke vette 4,5 *! Voor mij de game van 2010!!

Je bedoelt de wii game van het jaar toch

stippie schreef:
Je bedoelt de wii game van het jaar toch

Absoluut NOT!! Deze game is voor mij de overal game van 2010

Ja zeker alleen een wii in huis, dit is een aardig platform spelletje maar game of the jear, dat zeker niet.

wat dacht je van. mass effect 2
battlefield bad company 2
assassins creed brotherhood

Dat zijn pas echte games van deze tijd met gameplay van deze tijd, dat aapje speelt leuk maar ik heb het jaren geleden al eens gedaan en zelfs met betere graphics is het veel van hetzelfde, voor mijn kinderen leuk maar zelf had ik er geen 45 euro´s aan uitgegeven.

stippie schreef:

wat dacht je van. mass effect 2
battlefield bad company 2
assassins creed brotherhood

Ben het geheel met je ONEENS haha. Over smaak valt niet te twisten he

Ik vind deze game veel beter in elkaar steken dan menig HD/BIG SELLER game geweld wat eruit kwam in 2010. Ik heb heel wat goede games gespeeld in 2010, maar DK Returns steekt er imo met kop en schouders bovenuit!.

En nee, heb dus niet alleen een wii in huis!

-marco- schreef:

Ben het geheel met je ONEENS haha. Over smaak valt niet te twisten he

En nee, heb dus niet alleen een wii in huis!

Over smaak valt niet te twisten, daar heb je gelijk in en als jij dit de beste game van het jaar vind dan respecteer ik jou mening

Geweldig spel dit, super uitdagende en gevarieerde levels en zeer goede graphics vergeleken met de meeste andere Wii spellen.

Wow die eindbaas is echt niet te doen, niet normaal zo moeilijk.
Beginstuk met raket vlieg ik zo door heen, maar dan...........................
Op 1/100 sec komt het er steeds op aan of je wordt geplet of niet, zeer irritant.
Was 1 keer heel dichtbij maar laat dit level voorlopig links liggen.
Heb op 1 level na nu alle KONG letters en van de nu 7 beschikbare extra levels er nu 5 uitgespeeld. Erg moeilijk maar ook wel weer leuk, 5k is voor mij de moeilijkste, heb ik nog niet.

avatar van Fietsflip
Nu ik het spel bijna compleet heb uitgespeeld (alleen nog niet alle puzzelstukken, ik zit op 104%), vind ik het tijd om een rating te geven. Toen ik op de helft van het spel zat, dacht ik al 5* geen twijfel. Maar hoe dichter ik bij het eind kwam, hoe minder ik het spel vond. Dit komt voornamelijk door het leveldesign.
Begrijp me niet verkeerd, het is nog steeds van bijzonder hoog niveau, maar niet zo revolutionair als van de voorgaande delen. De nieuwe 'krachten' zijn leuk en zelfs aan het blazen stoorde ik me niet. Waarschijnlijk mis ik de dieren en de grotere variatie aan levels.

Al met al een geweldig spel, alleen niet de beste van de serie. Als je de trotse eigenaar van een Wii bent, moet je deze zeker hebben, hebben, hebben! *4,5

JVT
Ik was gek van de oude donkey kong country spellen en keek dus ook met hoge verwachtingen uit naar deze. Aleen hij schijnt heel erg moeilijk te zijn, dat is wat me weerhoudt em te kopen.
Is dit écht zo moeilijk of gaat het nog redelijk? ik hoef heus niet alle objecten of letters te halen, gewoon het level doorspartellen is meer dan genoeg

avatar van Haas
Geen zorgen je zult het spel uitspelen en daarna gloeiende scheldwoorden jammeren omdat het alweer voorbij is!!

avatar van rockgamer
is deze ook met gamecube controller te bespelen, of alleen met die wii controller