
Donkey Kong Country Returns (2010)
Alternatieve titels: Donkey Kong Country Returns 3D | Donkey Kong Country Returns HD
Nintendo Wii / Nintendo 3DS / Nintendo Switch
Platform
single player / multi player
Ontwikkeld door Retro en Monster
Uitgegeven door Nintendo
De dieren op DK Island hebben, onder de invloed van een groep gemene Tiki's, alle bananen van Donkey kong gestolen. Het is nu aan Donkey Kong om samen met zijn maatje Diddy kong alle bananen terug te halen en de Tiki's een lesje te leren. Diddy kan hierbij gebruik maken van een jetpack waarmee hij kleine afstanden kan vliegen. Daarnaast kunnen zowel Diddy als Donkey Kong een grondstomp doen om vijanden mee af te weren.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=TMhEs78Zix8
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.

maar goed je kan niet alles hebben , in amerika is hij al lang uit en ziet echt leuk uit goed reviews ook DONKEY KONG IS BACK BABY
bij galaxy was het toch niet zo erg een klein shakje en je was klaar dat is gewoon wii maar ik had deze ook graag met de classic controller gespeeld zeker met de snes classic controller
maar goed je kan niet alles hebben , in amerika is hij al lang uit en ziet echt leuk uit goed reviews ook DONKEY KONG IS BACK BABY
ik vond dat toch een groot minpunt bij Galaxy, en aan de wii in het algemeen. gewoon met n controller speelt toch het fijnste. dat is overigens ook een van de minpunten bij dit spel dat in alle reviews herhaald word. stom eigenlijk om mensen niet gewoon de keuze te geven of ze een classic controller aansluiten of niet.

alle games compitabel maken met classic controller
maar ook met wii-mote
zo simpel maarja... daarom vind ik kinect ook niks maar sommige vinden het leuk waaronder ik ik denk dat als je op een knopje moet douwen om te spinnen in galaxy het "saaier" zou zijn geweest dan met shaken


groeten van de Haas.
Heb er nu een uurtje opzitten. Moet zeggen dat ik het echt heerlijk vindt. Ben nu 28 jaar maar krijg vlinders (of kleine aapjes) in mijn buik van dit spel. Nostalgie ten top maar dan met een next-gen randje. Echt wanneer je een Wii bezit....twijfel niet en koop deze onmiddellijk. Ik moet ook zeggen dat de controls goed werken en heb er geen hinder van kunnen ondervinden. Dan bedoel ik het shaken van de Wii-mote waar iedereen zijn vraagtekens dan wel mening over had. Geen moeite mee. Daarnaast zijn de werelden fantastisch uitgewerkt en voelt het VOL. Voor nu 4 sterren. Vier omdat ik nog maar in de 1ste wereld zit en ik wel verwacht dat de moeilijkheidsgraad omhoog zal gaan en daarmee ook het punt.
groeten van de Haas.
Klinkt goed! Ik ga hem morgen halen.
Maar in level 1 en nu al in je top 10 op nummer 1!!! Dan vind je hem wel heeeeeeel goed?!
Ik vind het zeer zeker 5 sterren waard. Kom op ik bedoel als iemand uit oh oh cherso er al twee heeft......nee even serieus echt een zeer vette platformer. Ik ben echt te spreken over het level-design deze is fenomenaal. Mooie weelderige kleuren, prachtige achtergrond, diversiteit in levels...alles klopt en dan speelt Donkey nog heerlijk ook. Ook de secret missies zijn een aanvulling, erg lastig en gelukkig heb ik nog gerbils om tegen de muur aan te flatsen als het weeeer niet lukt blijft de wiimote tenminste heel.
groeten de Haas
Gehiemen zijn erg moeilijk te vinden (heb alleen eiland 1 tot nu toe helemaal 100% gehaald) en de levels op zich beginnen inmiddels redelijk pittig te worden. De Gameplay vind ik ook erg goed, alhoewel ik nog wel eens wil schudden met m'n wii-mote, gewoon omdat ik intens bezig ben, maar dat zal toch grotendeels aan mij liggen. Zeker omdat het m'n broertje nooit overkomt.
De karretjes, zijn weer terug, dit was al in de trailer te zien en zijn even moeilijk als in DKC. Je ziet snel geheimen over het hoofd en mag dan weer overnieuw beginnen (als je100% wil iig). Omdat je in de co-op met z'n tweeën in een karretje zit kan je beide drukken om te springen. Er hoeft er maar één een fout te maken en je bent dood. Heel lang over gedaan, prachtig. De 'raket' waar je op zit die je moet besturen door de A-knop in te drukken is een iets mindere toevoeging, maar zeker geen slechte. Ook dit is behoorlijk moeilijk, zeker met z'n tweeën.
Nadelen zijn toch wel dat er een hele andere sfeer heerst dan in DKC1. Ondanks dat deze game qua muziek heel erg overeenkomt. (zelfs de muziek in bonuslevels is exact hetzelfde als in DKC1). Toch mis ik iets, de vijanden, alhoewel heel leuk, het zijn geen kremlins, die ik toch wel mis. Cranky is een stuk minder chagarijnig, en daarmee grappig dan in de DKC reeks, en sowieso is hij (tot nu toe) de enige Kong die je tegenkomt, jammer.
Daarmee komt ook dat je game dus automatisch gesaved wordt, iets wat z'n voordelen heeft, want als je game-over gaat kan je dus eigenlijk gewoon verder gamen, maar ook z'n nadelen. Ik vond het toch wel wat hebben vroeger als je levels opnieuw moest doen omdat je weer game-over was gegaan. Hier maakt het eigenlijk niks uit hoevaak je game-over gaat. Je begint bij exact hetzelfde level, weer met 3 levens.
Ook Funky Kong is weg, je kan nu continu tussen eilanden switchen, dat biedt eigenlijk alleen maar voordelen, maar een heel klein nadeel: de munten die je verzamelt om Cranky te betalen voor Items heb je in overvloed. Ik heb er nu 300, mede omdat ik nogal wat dood ben gegaan, waardoor je niet echt een uitdaging hebt. Vroeger kon heb behoorlijk frustrerend werken als je je game moest saven of van het eiland af wou en net niet voldoende munten had. Frustrerend op een goede manier, dat vond ik athans, het maakte wel deel uit van de charme van de game.
Ook is de competitie tussen 2 spelers weggehaald. Je kunt, zoals ik nu doe, wel op een veel beter manier co-op spelen als voorheen, maar ik vond de tegen elkaar gamen modus op de DKC's ook wel wat hebben. Time-trial voegt verder ook weinig toe. Ben ik sowieso niet zo'n fan van, zeker niet in een platformer.
Ten slotte mis ik ook de variatie qua dieren, die kan uiteraard nog komen, maar tot nu toe is het slechts Rambi. Sowieso zijn er geen zwemlevels meer, waardoor die zwaardvis (ben even z'n naam kwijt) al wordt afgeschreven. Toch had ik het wel een toevoeging gevonden als die papagaai (ook zijn naam ben ik even kwijt) terug zou komen als speelbaar character. Dit voegte in b.v. DKC2 qua gameplay wel heel veel toe. (denk aan dat level met die wind in de doornstruiken, of de race tegen die andere papagaai, dat waren enorm moeilijke levels).
Ik ben heel benieuwd wat er nog gaat komen, stiekem hoop ik toch op een King K. Rool als eindbaas, ondanks dat hij de hele game niet voorkomt. Dat 'ding' dat ze nu hebben verzonnen, is wel grappig, maar lang geen King K. Rool.
Ook hoop ik dat de moeilijkheidsgraad lekker hoog blijft liggen. Ook met name bij de eindbaas van de game, hopelijk doe ik er weer 100 keer over voordat ik deze heb verslagen. Dan zal ik m'n definitieve mening geven, die ondanks dat hij in vergelijking minder is dan zijn 'voorgangers' toch wel een heel hoog cijfer gaat krijgen.

Ik moet zeggen een erg leuke game geworden.wel typisch een nintende wii game(goh kan ook niet anders)
Ik als gamer was dan ook stiekem erg beniewd wat er van deze game geworden zou zijn als je voorgaande klassiekers grijs gespeeld hebt.(heb ze zelfs op de game boy advance,spelend via de DS lite) en als je kids hebt is dat voor hun een erg leuk afgestemde game natuurlijk.kan jij mooi stiekem effe meedoen

Ik kan nog geen definitieve oordeel vellen,maar er is weinig slechts op aan te merken.tuurlijk zal je weleens wat missen ten opzichten van zijn oerouden.maar de hoop nieuwe generatie technieken wat de wii met zich meebrengt maken dat wel goed..
Zo goed is deze game!!!!!!!!!!!
Allereerst, nostalgie ten top! Level design, gameplay, moeilijkheidsgraad, allemaal top!!
Ik kijk me ogen uit. Heb echt in wereld 1 al moeite om alles te halen, zelfs de eindbaas van wereld 1 ben ik een paar keer dood gegaan. Beloofd dus veel goeds voor het vervolg van de game.
Oh en die mijnkarretjes weer, oh oh oh.
De moeilijkheidsgraad is echt uber en dat voor een wii game anno 2010 VERASSEND!!!
Dit kan wel eens DE topper voor mij worden van 2010! Dit stijgt toch wel uit boven al dat HD geweld op de andere consoles! IMO beter dan fable 3, black ops etc etc. ( ja ja, je kan en mag het eigenlijk niet vergelijken, maar toch... ) Had wel gelezen dat ie goed werd, maar dit..... heerlijk!
Props to Retro die Donkey Kong echt doet terugkeren!
@ -marco-..Al een Secret level gespeeld??? Als je het dan over lastig hebt...
Whahaha ja, die zijn helemaal niet normaal. Frustrerend ten top, heerlijk, whahaha!
Er gaan controllers sneuvelen

Straks lekker spelen, als ik dit allemaal zo lees hier dan kan ik niet wachten!
Ik heb er nu de eerste twee werelden op zitten, en ben erg onder de indruk. Moeilijkheidsgraad, leveldesign, gameplay, allemaal geweldig. De graphics hadden net dat klein stukje beter gekund, want ik weet dat de wii het aankan.
Ja hoe zit dat eigenlijk? (ik heb 2 weken terug een Wii gekocht) maar vind deze game grafisch een stuk sterker dan Wii sport e.d.
Ik hadhet idee dat dit het maximale is wat de Wii aan zou kunnen, niet dus

Ik word trouwens nog enthousiaster nu ik al jullie positieven berichtjes lees! Nog even en dan kan ik ook aan de slag

Owh Donkey Kong ik adoreer je....Okami is trouwens ook fenomenaal...voor wie hem nog niet heeft probeer hem a.u.b.
Toevallig heb ik die dus pas gekocht

groeten Haas
De graphics hadden net dat klein stukje beter gekund, want ik weet dat de wii het aankan.
Ik vind de graphics juist top, wat vind je er minder aan dan? Ik kan ff niet 1 2 3 een wii game noemen die mooier is hoor!
Kwa graphics kan dit heel goed naast een galaxy 1&2 bv!
Over de gameplay:
Ik ben echt wel wat gewend kwa moeilijkheidsgraad hoor, maar het is lang geleden dat ik zoveel moeite heb moeten doen om een level te halen of een boss te verslaan!
Hier kan ik me precies in vinden:
"Ik wilde een game maken die niet gewoon pittig was, maar die het soort uitdaging bevat die ervoor zorgt dat spelers het nog een keer willen proberen", vervolgt Wikan. "Ik dacht dat het belangrijk was om spelers niet boos te maken, maar om ze het gevoel te geven dat als ze falen, ze de volgende keer beter zullen springen."
Ps: Wikan is van retro studio