Ik speel de Tomb Raiders (op pc) al sinds 1998, dus ik kon ook deze spin-off niet links laten liggen. Omdat ik er toch niet zo veel van verwachtte heb ik eerst de demo gedaan. Die bleek leuker dan verwacht. Dat geldt ook voor de hele game (ik heb alleen de single player gedaan). Omdat ik dit type game (waarbij je alles van bovenaf ziet) nooit speel had ik wel wat moeite met de controls. Ik houd nu eenmaal erg van de oude Tomb Raiders waarbij de vooruit-toets gewoon altijd vooruit betekende, ongeacht de positie van de camera. Maar dat systeem is eigenlijk in moderne games vrijwel geheel verlaten (bij Tomb Raider voor het laatst in Angel of Darkness), dus er valt aan te wennen. Ik heb dan ook geen moment het idee gehad dat ik niet verder zou komen in deze game. Nu na een week heb ik het uitgespeeld en het eindoordeel is positief. Vooral een aantal puzzels vond ik erg leuk bedacht, waarbij je soms een combinatie moest vinden tussen tussen grapple hook, mijnen, bal en speer om iets te bereiken. Ingenieus zoals je dat in de oude Tomb Raiders aantrof. Maar ik hoop wel dat er ook weer een gewone Tomb Raider wordt gemaakt (deel 9 of 10, afhankelijk van of je TR Anniversary meetelt) omdat voor mij een belangrijk van de Tomb Raiders ook altijd de grafisch kwaliteit en sfeer is.
Brains schreef:
Helaas heeft de game een paar kleine minpuntjes. De puzzels kennen geen echte oplopende moeilijkheidsgraad. Zo zullen de laatste levels wat makkelijk aanvoelen.
Dit herkende ik helemaal niet. Je kunt toch onmogelijk beweren dat het laatste level niet moeilijker is dan het eerste!