Portal 2 (2011)

Macintosh / Nintendo Switch / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Puzzle

Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Electronic Arts en Valve

Portal 2 speelt zich enkele honderden jaren na het eerste deel af in het laboratorium van Aperture Science. Chell wordt door een power-core genaamd Wheatley, die zich zorgen maakt over de staat van het laboratorium, geactiveerd. Wanneer het duo GLaDOS per ongeluk opnieuw activeert begint deze direct het laboratorium in haar originele staat te herstellen. Het is aan Chell om GLaDOS opnieuw af te stoppen en uit het laboratorium te ontsnappen. Met je Portal-gun dien je diverse puzzels op te lossen. Hierbij krijg je de beschikking over nieuwe voorwerpen zoals glazen 'cubes' die je kan gebruiken om laserstralen te 'breken' en een gel die je in staat stelt zeer ver te springen of je een snelheidsboost geeft.

Tsjo-Wi schreef:

Deze opmerking getuigt eerder dat jij geen verstand hebt van games.

@ BRAINS :

Ik denk dat iedereen voor zichzelf wel kan bepalen wat hij of zij van deel 1 vond.

Gebruik je BRAINS een keer zou ik zeggen.
In plaats van miezerige berichtjes te plaatsen.

avatar van Tsjo-Wi
Haha die opmerking was voor jou bedoeld omdat jij zo'n domme post plaatste, en nu ga je zijn opmerking tegen mij gebruiken

Ehhh ja weet ik.
Ik gaf hem toch daarna gelijk ?

En ja ik gebruik hem tegen jou, want er staat MENSEN (meervoud dus).
Hij zegt dat iedereen zelf moet weten wat die ervan vind, en nu kom jij hier zeuren over mijn mening.

Ik mag toch mijn mening uiten, of moet ik net als de vele meelopers zeggen dat Portal geweldig was ?

Ik vond het niet meer dan leuk voor eventjes, mag ik dat zeggen of ga je daar ook om zeuren?

Bravo , je hebt jezelf voor de schut gezet.

avatar van Tsjo-Wi
Haha nu ga je net doen alsof je gewoon een mening geeft.

Maar een opmerking als dit:
Muskano schreef:
Veel mensen hebben ook geen verstand van games.

heeft niks met een normale mening te maken.

Van mij mag je Portal helemaal ruk vinden, maar ga niet zeggen dat de mensen die dit een meesterwerk vinden geen verstand hebben van games.

Tsjo-Wi schreef:
Haha nu ga je net doen alsof je gewoon een mening geeft.

Maar een opmerking als dit:

heeft niks met een normale mening te maken.

Ja, maar dat is mijn mening.
Tuurlijk kan ik niet bepalen wie wat speelt en daardoor verstand heeft van games.
Ik zei het meer als mijn eigen mening en ik heb het recht om te zeggen dat sommige mensen geen verstand hebben van games, want dat vind ik gewoon.
Het is mijn mening, geen feiten.

Maar laten we nu weer On-Topic gaan, jij bent mijn vijand niet, daarvoor zijn we te volwassen voor.
Dus gewoon weer over Portal 2.
Ik wacht niet echt op de game , maar ik ga hem zeker spelen.

avatar van davidov
Spel is uitgesteld naar April... zie dat het al op de site is aangepast...

Tja Valve zou Valve niet zijn als ze het in 1x op tijd releasen

Wat ze er zelf te zeggen over hadden:
"the shortest delay in Valve’s proud tradition of delays”
, met als gevolg
“the approaching convergence of Valve Time and Real Time”.

“Though this convergence spells doom for humanity, it will not affect the new Portal 2 release date”,

Ghehe. Ach, liever een goed spel dat af is....

Ja ik had hem gezien. Ik heb er echt zin in!

avatar van Brains
Nu ook nog eens nieuwe screens.... ziet er gewoon supervet uit, ik stem nu al game of the year. Als dit tegen gaat vallen dan is dat voor mij de grootste teleurstelling op het gebied van gamen ooit.

Het ziet er echt geweldig uit. Ik heb hem besteld dus we zullen het gaan zien.

avatar van xvilo
ik zit er na uit te kijken om dit spel te kunnen spelen,

hoop dat hij net zo goed is als1

avatar van wiiplayer
xvilo schreef:
ik zit er na uit te kijken om dit spel te kunnen spelen,

hoop dat hij net zo goed is als1

Moet toch eigenlijk wel. De techniek is er al, nu kunnen ze simpelweg betere levels maken en de game veeeeel langer maken.

avatar van bvonk
Samenwerken is belangrijk!

Portal 2 | Games | Tweakers.net Video's

Ik heb gehoord dat het wel een langer spel wordt dan deel 1. Mag ook wel want ik had deel 1 binnen 2 uurtjes uit .

DarthSolidKevin schreef:

Werkelijk? Wauw. Respect!

avatar van drezic
Jemug zeg. In Nederland kost de game 60 euri in de pre-order. Op Play.com 44. Daarsnapiknouniksvan!

Weet iemandof er in de game ook nog meer duidelijk over het verhaal in de vorige game (wie je was etc.)?

avatar van bvonk
Zover ik me kan herinderen werd het nooit echt duidelijk wie of wat je was in het eerste deel. Was ook maar een klein spel dat je gratis bij Halflife episode 2 kreeg en dus niet vergelijkbaar met die tweede deel dat een compleet spel gaat worden.

bvonk schreef:

Nee, oke, maar het was wel een begin. Dit deel speelt zich 'honderden jaren later' af. Dus er is wel een connectie.

avatar van Mafurios
Valve heeft een comic gereleased waarin het verhaal tussen 1 en 2 uitgelegd word.
Ik zal niks veraden maar het beantwoord aardig wat vragen.

De comic:
Portal 2: Lab Rat (part 1)
Portal 2: Lab Rat (part 2)

Ik heb er echt zin in .

avatar van Brains
Ik ook . Komt 'ie nou op de 21e of 22e? Zie beide data staan op het internet via verschillende bronnen. De 22e is een vrijdag dus dat is logischer... maar dan moet ik werken dus daar ben ik het niet mee eens .

avatar van SilverGun
Kans dat ie morgen al te downloaden is via Steam.

Brains schreef:

Hij is al te downloaden via steam en er zijn geruchten dat hij overmorgen unlocked word.
De officiële steam release date is de 19e maar er zijn geruchten dat hij de 15e al speelbaar zou zijn.
De boxed release is op de 21ste, deze wou ik zelf kopen maar vanwege mijn ongeduld heb ik besloten om een download key te kopen maar dat bespaart me dan wel weer 20 euro.

avatar van Brains
Ik moet toch wachten op de boxed release, want ik heb niet zo veel keuze als consoler. Ik hoop dus dat ik m'n pre-order gewoon de 21e op kan halen. Vroeg 't me af omdat boxed releases hier in Nederland meestal op vrijdagen zijn, en dus op sommige sites ook 22 April als datum staat aangegeven. Leek me wel logisch maar erg vervelend .

avatar van Mafurios
er zijn geruchten dat portal 2 misschien morgen uitkomt dit is bij veel mensen al bekend, maar er is ook een gerucht dat je door het spelen van de "PO TA T O"-sack games de release date kan vervroegen.

Wat ik persoonlijk denk is dat dit te maken kan hebben met de potatoes (aardappels) die je op je steam profile kan krijgen door middel van het vinden van portal 2 verwijzingen in deze spelen.

Zelf heb ik nu 4 potatoes en volgens mij kan ik er nog 2 halen met de games die ik nu heb.
Dus voor degene die een of meerdere van deze games heeft:
Ga nu potatoes zoeken! De release date van portal 2 kan ervan afhangen!!!

kiriyama
Andere spellen spelen om een spel een vroegere realease date te laten krijgen? Het moet niet veel gekker worden.

kiriyama schreef:

Slimme actie toch?
De indie developers zullen hier ook wel blij mee zijn er zullen wel heel wat mensen zijn die hieraan mee willen doen.

PS.
ARG ik heb mezelf nu redelijk overtuigd dat het spel morgen uitkomt zal best een teleurstelling zijn als dat niet zo is.

kiriyama
Mafurios schreef:

Slimme actie toch?

Tuurlijk is het slim, maar toch ook gewoon een volgende stap in een consumentenscheme. Eerst laten ze ons voor DLC betalen dat al in het spel zit. Daarna moet je de special edition van een spel kopen (Bulletstorm) om een beta te bemachtigen. (GoW3) En nu moet je andere, niet gerelateerde spellen spelen voor een releasedate. Wat komt hierna?

Als een bepaald spel van bijvoorbeeld EA niet goed verkoopt dat ze dan gaan dreigen dat andere franchises daaronder kunnen gaan lijden? Dat als Portal 2 niet meer dan tien miljoen keer over de toonbank gaat, dat we straks geen HL: Episode 3 krijgen? Of dat je speciale content in een spel enkel vrij kan spelen als je een ander spel koopt. (Oh wacht, dat laatste gebeurt al...) Ik vind het eerlijk gezegd best een zorgelijke ontwikkeling.

avatar van Mafurios
Misschien heb je gelijk, maar in dit geval hebben ze er ook echt over na gedachte.
Het is niet alleen zo dat je al die spellen koopt en dan alleen maar 1 skin voor de co-op vrijspeeld, hiernaast hebben ze ook nog aan alle spellen speciale portal content toegevoegd.
De meeste games zijn ook echt leuk en kun je ze nu met flinke korting krijgen je hoeft ze niet perse allemaal te kopen, dit heb ik zelf ook niet gedaan.
Alle verborgen geheimen maken het ook weer aantrekkelijk om zoon indie weer uit de kast te halen als je hem al een tijd geleden gekocht had.