Portal 2 (2011)

Macintosh / Nintendo Switch / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Puzzle

Ontwikkeld door Valve
Uitgegeven door Electronic Arts en Valve

Portal 2 speelt zich enkele honderden jaren na het eerste deel af in het laboratorium van Aperture Science. Chell wordt door een power-core genaamd Wheatley, die zich zorgen maakt over de staat van het laboratorium, geactiveerd. Wanneer het duo GLaDOS per ongeluk opnieuw activeert begint deze direct het laboratorium in haar originele staat te herstellen. Het is aan Chell om GLaDOS opnieuw af te stoppen en uit het laboratorium te ontsnappen. Met je Portal-gun dien je diverse puzzels op te lossen. Hierbij krijg je de beschikking over nieuwe voorwerpen zoals glazen 'cubes' die je kan gebruiken om laserstralen te 'breken' en een gel die je in staat stelt zeer ver te springen of je een snelheidsboost geeft.

avatar van Bombong
Volgens mij is het alleen een multiplayer DLC of vergis ik me?

avatar van Flammazine
Peer Review bevat niet alleen extra co-op challenges, maar ook een singleplayer en co-op challenge mode inclusief leaderboards <<< stond op enkele websites

Challenge mode maakt mij heel gelukkig

avatar van Brains
Klopt inderdaad. Challenge mode was voor mij het enige dat echt ontbrak aan deze game.

avatar van Brains
Over de release date van de DLC. Ik lees nu overal 4 oktober en dat is , naast dierendag, ook een dinsdag. Op de officiele website staat nog steeds woensdag maar ik heb toch liever dat 'ie dinsdag al op de marketplace staat. Kan ik lekker op m'n vrije woensdag portallen.

Yeah nieuwe puzzels . Als er niewe Co-op in zit dan gaan we dat wel een keer doen hé Brains .

avatar van Brains
Er zitten nieuwe co-op levels in, en die gaan we zeker even doen .

Dat wordt weer lekker denken .

avatar van bvonk
Deze week Portal 2 voor de helft van de prijs (€14,99) op Stream! Met de eerste DLC.

Heb hem meteen gedownload.

Is de DLC er al? Ik heb gisteren namelijk geen tijd gehad om te kijken.

Yup, het is er al

Dan zal ik hem als ik thuis kom meteen downloaden .

Brains en ik hebben al wat levels gedaan en het co-op deel is echt super leuk. Het verhaal gaat weer verder waar het ophield en ik kan haast niet wachten om verder te gaan . Het SP deel valt wel echt heel erg tegen want ik had namelijk verwacht dat we nieuwe moeilijkere levels kregen, maar dat is niet zo .

avatar van Bombong
Hoe kom ik aan de DLC voor de PC? Ik las ergens dat hij voor de PC automatisch via Steamwordt gedownload als je Portal 2 hebt geinstalleerd. Maar dat blijkt bij mij toch niet het geval. Steam geeft verder ook geen info over de DLC.

DarthSolidKevin schreef:

Mee eens. Het challenge gedeelte is niet echt de moeite waard. Allemaal bekende levels, waarbij nu je tijd en portal bijgehouden worden. Ik had liever gezien dat er nieuwe levels of moeilijkere varianten van bestaande levels (Zoals in deel 1) zouden zijn. Of dat er in ieder geval een doel gesteld wordt.

De nieuwe co-op maps bevallen tot nu toe wel erg goed. Lekker uitdagend .

Ik heb vaak wel het idee dat ik degene ben die jouw een beetje tegenwerkt . Jij ziet het allemaal vaak 2 x zo snel .

avatar van fabblwaps
Maakt niet uit toch, hoe vaak heb jij bij halo en gears of war potjes onze ass wel niet moeten saven?

Tja dat dan weer wel .

avatar van GameEvolutie
Ik vond het wel een vermakelijke game met hier en daar wat uitdaging ik heb zijn voorganger gespeeld omdat ik die er ook bij kreeg in de orange box,
Het typisch britse accent van die robot met die blauwe oog is erg grappig,

Eindoordeel 4

Brains en ik hebben de eerste DLC van Portal gehaald. Het zat weer vol humor en het einde mocht er ook zijn. Ik heb nu al zin in DLC 2 .

avatar van Brains
Ik weet nog dat ik een keer ergens (weet alleen niet meer waar) schreef:
De replayability zou alleen verhoogd kunnen worden door een level editor er in te stoppen.

Yes, yes, yes, yes!

Op de pc is er gewoon al een map editor neem ik aan? Voor consolegamers een must have lijkt me.

avatar van SilverGun
Die is er inderdaad al, maar dit wordt een veel gebruikersvriendelijker stuk gereedschap. Voor de meeste PC gamers dus ook een must have.

Dat lijkt me ook wel heel leuk om te doen .

fantastisch

Bombong schreef:
Volgens mij is het alleen een multiplayer DLC of vergis ik me?

Flammazine schreef:
Peer Review bevat niet alleen extra co-op challenges, maar ook een singleplayer

Ik vroeg me af waarom ik geen nieuwe singleplayer maps kon vinden nadat de DLC werd uitgebracht, hoewel de DLC automatisch zou worden gedownload. Er zijn namelijk helemaal geen nieuwe singleplayer maps. Alleen co-ops. Ik had dus toch gelijk.

Bombong schreef:

Idd!! Ik zocht me ook wezenloos en voor niks, jammer

avatar van Flammazine
Bombong schreef:

Ja,ook een mooie plaats om mijn zin af te kappen. Er staat toch duidelijk sihgleplayer en co-op CHALLENGE MODES. Van nieuwe singleplayer maps is jammer genoeg nergens sprake.

dat is inderdaad een mooie plek om je zin af te kappen.
als hij de rest van de zin had gelezen had hij het misschien begrepen.

avatar van dave
Ik heb op alle Meter-sites nog maar drie keer vijf volle sterren toegekend, en dit is die derde keer. Portal 2 zou bijgevolg dus makkelijk mijn favoriete spel aller tijden genoemd kunnen worden. Zoals bij de andere twee ‘perfecte’ films, heb ik in feite weinig te vertellen over het onderwerp in kwestie. Op papier alleszins, want elke cel in mijn lichaam stuitert aan de snelheid van het licht doorheen mijn lichaam als ik nog maar denk aan dit meesterwerk. De sfeer, de grafische pracht en praal, de dialogen, de meesterlijke voice-acting (Merchant, Simmons!), het verhaalverloop, de puzzels en de eigenlijke gameplay resulteren allen in koude rillingen op het oppervlak van mijn huid. Ik heb lang nagedacht over eventuele mankementen, maar kon met niets op de proppen komen.

Perfect.

5,00

misterwhite
Portal is cool!

Net voor mijn 2de keer de singleplayer uitgespeeld en echt van genoten. Die zalige humor, die coole nieuwe obstakels. Alles klopt gewoon

Hier is een uitgebreide review.