The Legend of Zelda: Skyward Sword (2011)

Alternatieve titel: The Legend of Zelda: Skyward Sword HD

Nintendo Wii / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

In Skyloft, een stad hoog in de wolken, vindt Link het zwaard van Skyward. Dit zwaard leidt hem op een avontuur in een wereld die zich diep onder Skyloft huisvest: een wereld die wordt onderdrukt door een boosaardig kwaad. Het zwaard geeft Link de kracht om tussen beide werelden te kunnen reizen. Link gaat op onderzoek uit om te ontdekken waarom zijn geboortestad, en de wereld die daar ver beneden ligt, uit elkaar zijn gegroeid.

avatar van sidthegekste
Geweldige game!!
Goed verhaal en het leukste is er komen soms ouwe figuurtjes terug van zelda twilight princess..
Zeker wel een 5.0 waard

Cassevis schreef:
Ik heb nu ook de hele dag gespeeld en ik vind het ook geweldig.
Maar een cijfer kan nu echt nog niet geven hoor.

het spel word alleen maar beter!

banjo schreef:

het spel word alleen maar beter!

Ja inderdaad. Meestal wordt een game steeds minder maar hier geniet ik steeds meer van.

avatar van René.
Inmiddels helemaal uitgespeeld. Hele goede game.

In principe qua dungeons een typische Zelda-game, qua 'vrijheid' die je hebt in een open wereld is het wat veranderd, het lijkt nu qua opzet iets meer weg te hebben van een Mario-game, maar dat vond ik geen echt nadeel.

De besturing werkt fantastisch. Af en toe calibreren, maar dat mocht ook de pret niet drukken.

Het enige kleine nadeel aan de game is wmb de moeilijkheidsgraad. Die had wel wat hoger mogen liggen. Ik heb maximaal 2 keer doodgegaan op een boss, stuk of 5 heb ik gewoon in één keer gehaald. Er komt als je hem uitspeelt wel een Hero mode vrij, die moet ik nog doen, dus wellicht is dat ook meteen verholpen, maar vond hem op dit niveau niet moeilijk genoeg.

avatar van ilovePS3
ik heb de trailer gezien en ik moet zeggen dat ik veel zin heb om dit spel te spelen. ik denk dat ik dit spel gewoon ga aanschaffen en mijn wii van boven ga halen. Ben benieuwd !!!

na de review van ign kun je dit spel gewoon niet in de winkel laten liggen dit spel krijgt gewoon een 10 van ign, masterpeace

The Legend of Zelda: Skyward Sword - Wii - IGN - wii.ign.com

Goed plan

theonering
Prachtige game, helemaal uitgespeeld.

Van begint tot het eind is het fijn om te spelen, er zit een goed verhaal in.

Er is goed door dungeons heen te komen, ook al waren soms de eindbazen een beetje te makkelijk, of juist te moeilijk.

Ik heb soms een walkthrough moeten gebruiken omdat ik dan niet meer wist wat te doen, maar als je door hebt wat je moet doen kan je zo weer door.

Verder is het leuk om met een vogel te vliegen, ook al mis ik soms wel een paard op het land.
Ook was de besturing erg goed, vooral dat Link echt met z'n zwaard slaat zoals jij met je wii-remote slaat.

En als je het uitspeeld krijg je inderdaad een Hero mode, maar wat houd dat in?

Het is zeker de moeite waard om deze game te spelen! Het is echt een prachtige game en verdiend zeker een 5*

theonering schreef:

haha walkthrough? Fi zegt juist veel te veel!

theonering
Donnasbroeikas schreef:

haha walkthrough? Fi zegt juist veel te veel!

Ja weet ik! Fi zegt soms zo veel dat ik geen zin meer heb om het te lezen en dan is een walkthrough wel handig!

theonering schreef:

Haha oke dit herken ik ook wel

avatar van ilovePS3
heb het spel van gisteren binnen. en ik moet zeggen dat deze game een stuk beter is dan de vorige.Wel komen er momenten in dat je zegt: ' wat moet ik nu weer doen.' en zoals ze hierboven al zeiden zegt Fi soms zoveel dat het na een tijdje saai begint te worden om het te lezen dus ik haal ook bij deze game af en toe eens mijn pc boven en kijk ik een walkthrough. een walkthrough is ook handig voor mensen die niet goed engels kunnen. dit is echt een toffe game en er zit veel vrijheid in de game dat vind ik ook een groot plus-punt. een 5* vind ik wat te veel en een 4* vind ik wat te weinig voor deze game dus een 4.5*

Morgen halen!!!

spelfreak
Omg, wat een game! Fi zegt me dat ik tot nu toe 2 uur en 3 minuten heb gespeeld, jammergenoeg moest ik wel stoppen om huiswerk te maken en daarna om andere spellen ook nog een kans te geven. Ik ben nu bij die gast die je empty bottle geeft in sacred bladiebla
En wat een introductie, ik denk dat ik nog nooit zo'n mooi en uniek begin in een game heb gezien! oh nintendo, you did it again.

avatar van LimeLou
Huiswerk tijdens de kerstvakantie Fuck that shit, ga gamen, veel gezonder!

spelfreak
Xd had nogal slechte punten en als ik niet leer worden mijn games afgepakt.

avatar van LimeLou
Snap het, Goed de tijd verdelen dan. Veel plezier ermee, zou deze game ook dolgraag willen spelen.

avatar van Cassevis
Daar zit ik dan. Na 72 uur keihard zelda gespeeld te hebben, hier nu het jaar 2011 af te sluiten mede door de credits van The Legend of Zelda: Skyward Sword af te kjken en tegelijkertijd rijkelijk voorzien te zijn van zeflvoldoening. Een game waar ik bijna 2 jaar naar heb uit zitten kijken en waarschijnlijk ook mijn game of the year. (Niet dat ik veel games van dit jaar gespeeld heb )

Meestal let ik niet op het verhaal en zie het ook maar als een bijzaak. In deze zelda wordt daar dan ook niet bijster veel aandacht aan gestoken. Voor mij geen probleem. Wat wel leuk is is dat als je een beetje een zelda-kenner bent dan zijn er toch een hoop interessante details, die je wellicht wel boeien en sommige onduidelijkheden verklaren.

In mijn omgeving heb ik nog niemand gezien die de graphics niet mooi vonden. De mix tussen Wind Waker en Twilight Princess pakte goed uit. En elke seconde kon ik genieten van de prachtige schilderstijl. Zo heeft Nintendo een prima alternatief gevonden met de mogelijkheden die zij hebben .

De besturing, wat mij betreft het belangrijkste aandachtspunt van SS, is wel echt iets waar je dit spel voor wilt kopen. De motion control werkt gewoon goed met een hoofdletter G. De hele game is aangepast op het zwaaien met de controller, hetgeen mij goed bevalt. Het geeft gewoon meer plezier tijdens het spelen en wat mij betreft zwaai ik bij mijn volgende in avonturen in Hyrule ook in het rond.

De gameplay is als vanouds en daar is echter niks mis mee. Het blijft variëren tussen vechten en puzzelen. Daar is dit spel voortreffelijk mee uit de verf gekomen en het verveelde, mij althans, geen seconde. Ook om de stiekeme en subtiele humor kan ik wel lachen.
Het had allemaal wel wat pittiger gemogen. Je komt overal zo doorheen en er zijn geen momenten waarbij je niet weet wat te doen, mits je natuurlijk wel naar Fi luistert.

De muziek helaas is niet zo memorabel als dat je zou verwachten. Het zijn allemaal wel leuke sfeermuziekjes, maar ik zal die deuntjes nu al niet meer kunnen neuriën, laat staan over een aantal jaren. Dat is jammer. Hier zal ik dus niet zo'n grote herinnering aan overhouden, ondanks alles toch goed zat.

Ondanks de teleurstellende muziek toch één van de best spellen die ik ooit heb gespeeld.

4.5*

Mooie review.
Maar teleurstellend muziek, de muziek is heel goed imo, maar ik heb maar 6 uurtjes gespeeld. Ik heb trouwens net eerste dungeon voltooid (Ook heel goed ontworpen trouwens!) en heb nog een beetje met die demon gedaan. Is dat eigenlijk een side-quest of moet je dat echt voor verhaal doen?

Dank je
De muziek is niet slecht. Maar ik vind het gewoon jammer dat ze niet echt op hekenbaarheid gemaakt zijn, wat meestal wel het geval is bij Zelda. Maar ach, het is niet zo erg dat ik me er echt aan stoor ofso.
Die Demon is een sidequest.

avatar van ilovePS3
die muziek tijdens de trailer van deze game vind ik gewoon geweldig

avatar van Cassevis
Ballad of the Goddes is inderdaad een leukje muziekje.

avatar van glimlicht
Ben hem nu al een tijdje aan het spelen, maar heel super vind ik hem niet. Ik snak naar een ouderwetse controller. Vind het zwaardvechten vaak niet eens leuk.

avatar van ilovePS3
heb nu precies 12:00 uur gameplay opzitten en ik moet zeggen dat ik het een geweldige game vind ik kan gewoon niet stoppen met spelen. heb vandaag 6 uur opzitten en in totaal 12 zoals ik al zei. het zou kunnen dat ik mijn stem naar 5 ga verhogen. de muziek is niet altijd perfect maar ik kan er mee leven. alleen de ballad of Goddes vind ik pracht muziek. ik zit nu in de tempel van die woestijn wereld

avatar van LimeLou
Er moeten meer mensen zijn zoals jij, die zo te zien van de PS3, maar ook dol kunnen zijn op wii games.

avatar van ilovePS3
hoe komt het toch dat ik twilight princes zo verschrikkelijk slecht vind en deze zo ontzettend gaaf!!!!

avatar van LimeLou
I don't know. Veel mensen vonden bij Twilight Princess de besturing een grote ergernis.

avatar van Cassevis
De sfeer ligt ook heel erg anders dan bij twilight princess.

@spelfreak, @ilovePS3,

jullie gaan het nog leuk krijgen, want de tweede helft is nóg leuker dan het begin;)

spelfreak
Vandaag niet gespeeld, gister kon ik 2 stukken van de sleutel naar de 2de tempel niet vinden. Kijk morgen wel weer.

avatar van ilovePS3
waneer start de tweede helft ik zit nu in de 3de tempel ? want ik kan niet geloven dat het nog beter word . @spelfreak: ik denk dat ik weet welke stukken je nog niet gevonden hebt ik had ook lang gezocht naar die stukken gisteren