The Legend of Zelda: Skyward Sword (2011)

Alternatieve titel: The Legend of Zelda: Skyward Sword HD

Nintendo Wii / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

In Skyloft, een stad hoog in de wolken, vindt Link het zwaard van Skyward. Dit zwaard leidt hem op een avontuur in een wereld die zich diep onder Skyloft huisvest: een wereld die wordt onderdrukt door een boosaardig kwaad. Het zwaard geeft Link de kracht om tussen beide werelden te kunnen reizen. Link gaat op onderzoek uit om te ontdekken waarom zijn geboortestad, en de wereld die daar ver beneden ligt, uit elkaar zijn gegroeid.

avatar van ilovePS3
is die tekst die ik net schreef onder spoiler of niet

spelfreak
nee

damn iets verkeerd gedaan

avatar van ilovePS3
(test) staat het nu onder spoilers

avatar van ilovePS3
ik heb vandaag weer een flinke speelsessie opzitten. heb Ghirahim voor de 2 de keer verslagen (te makkelijk), de derde flame gevonden, dat zwarte monster voor de 2 de keer verslagen(te makkelijk), en de gate of time geopend naar zelda. de duagon die ik net deed (van de derde flame) vind ik het leukste is echt geweldig. die 5 dik en vet verdien zeker weten!!!!!!!! wat mij wel opvalt is dat die bosses te makkelijk zijn. moeilijkheid graad mocht hoger liggen vind ik want op de meeste momenten is dit spel te simpel.

avatar van ilovePS3
ik heb vandaag dat zwarte monster voor de derde keer verslagen, de 4 delen van het lied de song of a hero ondekt dus het hele liedje, de laatste trail gedaan, en nu ben ik bezig in (denk ik) de laatste dungoan. ik voel dat ik het einde nader ik voel het (jammer)

avatar van Cassevis
Ik had dat gevoel ook wel. Vandaar ben ik weer begonnen met Hero mode. Het enige verschil wat ik heb kunnen ontdekken is dat je geen hartjes kan vinden. Gek genoeg heb ik nog al m'n bugs en treasures.

ik heb eens nagedacht en ik heb mijn punten 4.5 veranderen waarom :

het spel is op sommige momenten zo makkelijk en zeker de boss fights echt zo simpel

(vraagje: is de final boss makkelijk of valt het mee)

avatar van Cassevis
Ik was een keer dood gegaan. Dus in vergelijking tot de andere een stuk lastiger. Maar het was alsnog niet heel lastig ofso. Wel leuke eindbaas trouwens

avatar van ilovePS3
bij de andere boss fights: ik ben 1 keer doodgegaan bij dat je dat zwarte monster voor de 2 de keer moest verslaan. bij de rest van de boss fights heb ik het altijd in 1 keer gehaald. ben benieuwd wat de final boss zal brengen. @Cassevis: jij hebt er zo te zien niet veel last mee gehad als je maar 1 keer dood bent geweest

avatar van Cassevis
De eerste keer lukte het totaal niet maar toen ik eenmaal de truc doorhad lukte het wel.

avatar van ilovePS3
had net gevochten met girahim in zijn derde vorm. ben al 2 keer dood geweest ik wist totaal niet wat je moest doen. toen ik ondekte dat je zijn zwaart uit zijn handen moest slaan moest ik stoppen. Dinsdag gaat ie eraan ik vermoed dat achter dat gevecht de final boss fight plaats vind

avatar van Cassevis
Dat is wel ook nog een pluspunt van deze controls. Je hebt echt het gevoel dat als je een boss verslagen hebt, en zeker bij de laatste boss, dat je ze ook echt afgemaakt hebt. Het geeft echt een stuk meer voldoening.

avatar van ilovePS3
ik vind die besturing soms verdomt iritant hoor zeker bij die 3 girahim fights. mijn lezer op de tv is een beetje stuk dus kan de besturing soms niet lezen ik denk dat het wel daaraan zal liggen maar ik kan het ook mis hebben.ik heb op youtube gekeken hoe de final boss eruit ziet. ik vind hem er onwijls cool en stoer uitzien zeg moet wel een sterke boss zijn

avatar van Cassevis
Denk dan dat het aan je sensor ligt. Heb er zelf de hele tijd nog geen last van gehad.
Boss ziet er inderdaad ziek uit.

avatar van ilovePS3
ik heb zo'n zin om met hem de vechten en gefrustreerd voor mijn tv te staan zwaaien. maar eerst moet ik nog voor de derde keer girahim verslaan. Vraagje is de final boss er direct achter of moet je eerst nog een level doen

avatar van Cassevis
Direct erachter. Je kan dan wel saven en even extra versterken met potions.

Als je em verslagen hebt kan je saven en met hero mode beginnen. Maar dan raak je wel alles kwijt van oude save. Dat is wel jammer want ik had nog graag over rondgelopen en pieces of hearts enzo zoeken.

avatar van ilovePS3
ik heb geen potoins daarom ga ik altijd terug naar de tempel en ga der op een stoel zitten.

ik ga geen hero mode doen ik raak niet graag save bestanden kwijt weetje ik ga dit spel gewoon lekker uitspelen en dan ga ik weer een aan de slag met andere games zoals gears of war 3

vraagje : is hero mode noodzakelijk om het hoofdverhaal uit te spelen ik speel niet graag side geast (of hoe je het ook schrijft) gewoon het hoofdverhaal wil ik uitspelen en al de bijzaken mogen de pot op

avatar van Cassevis
Hero Mode is gewoon het hele spel opnieuw alleen dan extra moeilijk. Ik vind het wel een uitdaging maar er komt niks nieuws ofso.

PS: je schrijft side quests

avatar van ilovePS3
eindelijk the legend of zelda: skyward sword na 40 uur speel plezier uitgespeeld

IK HEB ER ONGEVEER 25 KEER OMGEDAAN OM DE FINAL BOSS TE VERSLAAN

ik wist niet wat je moest doen wanneer hij boos werd en een bliksem zwaard kreeg.

toen ondekte wat ik moest doen ben ik nog 3 keer doodgegaan.

toen het lukte ik sprong een gat in de lucht, wat was ik gefrustreerd net ik had de neiging om mijn wij bakje op de grond te smijten :

jammer dat het uitgespeeld is. hopelijk moeten we niet weer 5 jaar wachten op een nieuw deel

avatar van Cassevis
Ja dat duurde ook bij mij even voordat ik het door had. Toch wel eventjes lastig .Gelukkig maar want als deze ook zo makkelijk zou zijn geweest was het wel een beetje een afgang.

Nieuwe zelda zal waarschijnlijk niet nog 5 jaar duren. Die willen ze wel aan het begin van de wii u lanceren.

avatar van ilovePS3
dat is dus dit jaar nog ?. ik persoonlijk vond het een normale final boss. als je het door hebt is het niet zo moeilijk meer maar ook niet makkelijk want je hebt bijna geen tijd om te ontwijken vergeleken met de girahim fights. er zijn wel meer final boss fights in games waar ik 25 keer over doe of zelfs meer

avatar van Cassevis
Ik zou er niet van uitgaan dat hij dit jaar al uitkomt. Maar 5 jaar zal het zeker niet duren.

YouTube - Wii U - Zelda HD Experience Demo - E3 2011

de nieuwe zelda voor wii u oogt geweldig

theonering

De nieuwe Zelda ziet er zeker goed uit! Maar wat is de Wii U? En wanneer komt ie? Als de Wii U nog niet uit is zal het zeker een tijdje duren voordat de nieuwe Zelda komt.

avatar van ilovePS3
hij komt eind 2012 uit dus dat is nog een eindje. de wii u is een console en tegelijkertijd ook nog een handheld

theonering
Oke, dat is al sneller dan ik dacht! ik dacht dat hij pas in 2013/2014 zou uikomen.
Maar heb je een Wii U nodig of kan hij ook op een gewone Wii?

avatar van JacoBaco
Ik ben al bijna 50uur bezig en pas nu heb ik de eerste flame!

Ik heb het spel nog niet gespeeld (komt ongetwijfeld wel), maar uhm, GamesMeter.. is dit geen überspoiler wat in de omschrijving staat: "Door het spel heen zal het zwaard zich ontwikkelen tot het Master Sword" ?

avatar van JacoBaco
Wellicht een spoiler, maar zelf vind ik het geen überspoiler.

Ik heb overigens de laatste tijd heel erg vaak dat ik de remote controller opnieuw moet instellen omdat ie van slag raakt wanneer ik veel met mijn zwaard zwaai. En voor de derde flame moest ik zwaardvechten, maar om de circa 30 sec, moest ik dat kutding weer opnieuw instellen.