The Legend of Zelda: Skyward Sword (2011)

Alternatieve titel: The Legend of Zelda: Skyward Sword HD

Nintendo Wii / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Nintendo

In Skyloft, een stad hoog in de wolken, vindt Link het zwaard van Skyward. Dit zwaard leidt hem op een avontuur in een wereld die zich diep onder Skyloft huisvest: een wereld die wordt onderdrukt door een boosaardig kwaad. Het zwaard geeft Link de kracht om tussen beide werelden te kunnen reizen. Link gaat op onderzoek uit om te ontdekken waarom zijn geboortestad, en de wereld die daar ver beneden ligt, uit elkaar zijn gegroeid.

spelfreak
verheug me erg op deze ziet er goed uit en ik denk dat de wii motion plus veel verschil gaat maken de demo's zagen er ook goed uit de items: geweldig

hoe de boog gebruikt word
de beetle
de whip

avatar van Nomak
Ziet er erg goed uit. Jammer dat dit niet op de GameCube verschijnt.
Dan zal ik volgend jaar toch een Wii moeten gaan aanschaffen.

284
Legend of Zelda: Skyward Sword, The (2011)

Jammer van de graphics, misschien dat dit nog beter gaat worden.

avatar van Nomak
Aan de graphics zal nog wel gewerkt worden. Zou trouwens ook best kunnen dat de releasedatum nog verschoven wordt naar ergens in 2012. Ik kan me herinneren dat de release van The Twilight Princess ook een paar keer verschoven werd en zelfs meer dan een jaar later dan gepland pas in de winkelrekken verscheen.

Al moet ik er ook bij zeggen dat ik graphics zeker niet het belangrijkste vind bij een Zelda spel.

spelfreak
nee dit zijn de echte definitieve graphics het hoort zo te zijn
en over de releasdate ik denk niet dat hij verschoven word hij was eigenlijk al bedoeld voor november 2010 en nu maart 2011 ong. dus denk dat dat niet meer veranders

avatar van Princess Piranha
Dit waren nog niet de definitieve graphics. Tijdens de E3 was er slechts een demo. Dus ook de omgeving was niet van het spel zelf.

Ik kijk hier ook echt heel erg naar uit. Red Steel 2 heeft bewezen hoe geweldig Motion+ is... Kan niet wachten om in Links schoenen te staan!

Princess Piranha schreef:

o sorry had het verkeerd begrepen dan maar met de wii motion plus lijkt me ook echt cool als je naar mensen die de demo spelen op e3 echt perfect ik vind dat heel veel games die ze hebben aangekondigd er goed uit zien (dkc4, kirby EPIC yarn,Catlevania,Contra etc.)

avatar van rpger
Helaas was de E3 presentatie teleurstellend. Velen hadden met mij gehoopt dat Zelda in een nieuwe richting zouden sturen, meer volwassen, andere gameplay, kortom een reboot. Het ziet er echter allemaal weer precies hetzelfde uit als de voorgaande delen. Alhoewel de grote Zelda fanbase die ongetwijfeld zal aanschaffen, zal het geen nieuwe fans winnen.

284
Idd de overgang van The Legend of Zelda (NES), Naar Link to the Past, naar The Ocarina of Time waren echt topper en een verandering en vooral de laatste in 3D een revolutie en een hoogte punt in The Legend of Zelda reeks

Daarna is de zelda reeks alleen maar verpest met de Wind Waker, de DS spelletjes waren vermakelijk maar geen nieuw hoogtepunt, en dan The Twilight Princess gewoon een grote kopie van The Ocarina of Time die echt te liniar voor woorden was kut wolf

Je ziet het steeds vaker een game serie die een verbeterde clone maakt van het hoogte punt uit de serie zie Silent Hill 2 & 5 the Homecoming, ik had liever een nieuwe Zelda revolutie gezien zoals of de N64, ja maar nou hebben we die WII Remote fuck you !!!

rpger schreef:
andere gameplay

Juist dit is vernieuwd. Met de motion+ gaat het zwaardvechten zooo vet worden. En niet alleen dat, ook het gebruik van de andere items. Zoals het gooien/rollen van bommen.

Maar je hebt ergens wel gelijk... de grimmige sfeer in Twilight Princess was heerlijk! En als je dan naar de graphics in de demo kijkt, je ogen branden eruit (Om het maar even zo te zeggen dan. Overdrijf wel een beetje) Erg jammer, hoop dat ze het nog aanpassen.

avatar van rpger
Princess Piranha schreef:

Ik denk eerlijk gezegd dat de nieuwigheid van de wii remote er nu wel af is, bovendien leek de presentatie op de E3 nergens op, interferentie was het excuus, maar ik moet nog maar zien hoe nauwkeurig en leuk al dat gezwaai is voor de tv. Ik denk dat het geheel nog wel eens best vermoeiend kan worden om lang vol te houden in een potentieel lange game.

rpger schreef:

nee inderdaad de prestatie sloeg nergens op maar ik denk dat er wel een paar redenen voor zijn

bv. de sensonbar was zo ver weg
bv.storingen omdat er zoveel bij elkaar was

ik heb iemand de demo zien spelen van heel dicht bij de sensorb ar en dat zag er goed uit

avatar van Princess Piranha
Ik heb zelf Red Steel 2 gespeeld. En ik moet zeggen, de besturing was daar echt goddelijk. Helaas enkel kleine stukjes gedaan af en toe, dus waarschijnlijk is het wel vermoeiend als je lang door speelt inderdaad...

War-Ultima
Ik krijg een lamme hand van dat sensor gedoe , geef mij maar gewoon een normale controller in de hand, hopelijk zal deze nieuwe zelda gewoon een controller ondersteunen.

avatar van Mega Man
Nog steeds mis ik dat speciale gevoel bij Skyward Sword wat ik bij eerdere Zelda games had. Sowieso was de trailer veel minder overrompelend dan destijds bij Twilight Princess. Misschien komt het omdat ik minder game, of misschien hebben meer mensen hier last van. Ik weet niet wat het is. De graphics vond ik nou niet bepaald super en zeker na het zien van Mario Galaxy 2 ziet deze game er een beetje kaal en blurry uit. Maar goed, Skyward Sword is nog in ontwikkeling dus er kan nog een hoop gebeuren. Alleen ben ik nu nog niet zo erg onder de indruk.

avatar van Cassevis
De besturing wordt volgens mij echt relaxed

avatar van Cassevis
Wordt er ook nog overwogen om deze game voor de nieuwe 3d nintendo console te doen.

Cassevis schreef:
is dit een vraag of een nieuwtje

want dit denk ik niet omdat het helemaal met wii besturing is gemaakt en deze game eerder uiut zal zijn waarchijnlijk dan de 3ds

vraag

Nee, Skyward Sword is een Wii exclusive titel

avatar van René.
Deze moet ik natuurlijk ook even in de gaten gaan houden.

284 schreef:
Legend of Zelda: Skyward Sword, The (2011)

Jammer van de graphics, misschien dat dit nog beter gaat worden.

Wat jammer van de graphics?
Ik vind het best wel leuk dat er verschillende stijlen gebruikt worden voor de games.

YouTube - ‪[E3 2011] The Legend of Zelda: Skyward Sword‬‏

Kijk eens aan, dat ziet er fantastisch uit. De graphics zien er vooralsnog minder uit dan TP maar die nieuwe manier van reizen via die vogel lijkt me wel wat.

avatar van Cassevis
Wow die nieuwe controller ziet er wel gaaf uit!

spelfreak
jezus ik wil die limited editie!

Helloooo birthday present!

avatar van Cassevis
Was ik maar rond 18 november jarig..

Jezus, dit lijkt mij 10x niks. Ik heb de beelden gezien, maar dit voelt imo echt niet als een Zelda game aan. Jammer,.