Need for Speed: Hot Pursuit (2010)

Alternatieve titel: Need for Speed: Hot Pursuit - Remastered

Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Switch / Xbox One / PlayStation 4

Ontwikkeld door Criterion

De politie zit de racers op de hielen in Hot Pursuit. Speel als illegale racer en ontvlucht de politie, of speel als diender en grijp de racers bij de lurven. Hot Pursuit bevat meer dan honderd mijl aan asfalt en vele exotische auto’s om het asfalt te mee berijden, waaronder de Lamborghini Reventón en de Bugatti Veyron. In het spel kan je onder meer deelnemen aan een kat-en-muis spel tussen de politie en de racers. Beide teams hebben de mogelijkheid diverse 'power-ups' in te zetten zoals het opzetten van wegblokkades. Via de autolog, een systeem dat alle statistieken bijhoudt, kan je andere spelers uitdagen. Met deze gegevens kan de autolog spelers aan elkaar koppelen om zo spannend mogelijk races samen te stellen.

Ik heb 'm sinds vanmiddag ook eindelijk binnen en man wat een heerlijk game zeg. Ik heb maar pas een paar races gedaan, maar ik krijg echt steeds een big smile op mijn gezicht van deze game.

Shinobi schreef:

Ik kwam vanmiddag toen ik NFS ging ophalen, allemaal luitjes tegen die NFS gingen inruilen voor een andere game, ik vroeg waarom en ze vonden het teleurstellend omdat het niet NFS is zoals ze gewend zijn, en ook te "cinematic" .
Er waren veel zonder internet, ja dan houd het op, deze NFS is volgens mij puur voor online MP bedoeld.

Hmm, wat me al opviel in de trailer er dus ook echt waar is, dat het niet in de stad is :O Het is alleen op snelwegen in mooie landschappen. Je hebt in totaal iets van 20 wegen. Je kan wel free room maar op 20 wegen is dat niet leuk.

AvMerode
Heb deze NFS gespeeld en ben meer dan tevreden, mijn favoriete NFS (hot pursuit 2) lijkt hier veel op, of juist andersom uiteraard
Dit is gewoon Hot Pursuit 2, ik snap niet waarom de meesten er niks aan vinden, en dat word ook nog gezegd door de NFS fans, volgens mij hebben ze alleen de next-gen NFSers lopen spelen want dit is precies Hot Pursuit 2.

avatar van IceMike
fabblwaps schreef:
Ik vind de nieuwe manier van aanhouden veel minder leuk. Vroeger kon je iemand gewoon omdraaien door een tikje van achter tegen de zijkant van een auto. Als je geen politie was kon je daar ook gewoon de races mee winnen.

Als ik je daar even terecht fout mag wijzen,
Je hebt 2 manieren van te arresteren. de eerste, logishe hun auto tot puin rijden tot ie automatisch stopt. maar ik heb ook een komische andere manier gevonden.
ik had bijvoorbeeld die reventon geunlockt, en was interceptor mode aan het spelen. en die ene gast ziet dat ik in een reventon rij, en wat doet ie ? hij rijd nog geen halve kilometer, of hij gaat rustig aan de kant, en laat mij hem arresteren.

als hij stillstaat, en jij voor een seconde of 5 rond hem sta, dan word hij automatisch gebust.
leuk gedaan zo

Verder is het hetzelfde verhaal zoals Shinobi na een paar racers gebust te hebben had ik een smile van hier tot in tokyo. Dit game brengt gewoon de echte need for speed sfeer terug volgens mij toch voor sommige is dit een pluspunt. ik heb de game dus al heel het weekend + de vrijdag gespeeld. en moet zegen. deze game brengt echt de need for speed serie terug naar de roots.

Geef hier dus een *4.5* voor, waarom geen 5 Het is een Heel leuk spel, maar geen spel is echt perfect.

maar even voor de duidelijkheid, je kunt dus niet zomaar online hoppen, een auto kiezen en zomaar rond gaan racen of in een politie auto springen, je even verschansen achter een rots en wachten tot je een paar gasten ziet speeden. dat zit er dus niet in

wel een aantal modes
Hot pursuit: 8 spelers, 4 racers en 4 cops, de racers hebben een race aan de gang, en moeten dus aan de finishlijn graken, maar de cops moeten dus de race stilllegen en alle racers te arresteren voor ze de race beeindige.

Interceptor: Laat je 1 tegen 1 racer tegen cop all out tegen elkaar, wie wint er ?

Race: 8 racers zonder wapens. logisch wie het eerst over de finishlijn graakt.

avatar van fabblwaps
AvMerode schreef:
dit is precies Hot Pursuit 2.
Maar dan zelfs nog met een vleugje burnout erdoor, kan haast niet fout gaan lijkt mij.

avatar van DES-Niels
Ok, ik heb alles goud in sp. (1.00)
Wacht nog steeds op updates......
Voor nu, een 3.5.

avatar van Jelle-1992
is dit nou vooral een online game, of is de SP ook wel echt leuk om te doen?

Jelle-1992 schreef:
is dit nou vooral een online game, of is de SP ook wel echt leuk om te doen?

Voor alleen SP zul je het teleurstellend gaan vinden, Criterion heeft veel tijd in de online MP gestoken, dat kan ik duidelijk zien.
Er zit wel een vorm van eentonigheid in maar het wisselen van de verschillende game modes zorgt voor variatie en kan op zich veel verslaving opleveren net zoals een COD.
Ik kan hier wel langer achter zitten dan bijvoorbeeld Blur online.

Soms zijn er wel wat kleine foutjes en game-play elementen waardoor ik vaak moet denken aan Split/Second.

Het beste is, wachten tot ie in de budgetbak terechtkomt, een EA race spel daalt vaak zeer snel in prijs.
Ik heb er 50 euro voor uitgegeven en vind dat toch net iets teveel, 20-30 euro is een betere prijs.

avatar van Jelle-1992
AvMerode schreef:

Ik kan hier wel langer achter zitten dan bijvoorbeeld Blur online.

Dank =)

Oké jongens allemaal flink naar dit filmpje kijken: YouTube - Need for Speed Hot Pursuit is AVAILABLE NOW! Bij één miljoen view krijgen we gratis DLC.

En back to the game: geniet er nog steeds van.
Ik heb nu de racer missies allemaal gedaan en er zit echt genoeg variatie in, van time trials tot hot pursuits, normale races enz. De previews zijn ook wel nice, dat je een ritje mag nemen in een auto die je nog niet unlocked hebt. En de laatste race is echt te awesome, dan race je gewoon het hele eiland over dat 70 kilometer beslaat.

Als politie spelen is ook wel leuk gedaan, alleen iets moeilijker. Maar het bevalt me zeker.

Online is het ook wel goed te noemen, genoeg spelers en het belangrijkste geen lag.

avatar van PsxPs2Ps3
ziet er idd leuk uit , toch kijk ik meer uit naar dirt3. Ziet er nog mooier uit maar dat is dan een rally game. En totaal anders dan deze game natuurlijk.

Wel aardig. Mooie graphics, aardige modi, maar toch pakt het me niet zo.

Speel dit ondertussen al zo'n kleine 2 weken en het blijft me tot op de dag van vandaag boeien. Gelukkig hebben de de spelers die enkel voor de singleplayer gaan een lijvige singleplayer gekregen met behoorlijk veel content. Als racer heb ik het inmiddels al uitgespeeld. Nu ben ik de carriëre aan het doorlopen wanneer je moet spelen als flik. Leuk, maar bijlange niet zo uitdagend als ik oorspronkelijk had op gehoopt.

WIe kan mij vertellen hoe het zit met die titel van de game! Ik word er een beetje gek van. De logica is weg.

Need for Speed III: Hot Puirsuit
Need for Speed: Hot Pursuit II
En anno 2010 Need for Speed: Hot Puirsuit ?

SvV_Ying
Need for Speed III: Hot Pusuit is de derde game in de Need for Speed reeks, kwam uit in 1998 en had Hot Pursuit als ondertitel. Later kwam Need for Speed: Hot Pusuit II in 2002.

Nu in 2010 wilde de ontwikkelaar weer terug naar de roots en de hoogtijdagen van de serie en is er dus gekozen voor weer een Need for Speed met Hot Pusuit als ondertitel. De eerdere Hot Pursuits werden ook erg goed ontvangen.

avatar van WeZet
Leuke arcade racer die de belangrijkste thema's (politie-achervolgingen, exotische bolides en gevarieerde omgevingen) uit de originele Need for Speed III - Hot Pursuit recycleerd. Verder voegt deze echter niet veel toe en is de besturing met een racestuur waardeloos; een deadzone van hier tot Tokio en er zijn geen opties aanwezig om dit aan te passen. Jammer is dat. Natuurlijk is het logisch dat het speciaal voor controller (console) en eventueel toetsenbord is gemaakt, maar voor een racer (ook al is het arcade) verwacht je toch wel een fatsoenlijke stuur-support. Ook hoe de game omspringt met processorkracht is waardeloos. Bij de meesten (zowel AMD Phenom en I7 van intel, quad-cores dus) wordt er maar 1 core gebruikt, en nu passen ze het snel aan dmv een patch.

Doet ons denken: Console-port anyone? Ja, lijkt me duidelijk met Criterion als ontwikkelaar. Leuk als snelle hap maar blijft niet lang hangen. 3* voor de pc-versie dus.

Wordt eens tijd voor een review. Inmiddels deze game al twee weken terug uitgespeeld en de Platinum gehaald.

Zoals vanouds heb je een carrière mode, alleen dit keer gelukkig zonder een verhaal met cut scènes die nergens over gaan. Het is gewoon rechttoe rechtaan racen geblazen.

Dit kun je als racer doen en als politie.
Je rankt apart voor beide klassen en unlockt zo meer auto's en wapens die je in races kan gebruiken. Dus je kunt zelf bepalen waarin je het meeste tijd steekt.
De wapens bestaan voor een racer uit: Turbo, Spikestrip, E.M.P. en een Jammer, voor de politie zijn dit de: Helicopter, Roadblock, Spikestrip en ook E.M.P.
Hoe vaker je gebruik maakt van deze wapens des te beter ze worden. Iedere wapen is tot drie aan toe te upgraden.

Als racer krijg je met deze races te maken: Race (normale race), Hot Pursuit (waarbij je achtervolgt wordt door de politie), Time Trial en Preview (hierbij krijg je een voorproefje van één van de exclusieve wagens die je later kunt unlocken).
Voor de politie zijn dit: Hot Pursuits, Interceptors (één op één tegen een racer) en Rapid Response (soort van Time Trial, alleen je mag niks raken anders krijg je een tijd penalty).

Waar Need for Speed ook hevig op leunt is de Autolog, hierop staan al je vrienden die dit spel spelen en heb je ook een soort van Facebook prikbord waar je berichten kan achterlaten als je iemands tijd hebt verbeterd of gewoon foto's plaatsen.
Dit vormt dan weer een extra uitdaging, want zodra iemand jouw tijd heeft verbeterd krijg je hier een bericht van en voel je je eigenlijk wel gedwongen om weer de snelste tijd neer te zetten.
Dit verlengt zeker de levensduur van dit spel.

Uiteraard kun je ook online. Je kunt hierbij kiezen uit normaal racen, Interceptor en misschien wel het leukste met een groep andere racers proberen te ontsnappen aan de politie of de racers proberen op te pakken.

Al met al vind ik dat Criterion weer nieuw leven in Need for Speed heeft geblazen en wetende dat Criterion hun games nog lang blijft ondersteunen met DLC heb je hier nog lang plezier van.

Eindstand heb ik er overigens 25 uur (15 voor racer en 10 voor politie) gedaan om de carrière uit te spelen en nu staat het alweer op 40 uur. Dus van een lange speelduur kun je zeker spreken.

4,5 Sterren.

avatar van GameNibiru
Echt een GEWELDIGE game! Prachtige auto's, leuke wegen, mooie landschappen.
Ook grappig dat je als racer de politie kunt horen communiceren.
Ook leuk dat je bij vrijrijden een song uit een tracklijst kunt kiezen, die je dan kunt luisteren tijdens het rijden!
Ik verveel me nooit met dit spel!
5 sterren voor deze prachtgame!

Heel tof game, te gek gewoon!
Weet er toevallig iemand hoe het zit met de singleplayer, moet je gold medals halen om nieuwe tracks te unlocken of kun je met brons en zilver alleen ook het singleplayerdeel uitspelen?
Ik zit namelijk vast op een paar tracks ondanks dat ik al een paar medailles heb, maar net geen gold, en vroeg me af als er nog tracks gaan vrijkomen op die manier?

grtz. trooper__321 (c me online in NFSHP)

avatar van KKOPPI
Belabberd die nieuwe need for speeds. Doe mij porsche unleashed maar ipv al die nieuwe die allemaal hetzelfde zijn.

avatar van gamer for life
is deze game eigelijk wel 55 euro waard als je hem alleen gaat spelen voor single player ? iemand ?

Eindelijk weer eens een NFS die het geld waard is!!

Leuke races met veel keus in auto's en de omgevingen zijn ook erg mooi gemaakt, en ook veel verscheidenheid. MP is wel een must met dit spel aangezien je niet offline tegen elkaar kan racen, wat natuurlijk oliedom is want dat weerhoudt veel mensen ervan om dit spel te kopen.
Voor de rest nog minpuntjes? Natuurlijk!

- Auto's die crashen rijden binnen een paar seconden weer vrolijk naast je.
- Als je denkt gewonnen te hebben omdat je op topsnelheid op de finish afraast (Bugatti Veyron, 407 km/u), wordt je ineens toch nog vrolijk ingehaald door een auto uit het niets die blijkbaar nóg sneller kan.
- Normale auto's die altijd op een kutplek rijden waardoor je geen lekkere bocht kan nemen of onverwacht crasht.

Verder zeker een van de leukste racegames van de laatste tijd!

Vette nieuwe NFS maar wel heel erg zwaar voor de PC

Echt een leuk spel me 1e NFS voor de PS3, Ook tof dat je info kan zien over de auto's en ook erg leuk online. Grafisch erg mooi.(mooie omgeving) zoals de valleys, zeer mooie wagens en als politie kunnen spelen erg leuke feature
Wel jammer zijn de langzame laadtijden en dat je gelijk snelle en dure auto's krijgt om mee te racen, tevens vind ik die tijdritten eerder een last dan dat het iets toevoegt aan het spel. Jammer, niet zo verslavend en zo kick ass als Most wanted destijds
Maar voor die 30 euro is ie et zeker waard

avatar van Dragonslayer
Via steam gekocht voor 10 euro voor de pc.

Ik had meteen trammelant, de productcode deed het niet. Via de Engelse site van EA gechat met een medewerker die het gelukkig meteen kon oplossen.

Dan het spel zelf, ik heb hiervoor alleen NFS: most wanted gespeeld dus wist niet wat ik moest verwachten. De singleplayer heeft geen verhaal en verder ook geen georganiseerde structuur. Het is eigenlijk een lijstje met levels die je moet afwerken. Vrij rondrijden kan ook, maar daar valt verder niks te beleven en je kunt er ook geen levels mee in gaan. Het spel draait overigens wel erg lekker op de pc. Grafisch erg mooi en een acceptabel framerate.

Dan de levels, je kunt kiezen uit de racers of de politie. Bij de racers heb je, duel (1 vs 1), race (normale race) time trial (van A naar B binnen bepaalde tijd) en Hot pursuit (race met polite erbij).
voor de politie: Interceptor (een crimineel arresteren), Hot pursuit (zo veel mogelijk racers arresteren die een race doen) en rapid response (van A naar B, met strafseconden voor schade)

Het spel heeft me langer weten te boeien dan met andere racespellen. Het viel me nog op dat deze racegame ook het mariokart-effect heeft. (auto's in een lagere positie hebben voordeel tegenover de racers voor hun). Hierdoor kan het helaas ook gebeuren dat je op het laatste moment voor de finish nog ingehaald wordt. De rapid responses vond ik dan wel erg frustrerend om te doen. En soms ook niet altijd even leuk omdat de racen met wapens gewoon leuker zijn om te doen. Een andere ergernis is het verkeer op de weg. Soms zie je auto's gewoon niet aankomen en crash je onverwacht waardoor je het level soms meteen overnieuw kan doen. Dan nog een laatste minpunt zijn 2 wapens van de politie: de wegblokkade: wanneer je die zelf neerzet heb je er vaak zelf nog meer last van dan de tegenstanders, ook de heli kan soms rot doen, dan rijd de crimineel er langs en gooit de heli de spijkermat doodleuk voor je neus.

De multiplayer is ook best leuk om te doen. Alleen jammer dat het matchmakingsysteem je soms gewoon nergens ingooit. Misschien komt dat omdat bepaalde modes niet gespeeld worden.

Conclusie: een erg leuk spel maar ik heb het gevoel dat er meer in had kunnen zitten.

avatar van creepy_one
het tunen gaat dan niet ver, maar er zat lekker veel actie in met die politie. je moet er maar van houden en degene die zeiden dat dit niet zoals de andere nfs games is hebben geen gelijk
als je kijkt naar de oude nfs hot pursuit

avatar van Realistic Gamer
Zeer mooie game, maar ik kon jammer genoeg niet mee overweg met de besturing van de auto's. Je kwam veel te veel tegen de vangrail aan en je hoefde enkel maar te hard gaan en het ging al gruwelijk fout. Echt jammer dit. De game zelf is wel erg mooi gemaakt en de auto's zijn op alle details letterlijk helemaal nagemaakt wat ik wel erg gaaf vond, omdat ik best wel een auto freak ben.

Ik had veel geoefend om het toch nog te kunnen spelen, maar na te veel gespeeld en geoefend te hebben heb ik de moed opgegeven en ben ik er mee gestopt. Ik kon met deze game echt niet meer verder komen en er gewoon echt niet meer mee over weg met de besturing.
Erg jammer blijf ik dit toch wel vinden ondanks dit een hele mooie game is!

Zoals ik al eerder zij, ondanks de slechte besturing een laag cijfer,
maar dat is te treurig voor z'n mooie game als deze waar veel moeite voor gedaan is,

dus krijgt deze game van mij toch nog wel een welverdiende 2.5

Vond je het echt zo moeilijk dan? Ik vind dit toch best wel lekker rijden, met één knop drift je zo de bochten door.

avatar van Dutch-J3ff
Te gekke NFS game, en het ziet er erg goed uit!!

Erg leuk in NFS Hot Pursuit vind ik dat je niet alleen als
racer aan de slag kan maar ook als Cop.