Manic Karts (1995)

Ontwikkeld door Manic
Uitgegeven door Virgin

Manic Karts is de opvolger van SuperKarts. De game heeft meer tracks, verbeterde graphics en geluid, en andere gameplay. De grootste verandering is echter dat je nu in vier verschillende klasses kan racen, van 50cc tot 250cc.

Volgens één van m'n eerste racegames die op mijn Pentium 1 draaide. Best leuk, maar het verveeld vrij snel. Vond het wel altijd vet om langs het strand die ballen weg te botsen, of natuurlijk te gaan spookrijden.

avatar van JonnieBrasco
Mooie tracks, maar vergeleken bij de voorloper SuperKarts was de besturing een stuk moeilijker, vooral in de hoogste CC-klasses. SuperKarts (met splitscreen! die optie heeft deze niet) heb ik daarom ook stukken vaker gespeeld dan deze. 3,0*

avatar van JonnieBrasco
Waar deze game overigens in uitblonk, was hoe er sfeer gemaakt werd. Alle omgevingen hadden iets stereotypisch, zowel op visueel als audieel niveau. New York met sirenes op de achtergrond, de omroeper uit de speakers op de Duitse baan, het weerkaatsende motorgeluid in de tunnels van Brazilië, ik vond het allemaal adembenemend. Maar zoals gezegd, de gameplay schoot er deze keer wat bij in.