Borderlands: Mad Moxxi's Underdome Riot (2009)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One
RPG / Shooter

Ontwikkeld door Gearbox
Uitgegeven door 2K

Dit is een uitbreiding op Borderlands. Hierin krijgt de speler toegang tot Mad Moxxi's Underdome. Een arena waar de speler steeds grotere waves van vijanden zal moeten verslaan om het hart van Moxxi te winnen.

avatar van Brains
1,0
Eerder had ik deze al geplaatst bij Borderlands, maar nu deze ook zelf op de site staat zal ik 'm hier ook nog even plaatsen:

Als je denkt dat Borderlands variatie te kort komt, dan moet zeker geen niet aan de tweede Downloadable Content beginnen.
Het gaat over Mad Moxxi die na 3 mislukte huwelijken op zoek is naar een vierde man. Daarvoor heeft ze speciaal een soort van arena gebouwd waar mensen kunnen strijden om haar liefde te winnen.
So far so good natuurlijk, niet dat Mad Moxxi een interresante troffee is maar arenas betekenen toch vaak wel een grote uitdaging.
Niet is meer waar. De arena's zijn zeker een uitdaging, maar het zijn zeker niet de vijanden die de uitdaging verzorgen. Het is de tergend lange tijd dat het duurt.
Samen met mijn broertje hebben over één kleine arena van 5 ronde's al meer dan 2 uur gedaan. Dit allemaal wachtend op nieuwe sterkere vijanden, die helaas nooit kwamen. Er zijn in totaal 3 van deze kleine arenas die je moet voltooien om de grote arenas te unlocken. Dan zullen daar toch zeker wel die sterkere vijanden te vinden zijn zou je denken?
Nee. De grote arena's zijn exact hetzelfde als de kleinere maar dan 20 (!!!!!) rondes lang. Er zijn mensen op het internet die bij ronde 13 al 6 uur bezig zijn! En dat alles zonder saven, want als je de arena verlaat of het spel afsluit moet je de keer daarna helemaal overnieuw.
Kortom, als je totaal geen leven hebt dan is The Underdome misschien wat voor jou. Het enige wat deze uitbreiding te bieden heeft zijn 3 maps waar willekeurig wat al bekende vijanden gespawned worden.

avatar van Starmaster501
Heeft deze buiten die Arena's nog andere verhaallijnen/missies? Of nieuwe vijanden, wapens of wat?

avatar van Brains
1,0
Nope, alleen dus de mogelijkheid om een bank account aan te maken waar je meer wapens in kan storen, maar verder is het alleen maar herhaling van wat er al was. Gelukkig heb je bij de andere uitbreidingen wel nieuwe gebieden story/missies/vijanden/wapens en bij de laatste ook vehicles.

avatar van Starmaster501
Deze is eigenlijk onspeelbaar en nutteloos. Je moet 5 rondes in 3 maps overleven. Dit is gewoon onmogelijk. Tenminste als je er geen 5 uur over wilt doen. De rondes 1-5 zijn telkes weer het zelfde, net als de vijanden. De maps zelf zijn opzich wel geinig.
Voordelen hiervan zijn natuurlijk dat je wel opzich goed kan levelen in de arena's en ik denk dat het zeker wel fun is om met z'n 4en te strijden. De muziek is trouwens ook erg goed! Lekker funky.
Al met al vrij nutteloze DLC maar omdat je hier opzich wel de nodige fun aan kan beleven en het zeker wel wat leuke dingen heeft geef ik hem niet de volle 1.
Een volle 2*

1,0
Ik ben er nu pas aan begonnen en ik won met gemak. Totaal geen uitdaging. Ik complete de eerste drie kleine domes en daarna niks meer.

avatar van Starmaster501
Whut? Ik vond ze nog vrij pittig. Mag jij mij eens een keer helpe die domes door te spelen...

1,0
Ik kwam er vrij gemakkelijk doorheen. Tenminste de eerste dome. Gewoon mijn sniper met 4x vuur en sniper ammo regen en knallen maar . De andere 2 moet ik nog doen, maar aangezien die niet echt anders zijn moet dat geen probleem zijn.

Ik wil je best een keer helpen om ze te halen hoor. Ik hoor het wel.

avatar van Starmaster501
Oh, uhm, geen idee. Maakt mij niet uit wanneer. Ben je trouwens niet een uber hoog level ofzo? Want zover ik mij kan herrineren ben ik rond de 35-40 ofzo?

Ik ben nu lvl 42.

avatar van Starmaster501
Ik zag dat ik de archievement voor level 40 had gehaald dus ik ben ook wel zo iets.
Ik ging je nog bericht sturen op xbox live maar tijdens het typen ging je net off...

1,0
Ja ik moest er van door . Ik moet echter nog wel de kleine domes completen .

1,5
Een 2,5 was toch wat aan de hoge kant voor deze fantasieloze DLC. Dat cijfer gaf ik na de eerste drie arenas. Je krijgt geen XP voor het doden van vijanden en ze duren vrij lang maar de reward (wat XP en een skill point) zijn nog net de moeite waard. Pas daarna komt de ellende als je dezelfde arenas nog eens moet doen maar dan 20 fucking rondes lang! Je doet er volgens mij een uur of twee over om één arena te halen dus na verloop van tijd wordt het gruwelijk saai. zeker in Hell-Burbia waar je op een vrijwel onaantastbare plek kan gaan staan.

Gelukkig zijn de rest van de DLC voor Borderlands stukken beter.

1,0
Ugh, wat haat ik deze dlc. Ben gestopt na de small tournaments, omdat de kleine arena's al veel te lang duren. Ik vond het best grappig beginnen, maar omdat het vechten zo lang doorgaat, gaat het snel vervelen. Je krijgt GEEN exp voor de kills en de loot was 9/10 keer zwak. Het enige dat ik wel leuk vond aan de arena's was het feit dat er modifiers waren. In de laatste arena kon je door de Low Gravity-modifier in een gedeelte van de map komen waar de developers je niet gepland hadden.

Maar het zou borderlands natuurlijk niet zijn zonder glitches. Zo was er een vandaag een glitch bij mij en mijn co-op partner, waardoor er geen nieuwe wave startte. Ongelooflijk vervelend, aangezien we al aan het einde van wave 4 in ronde 4 waren.

Gelukkig was de zombie island of dr Ned wel al de moeite waard. Op naar de volgende dlc dan maar..