MotorStorm: Apocalypse (2011)

PlayStation 3

Ontwikkeld door Evolution

De races in Apocalypse spelen zich af in een desolate wereld waarin enkel nog de sterkste kunnen overleven. Er zijn veertien groepen voertuigen met onder andere supercars, muscle cars, superbikes, en ook choppers (motoren). Je kan kiezen uit veertig unieke race's terwijl plunderaars en militairen vechten om wat er nog over is van de stad. In de multiplayer kun je met maximaal vier spelers deelnemen aan een split screen race en met zestien spelers deelnemen aan een online race.

avatar van TonyTHorror
Mjaa..leuke nieuwe setting maar heb Motorstorm nog nooit wat gevonden, vond het slopend repetatief en de feel van de wagens was als een dwijl. Sowieso geen grote race-fan, maar arcade racers gaan er altijd wel in. Afwachten maar.

Qua arcade racers is Pacific Rift van het beste wat ik gespeeld heb en ik kijk dan ook rijkhalzend uit naar deze nieuwe!

De nieuwe setting spreekt mij wel aan. Ben benieuwd hoe dit gaat uitdraaien...

Grovonion schreef:
Eens. MotorStorm: Pacific Rift is sowieso de beste uit de reeks tot nu toe!

Pacific Rift was een geweldige game, met erg leuke settings, voertuigen en races waar er echt wel tactiek kwam bij kijken (op een hoog genoeg niveau). Vraag mij af hoe deze het gaat doen, ik wacht in ieder geval tot in maart en zal het me zeker aanschaffen.

avatar van PlayThaYard
Ik vond de demo tegenvallen

Graphics lijken van deel 1 nog het mooist, apart.
Instortende gebouwen en tegen een pilaar aanknallen die je niet zag door de chaos...nou nee, niet iets voor mij. Ik wacht op Dirt3!

Demo is ook niet mijn ding. Schademodel is niks bijzonders en het doet veel denken aan het matige Split/Second. En als ik snelheid en adrenaline wil voelen speel ik nog wel een keer Burnout Paradise, nog steeds koning op arcade racegebied.

rebeljel1984
Wow wat een spetaculair race spel waarbij in de omgeving waarin je rijdt niets bespaard blijft.
Split/Second Velocity in het kwadraat!

-Gruwelijke soundtrack
-Goede Game play

echt een aanrader!

ik vond deel 2 beter. het is te chaotisch en de graphics zijn zeer matig

dirk1978 schreef:
ik vond deel 2 beter. het is te chaotisch en de graphics zijn zeer matig
Had er pas nog een review van gelezen en daarin stond dat de graphics erg mooi oogde! Wat stak je dan tegen? Ben misschien van plan 'm te kopen. Kan dit spel ergens behoorlijk goedkoop al op de kop tikken...

avatar van threeohthree
Is ook volstrekte onzin natuurlijk, graphics zijn erg strak. Neem bijvoorbeeld de laatste ronde van de demo. Erg mooi vormgegeven. Echter zal ik racegames an sich nooit echt op waarde kunnen schatten, vind het best geinig zo af en toe, maar echt intensief racen is gewoon niet voor mij weggelegd. Waarschijnlijk ook één van de redenen waarom ik de Motorstorm reeks juist zo tof vind.

avatar van PsxPs2Ps3
Erg leuk spel deze! De graphics zijn heel mooi gedaan met de aardverschuivingen en ontploffingen. De demo heb ik ook gespeeld maar die kan nooit tippen aan het spel zelf. Je moet het spel zelf gespeeld hebben en niet de demo om over het spel te kunnen oordelen vind ik. Zit nu wel effe vast met het duel tussen Ty en Meurte..pff

avatar van johnbrou
zeer leuke game maar jammer genoeg vind ik de singleplayer te makkelijk is dan de vorige delen

Gisteren de Platinum behaald, helemaal uitgespeeld dus. Tijd voor een kleine review.

Het draait eigenlijk allemaal om de Festival modus waarin je kunt kiezen tussen drie moeilijkheidsgraden, die weer corresponderen met een andere coureur. Je hebt Rookie, daarin speel je met Mash, Pro met Tyler en Veteran met Big Dog. De moeilijkheid loopt zo gestaag op naarmate je vordering maakt in de game, alleen viel het me wel op dat sommige races te makkelijk zijn en andere races weer te moeilijk.

Verder is er nog een soort van miniem verhaallijntje aan elk coureur gekoppeld, voor elke race krijg je kort in de laadscherm te zien wat de situatie is waarin je je bevindt en wat er moet gebeuren. Ik vind dat de ontwikkelaars zich hiermee te makkelijk ervan af hebben gebracht, dan had het net zo goed weggelaten kunnen worden.
Anyway, in het kort gaat het erom dat er op een eiland een driedaagse festival wordt gehouden en er zijn twee partijen: Crazies (relschoppers) en Dusklite (een privé militair bedrijf dat orde tracht te houden).

Tevens is het mogelijk om nog online te gaan, zo kun je allerlei voertuigen vrijspelen en allerlei extra's als perks. Het speelt ongeveer net zoals de Festival portie van de game, met verschil dan dat je niet met AI coureurs te maken. Verder zitten er nog wat leuke opties tussen en is het mogelijk om weddenschappen te leggen op andere spelers van wie je denkt te winnen om fiches te winnen. Met het vergaren van fiches rank je up en er zijn verscheidene mogelijkheden in races om deze te verdienen.
Om vooral niet te vergeten dat er nog een splitscreen mogelijkheid is, dat zie je tegenwoordig bijna nergens meer terug in racegames en het is ook mogelijk om met twee spelers tegelijk deel te nemen aan een online game.

De graphics zitten prima in elkaar, ook de manier waarop de tracks zich vervormen tijdens je race. Wat voor zeer spectaculaire situaties zorgt, zo kan er opeens een aardbeving plaatsvinden en verschuift de weg zo onder je voertuig vandaan.
De soundtrack is ook prima, deze bestaat voornamelijk uit elektronische nummers van bekende artiesten als Noisia.

Al met al toch wel een vermakelijke game als je van arcade racers houdt en het speelt op zich wel lekker weg.

Kleine 3,5 sterren.

Ook in 2017 trouwens nog steeds een bijzonder vermakelijke game / franchise. Vannacht (met bezoek) weer eens uit de kast getrokken om na het eten gezellig op de bank nog een paar potjes te doen - en al gauw merk je (zoals bij iedere goede local multiplayer game) dat je toch alweer een uurtje of twee bezig bent geweest. Ik mis de dagen van het splitscreen racen tegen elkaar best - is iets wat je inderdaad (al helemaal anno 2017) veel te weinig tegenkomt (pluspuntjes dus voor bvb Mario Kart of Fast op de WiiU of Switch). En ik mis de Motorstorm franchise al helemaal - blijft voor mij, samen met Blur en ook Split / Second toch bij de beste arcade racers van de laatste generatie. Na 6 jaar een franchise die ze eigenlijk wel eens nieuw leven mochten inblazen.