FIFA 11 (2010)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

FIFA 11 vervolgt de langlopende serie voetbalgames. Kies opnieuw uit één van de honderden landen- en clubteams en neem deel aan competities, toernooien, vriendschappelijke wedstrijden en trainingssessies. Ditmaal ligt de nadruk op realisme, zowel op het gebied van het voetbal als op het gebied van presentatie. Zo zien de gezichten van de spelers er ten opzichte van het vorige deel een stuk gedetailleerder uit. Daarnaast bevat het spel de mogelijkheid om je eigen custom soundtrack te gebruiken. Deze kan je niet enkel in de menu's gebruiken maar ook als opkomst- of doelpunttune.

avatar van jw1982
Even alle berichten doorgelezen hier, hoe herkenbaar zijn alle klachten! Heerlijk, die bevestiging van al mijn gemopper op dit spel.

De 3,5 sterren die ik heb gegeven zijn dan ook voor het grafische deel van het spel, daarnaast is de beleving ook van een zeer hoog niveau. Hiermee weten ze je echt te raken. Echter is dit ook het gevaar, je blijft dit irritante spel spelen tot je begint te koken van ellende!

Online is het soms helemaal niet te harden, zoals eerder al aangegeven speel je een tegenstander compleet van de mat en verlies je diep in blessuretijd met 1-0 omdat je verdediger het nodig vindt om over je keeper heen te vallen, dat soort onzin.

Tot mijn eigen verbazing heb ik 2012 gewoon weer besteld en dan maar hopen dat de 'beste' een keertje wint. Helaas, ook dan zullen de meeste dromen weer bedrog zijn.

Hadouken schreef:
- Spitsen die slecht positie kiezen of vertikken om op de counter te spelen. Duidelijkste voorbeeld is wanneer je langs de zijlijn rent in 4-3-3 en de spits de eerste 50 meter naast je komt rennen, in plaats van meteen voor de goal te gaan staan. En dat ligt niet aan de spits, het is structureel. De looplijnen zijn bij iedere speler hetzelfde.

- Er zit hands in, maar dat moet je meteen uitzetten anders is iedere aangeschoten bal op het lichaam een penalty.

Hahaha klopt! Dit is echt een onvergefelijke fout in de game.

Hands heb ik nog nooit in de game gezien

avatar van Ageingrebel
Ik snap nog steeds niet dat mensen zeiken over hands en penalties... Er is gewoonweg speciaal in deze game de optie om hands aan te zetten behalve voor penalties.

avatar van patenpac
Ik heb een vraagje. Telt hands eigenlijk ook voor de ps3 versie want ik heb dit nog niet gezien in deze versie?

avatar van milannn
Dat lijkt me van wel, ik speel het namelijk op de xbox360. Waarschijnlijk heb je de optie nog niet ingeschakeld. Je kan het gewoon veranderen bij de spelinstellingen.

Komt er nog een transfer update of moeten we voor nieuwe opstellingen fifa12 kopen straks? Weet iemand dat?

Nee ik ben bang dat je dan alles handmatig in moet gaan voeren

milannn schreef:

En op mijn wii versie

avatar van TonyTHorror
Echt een game met twee gezichten. Zou 'm zo op 0,5 kunnen zetten omdat EA niet weet hoe het moet. Toch blijf ik het spelen en als het een tijdje lekker gaat is het best genietbaar. Toch ligt een slechte wedstrijd 90% van de tijd niet aan de speler maar aan de game, en dat is waar ik gefrustreerd van raak. Domme aannames, keepers met polio, scheidsrechters met het verstand van een gezwel en patronen waar je doodziek van wordt. Heel lekker combineren is er niet meer bij en 't verschil in snelheid van aanval/verdediging is soms lachwekkend onevenwichtig, TERGEND.

Speel nu alleen 2 vs 2 online. Erg tof met een maatje samen één team, al veel mooie goals gemaakt

TonyTHorror schreef:

Dit vraag ik mij al een tijdje af: hoe speel je precies 2 vs 2? Ik heb er nog niet echt naar gezocht maar wou eens met een vriend samenspelen online (2 controllers aan dezelfde console).

Menu > Xbox live > Match Lobby > Tikkie naar rechts > 2 vs 2 room

TonyTHorror schreef:

Ik ben het wel met je eens. Ik speel de game nog wekelijks, maar ik zie ook zoveel ergerlijke zaken. Oa wat jij noemt. Zeker falende keepers zijn irritant, al was dat probleem in vorige Fifa's nog erger. Ik vind het vooral klote dat regelmatig de verkeerde speler wordt geselecteerd, een speler niet diep gaat rennen of dat de bal niet naar de goede speler wordt geschoten terwijl ik dat wel zo bedoelde.

En ik vind het vrije trappen systeem echt schijtvervelend. Ik scoor er echt nooit uit.

Menu > Xbox live > Match Lobby > Tikkie naar rechts > 2 vs 2 room

Ik speel op PS3 maar dat zal dan gewoon bij Online Game Modes staan neem ik aan? En is het dan mogelijk om met een vriend op de sofa naast mij online te spelen of enkel door die vriend ook online te inviten?

Ajax&Litmanen1 schreef:

Ben het helemaal met je eens, zo heb ik er ook nog wel een paar... Ik vind de scheidsrechters elke week weer partijdig... Of je hebt een scheids die fluit voor werkelijk het lichtste duel of je hebt een scheids die direct je gaat boeken, maar ze zijn altijd partijdig!!

En verkeerde poppetje selecteren gebeurt me idd ook veelste vaak! Het passen gaat ook vaak naar de verkeerde, als ik hem nou op semi of op CPU hulp heb etc... Zijn altijd moment waar die ballen verkeerd worden gepasst.

mrkos schreef:

Zet hem dan eens op volledig handmatig. Op dat moment bepaal jij zowel de snelheid als richting en kun je een pass dus perfect geven zoals jij dat wilt. Je kunt de game onmogelijk afrekenen op het feit dat jij niet de skills hebt om goed te passen aangezien dit wel mogelijk is.

ancientTom schreef:

Je kunt donder op zeggen dat de game het zelf meer dan eens vakkundig om zeep helpt voor je. Daar heeft het een handje van, blunders in passing en keepers komen té veel voor. Heeft, helaas, vaak niks meer te maken met je skills.

avatar van ancientTom
Daar heeft het een handje van? Kijk ik kan me goed voorstellen dat wanneer je semi/ cpu hulp speelt je dan niet altijd de pass geeft die je in gedachten had (een speler te ver/ dichtbij of verkeerde richting op) maar wanneer je handmatig speelt kun je daadwerkelijk elke pass goed geven, mits je de skills hebt uiteraard.

De reden waarom ik handmatig ben gaan spelen is juist door dergelijke ergernissen. Nu ondervind ik minder 'problemen' omdat ik zelf alles in de hand heb en wanneer er fouten gemaakt worden in de passing of afronding ben ik zelf de schuldige.

Probeer het eens.

avatar van Ageingrebel
Mits de nodige skills... en het meer dan nodige geduld .

ancientTom schreef:

Probeer het eens.

Daar heb ik hem ook op gehad, maar weet je wat ik irritant vind aan fifa met Passes.. Dat als je een pass die richting op wil geven, wat jij wilt.. Dat je die richting op moet drukken tot die pass is geweest...

avatar van ancientTom
Ik begrijp niet echt wat je bedoelt met 'tot die pass is geweest'. Je moet toch altijd in een bepaalde richting passen (en drukken)? En je hoeft die richting alleen op te drukken op het moment dat je de pass geeft. Werkt precies hetzelfde als met semi/ cpu-hulp. Het is alleen de truc om altijd te weten waar de bal naartoe moet anders heb je snel balverlies.

Ik begrijp niet dat er niet gewoon elk half jaar een transfer update komt zodat je weer de juiste opstellingen hebt. Nu kan je elk jaar weer een nieuwe fifa kopen waar verder amper verschillen in zitten. Ik vond trouwens fifa 9 een stuk beter. Sommige vernieuwingen halen het gameplezier juist naar beneden puur vanwege het realisme dat ea wilt implementeren. Het balans mist hierdoor. Ik hoop dat pes dit jaar beter wordt. Het beste voetbalspel aller tijden is nl nog steeds pes 2006 imo.

avatar van jerom1234
Ik heb dit spel zo hoog gegeven, omdat dit mijn eerste FIFA is!
Wat zijn de verbetering/vermindering verschillen?

Verder vind ik vooral de 'Strijd om de Eer' erg leuk!
Ik zit nu inmiddels in seizoen 7 met Feyenoord met spelers zoals: Messi, Rooney, Drogba, Puyol, Iniesta, Xavi, Fabregas, Sneijder en Robben (allebei op de bank!) Alleen Castaignos zit er nog bij!
Helaas heb ik wel een WII, want volgens mij is deze op de Xbox VEEl en VEEl leuker!

Ik ben wel eens begonnen met een eigen speler: ik kwam niet verder dan Feyenoord, want dat is moelijk, de speler is niveau 99 maar toch wilde alleen Feyenoord en VVV hem! Dit viel dus tegen!
Ook het straatvoetbal is erg saai (mijn mening).

Ook hoop ik dat bij FIFA 12 de ratings beter zijn!
Chelsea even goed als Barcelona en beter dan Man Utd?

avatar van jerom1234
Waarom staat deze op plek 3 van de rotatielijst nu FIFA 12 er is?

avatar van jerom1234
Lol, hier praat niemand meer!

avatar van Boznaldo
oke dan babbel ik nog wel ff.

fifa 11 is zoo 2010

maar de verbeteringen waren wel beter ten op zichte van fifa 2012...

Haha, inderdaad!

avatar van @hotmail.com
Goede game!
Alleen vraag ik me af of teams met 5 sterren ietwat overpowerd zijn.
Ik speelde tegen een vriend en nam random atletico madrid (hij was juventus) en verloor toen de meeste potjes.
Daarna nam ik chelsea en toen maakte ik hem (weer tegen juve) helemaal in. :O

avatar van berry1908
0,5
Meest irritante voetbalspel ever!

FIFA 12 gespeeld?

jerom1234 schreef:
Waarom staat deze op plek 3 van de rotatielijst nu FIFA 12 er is?

hij is beter