
FIFA 11 (2010)
Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports
single player / multi player / online
Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts
FIFA 11 vervolgt de langlopende serie voetbalgames. Kies opnieuw uit één van de honderden landen- en clubteams en neem deel aan competities, toernooien, vriendschappelijke wedstrijden en trainingssessies. Ditmaal ligt de nadruk op realisme, zowel op het gebied van het voetbal als op het gebied van presentatie. Zo zien de gezichten van de spelers er ten opzichte van het vorige deel een stuk gedetailleerder uit. Daarnaast bevat het spel de mogelijkheid om je eigen custom soundtrack te gebruiken. Deze kan je niet enkel in de menu's gebruiken maar ook als opkomst- of doelpunttune.
Lol @ fifa spelen op de wii
Want stond op je scherm toen je verloren had? Double failure?

Managermode was ik al na drie wedstrijden beu. Kalender op het scherm en laden maar...Ik speel als "player" en ik erger me dood ann het feit dat je ofwel start ,ofwel niet en ook niet op de bank zit. Je wordt nooit vervangen(taaie klus met het stamina van een oud paard) en je wordt dus ook nooit ingebracht als wisselspeler. Realisme?
Online spelen dan maar met mijn virtual pro, anders wordt die jongen nooit beter. Wat een lijdensweg...Eerste match kwam vrij snel tot stand en verliep ook behoorlijk,afgezien van het feit dat ongeveer driekwart van de spelers nog nooit van teamwork gehoord heeft. Dat smaakte naar meer, want de gameplay van deze FIFA is al met al prima, dus terug naar de virtual pro lobby.Wachten.... komen er twee bij....ai,zijn weer weg...deuntje fluiten...wachten...komt snel nog iemand piepen...en weg...wachten....terug naar menu-virtual pro...en dit MAAL TWINTIG.Your opponent has left/Connection to opponent lost, dat is Fifa 11
Hij staat dus terug in de kast en vliegt ergens volgende week retourtje gamemania.
Wat een teleurstelling.
Online spelen dan maar met mijn virtual pro, anders wordt die jongen nooit beter. Wat een lijdensweg...Eerste match kwam vrij snel tot stand en verliep ook behoorlijk,afgezien van het feit dat ongeveer driekwart van de spelers nog nooit van teamwork gehoord heeft. Dat smaakte naar meer, want de gameplay van deze FIFA is al met al prima, dus terug naar de virtual pro lobby.Wachten.... komen er twee bij....ai,zijn weer weg...deuntje fluiten...wachten...komt snel nog iemand piepen...en weg...wachten....terug naar menu-virtual pro...en dit MAAL TWINTIG.Your opponent has left/Connection to opponent lost, dat is Fifa 11
Die match lobbies word je na een tijdje gewoon. Ik join gewoon, zit er niemand in dan leave ik en probeer ik opnieuw tot ik in een goed bezette lobby zit.
Overigens kan ik afleiden uit je tekst dat je spelen als pro wel leuk vindt maar Pro Ranked Match is duidelijk niets voor jou. Ik raad je aan om een Pro Club te zoeken in dat geval. Als je wat geluk hebt kan je daar terecht bij andere spelers die willen winnen en die zich hiervoor ook meestal wenden tot serieus teamwork. Zelf zit ik al zo'n 3-4 maand bij dezelfde club en met ons teamwork staan we nu toch wel stevig in de top 50. Dat zou meer zijn moest EA die pro clubs glitch een halfjaar vroeger aangepakt hebben eigenlijk, maar het blijft EA...
We houden het maar bij offline exhibitiematchen met wat vrienden, zeker zo leuk.
Wij hebben ook de theorie dat er tijdens de rust een digitaal muntje wordt opgegooid om zo de wedstrijd in je voor- of nadeel te beslissen. Want soms speel je na rust met precies dezelfde tactiek en spelers opeens een baggerpot, waarin je spelers iedere bal verspelen en niet meer voor de man komen. Of omgekeerd, dat je uit het niets met de underdog de sterren van de hemel speelt en een topclub er totaal niet meer aan te pas komt, terwijl je voor rust zo verschrikkelijk slecht was.
Het blijft leuk omdat de competitie tussen een vriend en jezelf altijd leuk is. En dan samen lachen, maar nog vaker lopen kankeren op de blunders van het spel. Het ergste is dat je vooraf weet dat veel van die fouten niet verbeterd gaan worden in de opvolger. Transfers updaten, grafisch een beetje oppoetsen en dan ben je er wel. Maar goed, als voetbalfanaat moet je toch wat...
Wij hebben ook de theorie dat er tijdens de rust een digitaal muntje wordt opgegooid om zo de wedstrijd in je voor- of nadeel te beslissen. .
Dat idee heb ik bij ieder spel, ieder spel probeert me op die manier te neppen ...

Fifa heeft redelijk wat fouten. Veel gebeurtenissen lijken gescript, maar drie kwart van de punten die Bertdevonk opnoemt gaan gewoon niet op. Sterker nog: volgens mij zijn de meeste allemaal menselijke blunders. Buitenspel, tegen medespelers aanschieten; dat doe je gewoon allemaal zelf. Net zo als een speler een bal kan overschieten. En feit dat er nog weleens een tegenstander bij (bijvoorbeeld een uittrap)uit het niets vrij staat heeft voornamelijk met je eigen spel te maken (tactiek, onnodig druk zetten, met je rug naar de bal staan, etc.).
En dan je meest gespeelde spel een 1 geven ... laat de frustratie niet de overhand nemen

- Arbitrage is om gek van te worden. Tuurlijk maken ze in het echt ook fouten, maar dit gaat vaak nergens over. Het spel herkent de intentie van de overtreding niet. Zo ren ik wel eens met de bal weg en dan tackelt een maat een andere speler van mij die niet eens in de buurt loopt. En dan durft de scheids te fluiten! Zo kun je dus als iemand 1 op 1 komt, een andere speler op het veld proberen neer te halen. Kans dat je een vrije trap tegen krijgt, maar beter dan een 1 op 1 situatie toch? Het is ook wel een anders. Dat je meelopende aanvaller wordt neergehaald, voordeel krijgt, wat er dus eigenlijk niet is omdat je opeens in je eentje staat. Vervolgens verlies je de bal, is het voordeel weg en wordt er ook geen kaart uitgedeeld.
Frustrerend ook dat tackles lang niet altijd worden bestraft met geel of soms krijgen doorgebroken spelers helemaal geen kaart. Soms krijg je ook een pingel als je in de 16 wordt neergehaald maar de tegenstander geen kaart. HIer is het of/of terwijl het in het echt en/en is. Én een pingel én rood.
- Spitsen die slecht positie kiezen of vertikken om op de counter te spelen. Duidelijkste voorbeeld is wanneer je langs de zijlijn rent in 4-3-3 en de spits de eerste 50 meter naast je komt rennen, in plaats van meteen voor de goal te gaan staan. En dat ligt niet aan de spits, het is structureel. De looplijnen zijn bij iedere speler hetzelfde.
- Keepers die wedstrijden om zeep helpen. Zo heeft een maat wel eens netjes op de lijn verdedigd terwijl de keeper uit zijn goal was. Komt de keeper terug rennen, tegen zijn verdediger op, eigen goal. Dan zakt de moet je in de schoenen. Keepers die bij een corner of voorzet over de 5 meter blijven staan. Ja, zelfs een vd Sar af en toe. Keepers die uitkomen, gebukt en met de handen omlaag, in plaats van gestrekt. Hoe stom kan het zijn. Of keepers die de bal uittrappen en wanneer je hem meteen terug kopt staat je spits ongedekt en kan ie op de keeper aflopen, vaak met een mannetje naast hem. En dat is een goal...
- Er zit hands in, maar dat moet je meteen uitzetten anders is iedere aangeschoten bal op het lichaam een penalty.
- Gebrek aan controle. Als je de bal naar voren wilt poffen en je drukt op de schietknop dan schiet hij in paniek over de zijlijn, terwijl er zat ruimte is om hem over de middellijn te trappen. Maar als je bij de zijlijn bent en 'je bent in paniek' schiet hij hem niet over de zijlijn maar wel eens voor het eigen goal. Zo heb ik al eens een mooie voorzet gegeven die leidde tot een goal tegen. Je kunt hem ook wegschieten op de pass-door-de-lucht knop maar dat duurt veel te lang en bovendien komt die bal dan niet snel van de grond.
Wat te denken van aanvallers die een kans missen en op de knietjes gaan zitten om te janken, terwijl ze beter druk kunnen blijven zetten of de fucking rebound erin knallen. Of spelers die je niet (handmatig) snel genoeg krijgt geselecteerd in een cruciale situatie. Penalties die worden gegeven door de A.I. van je team, terwijl jezelf nergens op drukt. Corners die niet te verdedigen zijn maar een gokspelletje is. Spelers die een voorzet knikken als ze moeten schieten en schieten als ze moeten knikken.
Wordt vervolgd...

Waarom word deze nog zo veel gespeeld haha?
Omdat dit het beste voetbal game is van de moment en deze game heeft oneindig lange speeltijd.

Omdat dit het beste voetbal game is van de moment en deze game heeft oneindig lange speeltijd.

Mooie review, veel argumenten en mooi uitgebreid! Hartelijk dank
Lees nog meer reviews van jespertje! Ga naar de linkerbalk van deze site, klik op updates en voila! Bij ongeveer ieder spel dezelfde stijl reviews.
Lees nog meer reviews van jespertje! Ga naar de linkerbalk van deze site, klik op updates en voila! Bij ongeveer ieder spel dezelfde stijl reviews.
lees ik graag even door hoor, die argumenten

Hmm.. Ik dacht een interessante review te gaan lezen toen ik dit bericht op de voorpagina zag staan. Helaas...


Ik weet het, maar het enige wat ik nog speel is split screen. Da's altijd leuk, maar of dat nou de verdienste van de kwaliteit van de game is... potjes worden vaak gewoon beslist op fouten van het spel. Bovendien zijn er ook geen baanbrekende verbeteringen ten opzichte van de vorige editie. Maar oke, een paar punten:
- Arbitrage is om gek van te worden. Tuurlijk maken ze in het echt ook fouten, maar dit gaat vaak nergens over. Het spel herkent de intentie van de overtreding niet. Zo ren ik wel eens met de bal weg en dan tackelt een maat een andere speler van mij die niet eens in de buurt loopt. En dan durft de scheids te fluiten! Zo kun je dus als iemand 1 op 1 komt, een andere speler op het veld proberen neer te halen. Kans dat je een vrije trap tegen krijgt, maar beter dan een 1 op 1 situatie toch? Het is ook wel een anders. Dat je meelopende aanvaller wordt neergehaald, voordeel krijgt, wat er dus eigenlijk niet is omdat je opeens in je eentje staat. Vervolgens verlies je de bal, is het voordeel weg en wordt er ook geen kaart uitgedeeld.
Frustrerend ook dat tackles lang niet altijd worden bestraft met geel of soms krijgen doorgebroken spelers helemaal geen kaart. Soms krijg je ook een pingel als je in de 16 wordt neergehaald maar de tegenstander geen kaart. HIer is het of/of terwijl het in het echt en/en is. Én een pingel én rood.
- Spitsen die slecht positie kiezen of vertikken om op de counter te spelen. Duidelijkste voorbeeld is wanneer je langs de zijlijn rent in 4-3-3 en de spits de eerste 50 meter naast je komt rennen, in plaats van meteen voor de goal te gaan staan. En dat ligt niet aan de spits, het is structureel. De looplijnen zijn bij iedere speler hetzelfde.
- Keepers die wedstrijden om zeep helpen. Zo heeft een maat wel eens netjes op de lijn verdedigd terwijl de keeper uit zijn goal was. Komt de keeper terug rennen, tegen zijn verdediger op, eigen goal. Dan zakt de moet je in de schoenen. Keepers die bij een corner of voorzet over de 5 meter blijven staan. Ja, zelfs een vd Sar af en toe. Keepers die uitkomen, gebukt en met de handen omlaag, in plaats van gestrekt. Hoe stom kan het zijn. Of keepers die de bal uittrappen en wanneer je hem meteen terug kopt staat je spits ongedekt en kan ie op de keeper aflopen, vaak met een mannetje naast hem. En dat is een goal...
- Er zit hands in, maar dat moet je meteen uitzetten anders is iedere aangeschoten bal op het lichaam een penalty.
- Gebrek aan controle. Als je de bal naar voren wilt poffen en je drukt op de schietknop dan schiet hij in paniek over de zijlijn, terwijl er zat ruimte is om hem over de middellijn te trappen. Maar als je bij de zijlijn bent en 'je bent in paniek' schiet hij hem niet over de zijlijn maar wel eens voor het eigen goal. Zo heb ik al eens een mooie voorzet gegeven die leidde tot een goal tegen. Je kunt hem ook wegschieten op de pass-door-de-lucht knop maar dat duurt veel te lang en bovendien komt die bal dan niet snel van de grond.
Wat te denken van aanvallers die een kans missen en op de knietjes gaan zitten om te janken, terwijl ze beter druk kunnen blijven zetten of de fucking rebound erin knallen. Of spelers die je niet (handmatig) snel genoeg krijgt geselecteerd in een cruciale situatie. Penalties die worden gegeven door de A.I. van je team, terwijl jezelf nergens op drukt. Corners die niet te verdedigen zijn maar een gokspelletje is. Spelers die een voorzet knikken als ze moeten schieten en schieten als ze moeten knikken.
Wordt vervolgd...

Nou, waar blijft het vervolg?


Hmm.. Ik dacht een interessante review te gaan lezen toen ik dit bericht op de voorpagina zag staan. Helaas...
ik niet, er stond namelijk
"Great Game

Anders staat er: lees verder.