FIFA 11 (2010)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts
Uitgegeven door Electronic Arts

FIFA 11 vervolgt de langlopende serie voetbalgames. Kies opnieuw uit één van de honderden landen- en clubteams en neem deel aan competities, toernooien, vriendschappelijke wedstrijden en trainingssessies. Ditmaal ligt de nadruk op realisme, zowel op het gebied van het voetbal als op het gebied van presentatie. Zo zien de gezichten van de spelers er ten opzichte van het vorige deel een stuk gedetailleerder uit. Daarnaast bevat het spel de mogelijkheid om je eigen custom soundtrack te gebruiken. Deze kan je niet enkel in de menu's gebruiken maar ook als opkomst- of doelpunttune.

avatar van Naomi Watts
Iniesta erop natuurlijk, speciaal voor de Nederlanders .

Of Van Bommel en De Jong voor Spanje

avatar van Naomi Watts
Van vooral De Jong wordt ik niet vrolijker .

Ik heb er weer zin in, een nieuwe Fifa. De oude helemaal brak gespeeld en dat je nu full control over de keeper kan krijgen daar ben ik heel blij mee. Die keepers waren in Fifa 10 echt een drama soms. Vooral het teruglopen naar de goal ging soms iets te relaxed. Hopelijk dat Feyenoord er een half sterretje bij krijgt maar dat zal wel niet .

Of een jankende ronaldo (doet hij namelijk nog al vaak)

avatar van Feyenoord100jaar
@Naomi, ik denk dat er eerder een halve ster afgaat dan er bij komt . Maar ze doen weer niks aan de stadions. echt slecht. Maar ga dit jaar denk ik voor pes, hun verhaal spreekt mij meer aan dan alweer een fifa. Maar online team play waardat iemand de keeper is lijkt me ook geen succes in Fifa11.

Hopelijk is de nieuwe PES ook weer de moeite waard, maar FIFA 11 lijkt me toch wel weer erg tof wat ik zoal gelezen heb. Dat de gehele manager mode opnieuw is gemaakt spreekt me vooral aan, vind ik toch een van de leukste modes en in FIFA10 zaten er nog wel wat vervelende bugjes in...

Feyenoord100jaar schreef:

Fifa blijft mijn parade paardje maar haal ze misschien wel beiden. Het spel van Fifa ligt me gewoon beter. Ik ben dan ook echt vooral een manager mode speler, geef mij maar simulatie.

Het zal er wel een halfje minder worden inderdaad.

Ik denk dat Feyenoord 3 sterren krijgt, PSV en Ajax 4, Twente 3,5

Feyenoord100jaar schreef:

Waar heb je dat vandaan? lijkt me opzich wel grappig xD

mrkos schreef:

Waar heb je dat vandaan? lijkt me opzich wel grappig xD

Als je alleen al kijkt hoeveel mensen er zijn die gaan kloten als ze iedereen zijn, wil ik niet weten hoeveel mensen er gaan kutten met de keeper.

Belangrijker dan dit alles is dat al dit leuks ook direct merkbaar is in de gameplay. Het duurt een aantal potjes voor je eraan gewend bent, maar dan ga je heel bewust op zoek naar je betere spelers om een opening te vinden via een snelle combinatie, en zul je bewust rustiger voetballen met de wat mindere goden. Dit zorgt ervoor dat FIFA 11 trager lijkt dan FIFA 10. Je zult meer tijd in je aanvallen moeten steken. Of dit bij iedereen in goede aarde zal vallen, valt nog te bezien. FIFA gaat nog meer op voetbal lijken, en minder op wat sommige mensen willen zien in een voetbalspel.

Dit klinkt toch niet best. Nog vermoeiender dan FIFA 10 waarschijnlijk.

SvV_Ying
Ze zeggen elk jaar dat het moeilijker wordt. Dat je meer tijd moet nemen enz. Als je eenmaal bent gewend valt het allemaal vast wel weer mee en volgend jaar horen we hetzelfde.

Het gaat me meer om de gameplay, die juist soepeler moet. Ik vind het leuk om een spel onder de knie te krijgen, maar het moet niet ten koste gaan van het spelplezier.

avatar van Naomi Watts
Vind de gameplay van Fifa juist ideaal, aangezien er echt taktiek en goed positiespel bij komt kijken.

JVT
Niet echt grootste veranderingen heb ik gehoord. Weet dus ook niet of ik deze wel ga helen; Heb Fifa 10 niet echt heel veel gespeeld, het spel irriteerde me vooral, vond 09 beter.

Ze zouden vooral die 'dode' stadions eens onder handen moeten nemen, er moet meer sfeer komen, kijk bv naar de NBA 2K reeks, de sfeer in dat spel is echt te vet, dat zou Fifa ook een stuk beter maken.

Dat speel als keeper gedoe lijkt me niks, sommigen kloten al als gewone veldspeler, als er dan een paar idioten op doel staan is er aan zo'n multiplayer game 22vs22 niks aan.

Ook die nieuwe toevoeging van je eigen stadion geluiden toevoegen lijkt me niets, dan moet je echt al ergens perfect geschikte mp3 hiervoor vinden. Op GunkTV zeide ze dat je zulke geluiden zelf in het stadion zou moeten gaan opnemen of aan een hoop supporters vragen of ze ff een lied van hun favoriete club wilden inzingen

Wanneer komt de demo van Fifa 11. Ik vind het wel jammer dat ze zolang wachten met de release aangezien fifa voor mij maar een jaar leuk is en ik daarna weer een nieuwe moet hebben .

15 sept demo, 29 sept in de winkels

avatar van ancientTom
Een van de belangrijkste verbeterpunten van Fifa 11 is blijkbaar het pass-systeem. Ze willen het ping-pong voetbal eruit halen. Wat vele gamers echter niet weten is dat je met Fifa 10 ook het ping-pong voetbal eruit kan halen en het spel meer op skills kunt laten aankomen. Dit doe je heel simpel door de passes, voorzetten en schoten op 'handmatig' in te stellen. Hierdoor moet je zelf de snelheid, richting en hoogte per pass inschatten en correct uitvoeren. Dit vergt aardig wat oefening maar uiteindelijk loont het wel; het spel is wel veel moeilijker, maar je hebt meer invloed op de wedstrijd en krijgt het gevoel dat er 'eerlijk' gespeeld wordt. Ik zou zeggen: probeer het eens en kijk of het wat voor je is. Als Fifa 11 toch deze richting op gaat kun je er alvast op voorbereid zijn, toch?

avatar van Naomi Watts
Gameplay filmpje tussen Arsenal - Real zag er goed uit. Gameplay weer hetzelfde (gelukkig) maar wel veel vloeiender en beter physics, erg fijne degetailleerde toevoegingen zoals het scorebord na een gescoorde goal. En natuurlijk de rosters die weer helemaal up-to-date zijn, voor velen misschien te weinig om 60 euro neer te tellen maar voor mij geen beslissing waar ik over na moet denken. Ik heb er weer zin in.

avatar van games vor 4
ik kijk er naar uit naar die game er ziten 3 niewe zaaken in fifa is top

avatar van pascal83
Naomi Watts schreef:
voor velen misschien te weinig om 60 euro neer te tellen

Voor onder de 50 euro kan je het spel ook nu al (in Nederland) bestellen.

avatar van Marcellussss
pascal83 schreef:

Voor onder de 50 euro kan je het spel ook nu al (in Nederland) bestellen.

Link?

Morgen de demo op xbox live, kan niet wachten!!

SvV_Ying
Hij is ook voor 44 euro te krijgen op Mediaoffer.nl voor PS3 en Xbox.

Gisteren besteld

avatar van Naomi Watts
Hmm, dat is beter. Bedankt SvV en pascal.

Ben nu de demo aan het downloaden, ben benieuwd, zo ff proberen...

avatar van rockgamer
dat deze game nog steeds naar de ps 2 gaat

morgen even de demo downloaden en spelen, vandaag geen tijd voor

SvV_Ying
Lijkt erg weinig veranderd te zijn na enkele potjes spelen..

Maar dat hoeft niet slecht te zijn. FIFA 10 was prima genoeg, een hele verandering was niet nodig geweest. Zo op het eerste gezicht speelt het wel weer wat lekkerder, zijn de schoten weer beter en ziet het er weer iets mooier uit.

avatar van rockgamer
weinig veranderd ? dat is jammer, denk ook niet dat ik deze ga halen, mischien over een half jaar als ie dan 20/30 euro is

avatar van DylanVR
hoe kan er nu weinig veranderd zijn? normaal gezien kan je geen ping pong voetbal meer spelen... en dat zou een hele verandering zijn!