FIFA 11 (2010)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Electronic Arts

FIFA 11 vervolgt de langlopende serie voetbalgames. Kies opnieuw uit één van de honderden landen- en clubteams en neem deel aan competities, toernooien, vriendschappelijke wedstrijden en trainingssessies. Ditmaal ligt de nadruk op realisme, zowel op het gebied van het voetbal als op het gebied van presentatie. Zo zien de gezichten van de spelers er ten opzichte van het vorige deel een stuk gedetailleerder uit. Daarnaast bevat het spel de mogelijkheid om je eigen custom soundtrack te gebruiken. Deze kan je niet enkel in de menu's gebruiken maar ook als opkomst- of doelpunttune.

Laten we hopen dat dit deel beter is dan 10. Ik vond 10 niet slecht, maar 10 was vergeleken met 09 wel een terleurstelling.

Het passing systeem wordt flink onder handen genomen. Ben benieuwd wat dat gaat inhouden. Het zal wel een stuk moeilijker worden.

avatar van Paap
Als ze het een-op-een ook maar lastiger maken, zodat niet elke nitwit door een lobje kan scoren. Niet eens een echt lobje, nee, met een kleine druk op de lobpassknop

Ja, het zit me dwars ja...

Dobbelstenen
Ik denk dat ik dit jaar maar eens over sla.

SvV_Ying
Erg mooi dat ze het passen gaan aanpakken. Bij de vorige fifa's kon je heel makkelijk van de ene kant van het veld naar de andere kant komen door gewoon continue op de pass-knop te drukken. Wel zo realistisch als passes wat vaker fout gaan. Ook het personality+ systeem lijkt een verbetering te worden.

De lijst met verbeteringen ziet er zoals elk jaar weer mooi uit, maar toch blijven er vaak bugs over. Vooral de coach mode stikt vaak van de bugs, hopelijk wordt dat een stuk beter. Ook wel mooi dat er voor het eerst in een fifa een handsbal bestraft wordt. Ben benieuwd hoe dat wordt uitgewerkt. Denk trouwens dat de Arena er dit keer wel in zal zitten aangezien hij ook in FIFA World Cup zat. Maakt de coach mode voor mij meteen een stuk leuker.

avatar van van duijn
ooh dit word echt zo`n goed spel! Dit word gewoon een sensatie

basketballerke
Heel erg benieuwd naar de (nieuwe) snufjes die deze game allemaal heeft. Het kunnen maken van een eigen soundtrack klinkt al vet. Hoop ook dat er weer meer bekendere, Europese stadions in voorkomen. Op 10 kende ik er heel veel niet. Maar ja, denk dat daar niets aan word veranderd.

avatar van Zeertjuh
Russische competitie zit erin dat is wel vet

Weer die kut Rooney als voorkant.

avatar van KKOPPI
Eternal Thug schreef:
Weer die kut Rooney als voorkant.

inderdaad en die kaka dan...heb je hem ook ooit iets goeds zien doen overschat als wat.

Nou bij AC Milan was het een topper, maar bij RM wilt het niet nog echt eruit komen.

avatar van Harmonica
David Villa en Drogba zouden erop moeten staan maar dat doe ik zelf wel eens ik dit spel in bezit heb.

avatar van KKOPPI
Harmonica schreef:

david villa? er zijn zoveel van zulke spelers.

Andreas Granqvist en Tim Matavz moeten op de voorkant komen hehe(A)

avatar van Marcellussss
Meer internationale landen zou ook niet kwaad kunnen. Als dit deel de nodige zaken van World Cup 2010 overneemt ben ik tevreden.

KKOPPI schreef:

david villa? er zijn zoveel van zulke spelers.

En van Rooney en Kaka niet?

avatar van van duijn
Ik zou meer voor een technische speler kiezen. Zoals bijvoorbeeld Joe Cole. En misschien nog een schietgrage speler zoals Gerrard.

Heb hem gepre-ordered. Fucking zin in

SvV_Ying
Ik heb een interview gezien met David Rutter, de producer van FIFA 11. Helaas weinig goed nieuws voor de Nederlandse competitie. Zo zegt David dat er geen nieuwe stadions in FIFA 11 zullen zitten. Vind ik eigenlijk onbegrijpelijk, want de ArenA zat wel al in WC2010. Verder zullen de gezichten in NL er niet beter uitzien want EA is alleen bij clubs in Engeland, Spanje, Duitsland en Italië langsgeweest met apparatuur voor de gezichten.

Preview: FIFA 11 | Personality+ | Games | Tweakers.net

Goede review. Ik heb nog nooit gehad dat ik niet kan wachten op een spelletje maar nu....de tering zeg.

avatar van Marcellussss
Weet iemand wanneer de demo op PSN komt?

15 september

avatar van gamegast
SvV_Ying schreef:

das wel jammer man

avatar van Feyenoord100jaar
Inderdaad jammer, had altijd een keer in de kuip willen spelen met Fifa. Die stadions moeten eigenlijk flink verbeterd worden in Fifa.

avatar van Paap
Allemaal leuk en aardig, die stadions, maar het zal me m'n reet roesten. Als die gameplay maar puik is ben ik eigenlijk al tevreden. Aan de rest hoeven ze w.m.b. niet veel te veranderen

Ik heb 'm vast gepreorderd

En Be A Goalkeeper!

SvV_Ying schreef:

Hier kan ik dus echt niet mee leven. Wat mij nou juist zo leuk lijkt is meer stadions en betere gezichten en dan ook Nederlands. Die gameplay is wel in orde. Maarja als het zo moet geen FIFA11 voor mij dit jaar!

avatar van Harmonica
De gezichten kan me eigenlijk geen ene ruk schelen. Ik ga geen Fifa kopen omdat de gezichten zo echt lijken. Tijdens de wedstrijd besteed ik daar ook geen aandacht aan. Wie wel?

avatar van PetOn23
Ze moeten gewoon alles verbeteren en niet alleen de gameplay. als je gaat kijken naar shooters of iets in die gerne ziet het er allemaal uit of dat je naar een film zit te kijken. maar de stadions van fifa lijken net schoenen dozen en die gezichten, geen uitdrukking ze hebben allemaal oogschaduw op . lijkt zo net of je elke keer de zelfde game koop enkel de gameplay is anders de transfers en het menu...

Harmonica schreef:

Ik en met mij nog zeker meer. Nee, in een wedstrijd kijk je hier niet opvallend naar. Maar als je bijv. scoort met Suarez dan is het toch vet om dan bij het juich filmpje een goed gezicht te zien. En dan die stadions, die zijn echt aan verbetering toe.

avatar van rockgamer

david villa ?!

ik zou erop moeten komen