Dead Nation (2010)

PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita
Shooter / Action

Ontwikkeld door Housemarque

De aarde wordt geteisterd door een oorlog die een spoor van verwoesting achterlaat. Een virus heeft een groot deel van de mensheid in zombies veranderd en de enige die er iets aan kan doen ben jij. Samen met enkele anderen die nog in staat zijn om te vechten, moet je het opnemen tegen de massa's zombies en het er levend vanaf brengen.

Vorige week uitgespeeld op Grim in 11+ uur en ik heb me hier zeker mee vermaakt.
Ik moet zeggen dat dit een erg verslavende spel is en ook best uitdagend op sommige momenten. Soms kan het ook erg hectisch worden met al die zombies die vanuit het niets komen, er waren echt wat nijpende momenten die ik ternauwernood heb overleefd.
Vooral het laatste gedeelte op de Graveyard met die vier Mouths en die hordes aan zombies als je steeds een Mouth hebt gekild.

Voor een downloadable game dat ook nog eens een topdown shooter is zijn de graphics echt mooi te noemen, je ziet volop details en het mooiste is als je een zombie kapot hebt geknal je overal de ingewanden kan zien liggen. Voorbij bij Bombies was dit echt mooi om te zien.

Het verhaal zelf is vrij basic, ik heb zelf alleen met die Jack McReady gespeeld. Maar ik heb begrepen dat het verhaal gewoon hetzelfde is als je met Scarlett speelt of gewoon co-op. Alleen jammer dat je aan het eind toch dood gaat....

Wat ik wel lachen vind gedaan is de zombie cycles per land, dat geeft het toch een wat meer competitievere aspect.

Dikke 4,0 sterren.