Dead Nation (2010)

PlayStation 3 / PlayStation 4 / PlayStation Vita
Shooter / Action

Ontwikkeld door Housemarque

De aarde wordt geteisterd door een oorlog die een spoor van verwoesting achterlaat. Een virus heeft een groot deel van de mensheid in zombies veranderd en de enige die er iets aan kan doen ben jij. Samen met enkele anderen die nog in staat zijn om te vechten, moet je het opnemen tegen de massa's zombies en het er levend vanaf brengen.

avatar van TonyTHorror
Dat is origineel zeg Zombie apocalypse anyone?

Dr. Salvador
Het is een topdown zombie shooter, niet bijzonder lijkt me....

blackhawk500
Heb je het dan al gespeelt?

Dr. Salvador
Nee, ik zeg ook Lijkt me. Maar het top down perspectief, heb ik nooit vet gevonden, dus dan weet ik al dat de game me niet zo vet lijkt, is een zombie game, maar dat moet je niet in een top down view spelen, is total niet eng.

Ik zeg niet dat de game niks aan is, ik zeg alleen het lijkt mij niet zo vet

blackhawk500
Ja, die schreenshot trekt op niks.

Dr. Salvador
Inderdaad, ik zie er geen zombies in!

Dr. Salvador
Lijken wel die Lickers uit RE5, met die lange tongen!

Dr. Salvador schreef:
maar dat moet je niet in een top down view spelen, is total niet eng.

Dat pretendeerd zo'n spel dan ook totaal niet te zijn. Geen juiste criteria iig.

Dr. Salvador
Misschien is dit de juiste criteraca dan. Een zombie game hoort eng te zijn, en van de beelden die ik zag, was het gewoon lachwekkend.

avatar van TonyTHorror
Een zombie game hoort eng te zijn

Tuurlijk niet . Evenals dat een horror film ook niet eng hoeft te zijn, hoeft een game dat ook niet. Dat probeerd het ook niet te zijn in dit geval, dus om het daar op aan te spreken is zinloos. Horror gaat vaak gecombineerd, zoals je dat hier ook ziet. Sluit horror dus vooral niet uit .

Ik heb gelezen dat dit een PSN game wordt, lijkt me op zich wel een lachen game.

Plus voor een PSN game zien de graphics er echt goed uit, ik zag een trailer waarin de ledematen eraf vlogen.

avatar van victor drazen
uit gespeeld, echt een leuke game en zeker voor een psn game.
leuke graphics,leuke gameplay,leuke en veel verschillende zombies en dan
de leuke donkere maps,en de gameplay uurtjes zen ook ni van korten duur
en dat allemaal voor 13 euro!!
als je een zombiefanaat bent is dit spel echt voor jou.
van mij krijgt die een 4

avatar van HorrorSurvivor
Leuke game, vooral voor mij als zombiefreak. Wordt wat eentonig, maar lekker veel bloed en ingewanden houden het leuk. Graphic zijn lekker duister. Grappig.

lijkt me een heerlijke game,
deze is trouewens gratis te downloaden als 1 van de 5 games.
andere game die ik ga downloaden is infamous.

raffael77
Ik vond de demo al niets aan dus laat deze maar gaan.

Ik heb net 1 van de 2 gratis games gedownload (infamous) en nu wil ik er nog 1 downlaode maar ik zie nu alleen playstation plus staan en alle spelle die daar stonden zijn nu weg
mensen uit me vrienden lijst hebben hier ook last van.
kan iemand helpen?

avatar van jirachi04
Ik vind 'm tot nu toe erg leuk voor wat op z'n arcade zombies neer te schieten.

avatar van Ricxz92
Deze is nu gedownload, ik verwacht maar niet te veel van. nu nog wachten op InFamous.

avatar van jirachi04
Doe ook maar niet nee. Het is wel echt leuk ,maar niet geweldig naar mijn mening.

Een 5* uiterst verslavende game dit, het lijkt zo simpel maar het is een redelijk moeilijke game als je verder komt. Zelden zo'n leuke downloadble game gespeeld als deze Dead Nation, ik kom er ook maar niet achter weg. Denk er ook over om deze game in m'n top 10 te zetten.

avatar van jirachi04
Het is zeker geen makkelijke game. Ben al een paar keer opgegeten en dat op easy.
Ik begin er verslaafd aan te raken.

avatar van Tsjo-Wi
Heeft de game bij jullie ook elke keer zo tering veel tijd nodig om op te starten? Ik zit serieus tien minuten naar dat laadscherm te staren voordat ik eindelijk eens kan spelen.

Tsjo-Wi schreef:

Bij mij niet nee. Gaat heel normaal.

Laadscherm aan het begin doet er inderdaad wat lang over. Verder heb ik ook wat last van connectieproblemen. Twee van de drie keer geeft 'ie een time-out, terwijl het daarna gewoon lukt.

Verder wel een gaaf spel. Ben al een paar uur co-op aan het spelen met Jelle. De missies worden nu best wel pittig, we zijn al redelijk wat keren dood gegaan, en dat op normaal. Variatie in wapens is ook leuk.

Winkelwagentje schreef:

Connectieproblemen heb ik ook wel. Een kind uit het oostblok ofzoiets wou gisteren met mij co-op doen ,maar het werkte totaal niet.

En als je al op normaal probleempjes hebt , denk eens aan morbid of undead. Zeer pittig spel soms.

De co-op mode is ontzettend verslavend, net de hele middag gespeeld met Winkelwagentje. Doodgaan hoort erbij in deze game lijkt het wel, af en toe is de chaos op je scherm gewoon niet meer te overzien, en soms weet je gewoon dat je niet meer kunt winnen. Gelukkig zijn de zombies niet al te slim en kun je ze makkelijk in de val laten lopen. Gelukkig heb je genoeg checkpoints en stores waar je wapens en ammo kunt kopen en de variatie in de wapens is ook erg goed ja. Tot nu toe blijft de 5* gewoon staan, puur omdat het gewoon verslavend is, je bent aan het spelen en voor je het weet is de hele dag al weer voorbij. Zit ook wel een aardig verhaaltje in en de cutscenes tussendoor zijn ook best mooi. Het enige probleem zijn inderdaad de connectieproblemen.. Soms werkt het joinen in iemands anders party totaal niet, terwijl het 2 minuten later weer perfect werkt. Ook de connectieproblemen tijdens het spelen zijn tergend. Desondanks blijf ik het spelen omdat de gameplay gewoon perfect is.

avatar van jirachi04
Ik dacht dat bij het ''nieuws'' stond in het laadscherm dat een vent opgegeten werd door een olifant.Waar is dat beest?

avatar van Tsjo-Wi
Zojuist in mijn eentje de campaign mode uitgespeeld. Als zombieliefhebber kan ik zo'n gamepje als dit natuurlijk wel waarderen. De actie is hectisch, de wapens zijn heerlijk, de graphics zijn erg leuk en de gameplay is behoorlijk verslavend. De verschillende zombies zijn ook vet, alleen miste ik de echt grote eindbazen. Ik vond de game ook niet echt moeilijk (ik speelde op Normal). Als je gewoon een beetje voorzichtig speelt en weet in welke situaties je welke wapens het beste kunt gebruiken dan knal je er redelijk gemakkelijk doorheen, op een enkel stuk na. Er hadden van mij ook wel wat meer levels mogen zijn, in 5 uurtjes heb je alles wel gezien. Maar ach, het is ook niet echt een volwaardige game, en de replayvalue is best hoog. Ik hoop wel dat er nog wat leuke DLC komt.

Als iemand trouwens zin heeft om co-op te doen moet je me maar een bericht sturen op PSN.

ligt het nu aan mij of is de moeilijkheidsgraad ( hersendood) al voor mij moeilijk ?

de game is ge-wel-dig. ik hou van zombie shooters, kvond de top based gameplay in het begin maar niks. maar nu ben ik denkik verslaafd
co-op is zeker de moeite waard en de platina trofee is niks vergeleken met black ops ( ja heb die ook ja . )
het enige waar ik mij wel aan erger het gebrek aan wapens... kvind dat er toch wel wat meer mochten zijn. & aan het feit dat je soms niet weet wat je moet doen. ( zoals in het kerkhof. de laaste deel. je blijft maar zombies killen zonder dat er iets verschijnt of zombies verdwijnen... pas een kwartier later zegt het spel dat je de graven moet openbreken... tss

ik geef deze game 4.5 sterrekes. gewoon

gelukkig heb ik deze game idd gratis gekregen via de welcome back.

voor de mensen die de 2de game niet kunnen downloaden ga naar accountbeheer-> transactie gegevens -> acties ( of services kweet al ni meer) en dan kan je de 2de game downloaden.

have fun. ( en voor de mensen. als je meerdere accounts had voor de psn outtage. kan je eigelijk alle game gratis games downloaden. heb er 4 nu )

meesterincognito schreef:

Ik vind juist dat er meer dan genoeg wapens in zitten. Een aantal wapens heb ik nauwelijks gebruikt omdat de andere voldoende waren om te overleven. Zou ook niet zo goed weten wat voor nuttige wapens ze nog meer hadden kunnen bedenken.

En hoe kon je bij dat level nou niet weten wat je moest doen, dat was toch zo klaar als een klontje? Je ziet duidelijk van die Mouth monsters in die graven staan. En zoals je op dat punt wel zou moeten weten kunnen die gasten als ze schreeuwen oneindig nieuwe zombies oproepen. Daarom moet je die Mouths ook altijd als eerste killen. Is trouwens wel het moeilijkste stuk uit het hele spel als je het mij vraagt.