Medal of Honor: Airborne (2007)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Electronic Arts

Trek de legerkisten aan van Boyd Travers, soldaat eersteklas bij de 82e luchtdivisie, en vecht je een weg door Europa. Begin elke missie achter de vijandelijke linies met een weloverwogen en volledig interactieve dropping, vanaf het moeizame begin in Sicilië tot de beslissende zeges in Duitsland. Bekijk de situatie vanuit de lucht en stuur dan je parachute naar een zelfgekozen landingsplaats. Zorg dat je scherp blijft na de landing en verken het terrein. Je kunt kiezen uit een groot arsenaal authentieke wapens met specifieke eigenschappen en instellingen die je kunt aanpassen.

dijkieR
ik vind dit best een aardig spel.
knalt lekker weg iig.

maar ben ik de enige die continu op zun eigen mannetjes aan het schieten is?
ik haal die eigen en de moffen maar moeilijk uit elkaar.

3 sterren

avatar van Tha Luz
Ja je bent waarschijnlijk de enige.

Ik denk het ook aangezien er zo'n teken in beeld komt als je een duitser raakt. Medal of Honor is toch een serie die heel ver weg is gezakt met deze game. Het is nog wel aardig maar echt leuk of goed word het nergens meer.

avatar van Tha Luz
Ik vond de game wel leuk,voor een avondje hersenloos knallen.Maar als je verder dan dat gaat kijken,dan kan je erachter hoeveel dingen er fout zijn in deze game.

Ja dat is inderdaad zo, hersenloos knallen dat doet het wel aardig maar ook niet meer, en inderdaad ik heb me ook vermaakt met deze game tot dat die duitsers kwamen met die gasmaskers toen vond ik het hersenloos knallen zelf niks meer.

avatar van andnino
Een onbegrijpelijk volkje, die gamers. Waarschijnlijk ligt het aan mij. Ik ervaar dit gewoon als stukken realistischer, intenser, prettiger, meer belonend dan het voor mij onbegrijpelijk en onterecht volprezen Call of Duty. Het knalt lekker, het wapens upgraden, het skill drops zoeken en het uitzoeken van nieuwe tactieken (volgorde objectives e.d.)geeft je een goede reden om alles nog eens door te spelen. Door middel van goede camera- kleur- en geluidseffecten word ik op goede manier overtuigd dat ik echt in een oorlog aan het knallen ben. De graphics zijn goed, realistisch en sfeervol. De wapenkeuze en de parachutesprong geven je de mogelijkheid om een stuk beter je eigen tactiek samen te stellen dan in voorgangers dan wel genregenoten. Verder word je niet teveel heen en weer geslingerd, waardoor de overtuigingskracht blijft. Ja, dit bevalt mij wel.

joeri592
wat is je cijfer andnino??

ben nu bij level 2.
tot nu toe toffe, maar moeilijke shooter.
snap de kritiek niet, te kort !
heb al 2 uur over het eerste level gedaan.
misschien ben ik niet zo'n goede gamer.
speel hem op easy.

avatar van final fantasy
1,5
wat een slechte ww2 game die lui moeten echt stoppen met de medal of honor serie wat er is niet echt een fatsoenlijke medal of honor meer gekomen sinds 2002

avatar van gamer for life
had van deze veel en veel meer verwacht , groter , en niet zo eentonig de hele tijd , heb me wel geamuseerd met de game , je houd zeker van de game vanwege de zalige grafics . en leuke wapens die je kunt upgraden . maar toch , had iets meer van de game verwacht , zelfs de meeste liedjes zijn nog van de oude medal of honor games gebruikt , een paar nieuwe maar meestal oude , medal of honor is sinds 2002 echt heel hard berg af gegaan . de ps1 games waren allemaal top , de gene voor pc ook , dan hed je de geweldige topper frontline , maar vanaf dan begon het , rising sun viel nog mee , maar er moest een vervolog zijn op gekomen , en die hebben we tot nu toe nog altijd niet gezien, en zullen we waarschijnlijk ook nooit zien , european assualt was een echte ramp , slechte grafics , slechte ai , eentonige missies . en geen originele tekens van de duitsers , over vanguard zal ik nog maar zwijgen , want die was echt een *** game . in deze was het ook , geen originle tekens van de duitsers , alleen een stom kruis , en dat is nog en gevolg van domme mensne die games maken , want ze hadden all hun tekens van duitsland al gebruit in de ps1 , pc en medal of honor frontline games gebruikt , en toen mochten ze ze niet meer gebruiken :s , dom gewoonweg , ik hoop dat medal, of honor na deze gaat stoppen , of echt wel met iets straf uit de kast mag komen .

Nog steeds de WWII game aller tijden, heb hem gelijk gekocht toen hij uitkwam in 2007 en helaas op een middag en avond al uitgespeeld. Na een jaar weer eens uit de kast gehaald en opgewaardeerd met de inmiddels uitgekomen patches naar 1.3.
Hiermee eens gekeken bij multiplayer waar ik anders nooit kom.
Dat zag er een stuk gaver uit, het werd zelfs heel erg verslavend!
Nu na 1,5 jaar zit ik bij een clan en speel dit spel met spelers van over de hele wereld elke avond on-line. Er zijn zelfs toernooien tegen en met elkaar. Met teamspeak aan is het waanzinnig spelen en direct met elkaar communiceren.

Qua graphics geeft dit spel een goede indruk en een aparte ambieance, helaas zitten er nogal wat bugs in het spel maar dat mag wat mij betreft de fun niet drukken.
Mocht je hem hebben probeer hem eens uit op de multiplayer modus, update het spel naar 1.3, maak een account aan en kom spelen op de verschillende servers.

reddog schreef:
Hiermee eens gekeken bij multiplayer waar ik anders nooit kom.
Dat zag er een stuk gaver uit, het werd zelfs heel erg verslavend!

Dat meen je niet... Vind je dit de beste WWII shooter aller tijden?

Tha Luz schreef:

Dat meen je niet... Vind je dit de beste WWII shooter aller tijden?

dat is mijn mening, niet de jouwe, maar ik zie inmiddels dat je aardig de meningen van anderen goed kan afkraken, sterk hoor.

Tha Luz schreef:
Zonde dit spel had net een soort Band of Brothers the video game kunnen worden als ze een verhaallijn hadden en een band met je team en een veel maar dan ook veel langere Singleplayer.Het zijn maar 6missies die ieder ongeveer 30minuten duren,nee inderdaad dat is niet erg lang.Tel daar ook een crappy multyplayer bij waarbij er nooit een server te vinden is met meer dan 7mensen dan krijg je een dikke tegenvaller waarbij het overduidelijk is geweest dat deze game effe snel gemaakt werd.Zeer zonde,wel een pluspunt is dat de graphics wel mooi zijn.

2.0

misschien moet je eens verder kijken dan je neus lang is. Als je het spel doet updaten naar 1.3 zijn er zat servers waar dag en nacht gespeeld wordt, zelfs 2 jaar na uitgave nog! Er zijn zelfs hele clans opgericht alleen al voor dit spel.

reddog schreef:

Ik kraak het niet af, ik vind het alleen vreemd met alle andere games in de WWII genre.. Denk aan CoD BIA en de wat eerdere moh's etc etc je hoeft niet gelijk zo op je pik getrapt te zijn.

Maar ja, misschien is deSims al teveel voor je

Ik heb het al 1.5 jaar niet gespeeld . Ik ga niet zoveel moeite doen alleen maar om een beetje een goede indruk te krijgen hier.. En waar slaat dat DeSims op?

avatar van Martijn
Snel op je teentjes getrapt of niet Reddog, ik ben het eens met Tha Luz, deze past in het lijstje met mindere WOII games. Er is zoveel beter te krijgen.

Maar ja, misschien is deSims al teveel voor je

Heb je trouwens ook de datum gezien toen ik dat schreef? In die tijd bestond die 1.3 geloof ik nieteens, in in die periode vond ik met geluk 3 servers met intotaal 5mensen.. Als je pas na 2jaar een goedlopende multyplayer weet te maken dan heb je toch echt iets fout gedaan. En tja dat deSims vind ik wel laag van je .

avatar van PsxPs2Ps3
Leuke game maar idd wel redelijk kort...maarja was ook een koopje:)

Maar 5 mappen...........

Meer mensen die problemen hebben met de pc versie op windows 7 64 bit?

Hij doet het nu. Het was het programma Nvidia PhysX dat er voor zorgde dat hij niet verder ging met installeren.

dijkieR schreef:
ik vind dit best een aardig spel.
knalt lekker weg iig.

maar ben ik de enige die continu op zun eigen mannetjes aan het schieten is?
ik haal die eigen en de moffen maar moeilijk uit elkaar.

3 sterren

ik ook

avatar van maikel01
hey jongens , ik zou graag willen weten hoe dit spel online is?
als jullie willen reageren.. Alvast bedankt!

hmmm, ik heb hem niet online gespeeld, ik kan je daarbij niet helpen, srry! maar het is een beetje een kleine single - player, maar wel een vermakelijke...

Christian schreef:
Meer mensen die problemen hebben met de pc versie op windows 7 64 bit?

nee...

Christian schreef:

Mooi

avatar van Juan2910
Leuke game.. and thats about it. Leuk voor 10 euro...

avatar van GameEvolutie
erg slechte game, het is helemaal niet afgemaakt overal zitten fouten...
een campain van vijf speel levels, en een histrorie verhaal die niet overeen komt.
echt een low budget game die thuis hoort in de budget bak

avatar van Blueyed
Leuke game. Maar 5 missies is echt veel te weinig voor een spel als dit. De wapens zijn erg goed. Alleen zijn de upgrades die je krijgt, soms vervelend. Wie wil er nou een grenadelauncher op zijn Springfield, Kar98k en G43? Nee, ik wil er gericht lange afstanden mee schieten. De briefing is wel leuk gedaan. Daarnaast is het springen uit een vliegtuig en landen met een parachute goed uitgewerkt. Grafisch ziet het spel er soms erg slecht uit. Vooral in sommige cutscenes. Erg jammer.
Ik kwam niet hoger dan een middelmatige 3,5*

avatar van dr channard
MOH VS COD? Geef mij maar COD. Eén grote geldklopperij en uitmelkerij misschien, maar veel spectaculairder en afgewerkter in de missies. De enige klassieker in deze gamereeks is Allied Assault, echt een heerlijk spel. Pacific Assault vond ik veel te verwarrend en vermoeiend.

Deze telg hier is leuk als tussendoortje maar niet als een geslaagde game. Niet alleen omdat het een zeer korte campaign bevat (5 missies) maar ook omdat het concept nog niet helemaal uit de verf komt. Het is fijn om als soldaat je parachute te gebruiken en je mag kiezen waar je kan landen. Zo heeft de game een iets 'open' gevoel. Helaas heb je al snel door dat het toch het beste is dat je gewoon landt in de zones die zijn aangegeven en mochten de filmpjes op voorhand iets gevarieerder zijn. Hetzelfde met de upgrades voor je wapens. Als je met elk wapen een paar soldaten neerknalt dan krijg je een extraatje op je wapen. Heel leuk idee en verslavend, maar veels te beknopt en ook heel snel gedaan. je kan voor elk wapen maar 3 keer upgraden.

De vijanden zijn dom en je teamgenoten ook. Ik had soms gewoon verkeerde intenties en dacht dat de kust veilig was omdat mijn teamgenoten in een bepaalde plaats zaten te klooien. Ik kom naar ze toe maar steek dan wel een stuk of vijf nazi's voorbij.

Buiten dit gerekend knalt de game wel lekker weg. Het speelt lekker, schieten gaat zeer vlot en het is leuk dat je objectives wat ver van elkaar liggen zodat je dat vrij gevoel krijgt. 3* dus

1,0
Met afstand de aller aller aller moeilijkste game ooit voor mij.
Speel op easy en word helemaal gek.
Nog nooit zo lang over een game gedaan.
Nu in varsity.
Word gek van de snipers.
Cod speel ik in een middag uit.
Nu al 2 x zo lang bezig met deze game als 3 x cod ?

1,0
Wat een *** game.
Op easy.
Level 5 met die snipers.
Bijna mijn console gemold.
Meest FRUSTRERENDE game EVER.

Bijna 11 jaar na de release heb ik Airborne (uit)gespeeld, op de Xbox One. Zonder op al te veel details in te gaan, is dit een prima WW2 shooter. Na 2008 hebben de shooters zich met name op de moderne tijd, of toekomst, gericht en daarmee heb ik geen ervaring. Ik vergelijk Airborne dan ook niet daarmee, maar met vergelijkbare games uit diezelfde periode als CoD3, etc.

De parachuterinsteek is origineel en de graphics zijn prima, met name de overzichten bij het landen. Ik heb tientallen uren erin gestoken op 'Normal' difficulty. Op dit forum wordt geschreven dat de game binnen een paar uur is uitgespeeld. Dat is dan op 'Casual' difficulty? Het hoogste niveau is 'Expert. Op 'Normal' difficult zijn er dermate veel moeilijke stukken waar precisie en geluk voor nodig is, dat ik me niet kan voorstellen dat de ame binnen een paar uur is uit te spelen.

De game zet een realistische WW2-sfeer neer met beeld en geluid. Grote afbreuk hieraan doen de Nazi Elite soldiers en de vele (super)soldaten met hun panzerschreks. Ook de Flakturm bestond niet als zodanig, maar maakt het spel wel origineel. Een soort fantasy-aspect dus. De game kost inmiddels niet meer dan een paar tientjes, dus geen reden om deze niet te spelen.