Red Faction: Armageddon (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360
Action / Shooter

Ontwikkeld door Volition
Uitgegeven door THQ

Armageddon speelt zich af op Mars, en pakt het verhaal enkele tientallen jaren later op. De kolonisten van Mars zijn gevlucht naar de ondergrondse mijnenstelsels van Mars nadat het klimaat op de rode planeet radicaal veranderd is. Het hoofdpersonage Darius Mason opent in de ondergrondse wereld een poort waar een eeuwenoud kwaad uit ontsnapt. Darius moet vervolgens samenwerken met de Red Faction-rebellen om dit buitenaardse kwaad te verslaan.

avatar van TonyTHorror
Zag er tof uit in de beelden tot dusver.

TonyTHorror schreef:
Zag er tof uit in de beelden tot dusver.

niet echt,wordt zeker een saai en bagger GAME ALS deel 1

avatar van TonyTHorror
Hmm vond dat wel nice met die ongekende destructie, vind je deze nieuwe setting dan ook al niks? Is toch weer vrij verschillend van het ''eerste'' deel

TonyTHorror schreef:

ja oke dat wel,maar de game wordt gewoon weer een game die TE snel gemaakt is en vol met dezelfde missies.

maar als je het tof vind,hoop ik voor je dat het een goed spel wordt

avatar van TonyTHorror
Red faction is toch alweer uit 2009 en deze word 2011, denk dat dat wel haalbaar is voor een goede ontwikkelaar (als het een jaarlijks iets word zou ik je inderdaad gelijk geven, nu kan het beide kanten op denk ik )

I HOPE SO

kan ik dan ook eindelijk weer een goede game spelen.

avatar van TonyTHorror
Komt toch nog genoeg uit dit jaar hoop ik voor je ?

Relax
TonyTHorror schreef:

Ik vind het toch vrij hetzelfde.. Mars en Rebellen.

avatar van TonyTHorror
Ondergronds is toch een flinke stap, geeft het een totaal andere dimensie mee, destructie aan de rotsen bijvoorbeeld, dat je de grotten in kunt laten storten. En je ziet aliens, lijkt me ook geen kleine verandering.

Relax
Dat is inderdaad wel stukken anders, sorry dat ik had ik over het hoofd gezien.

De echte Red Faction 1 uit 2001, was al ondergronds met vlagen.

avatar van TonyTHorror
Kan ik me niet meer herinneren, wist wel dat ze binnen plaatsvonden . Heb 'm ooit wel eens gespeeld vroeger maar die was volgens mij niet volkomen ondergronds/binnen toch?

Jawel hoor Tony...herriner je dan niet in het begin van de game, ga je met de lift omhoog, komt er een brandende tuup op je af rennen. Ga je verder vind je eerst de shotgun in het wachthok en de knop voor de mijn te openen. Daarna daal je af in de mijnen. Denk maar aan die tank ervoor in de vorige mijn trouwens..moet je via de lopende band naar de lift toe, die de tank gaat bewaken.
of met die duikboot op de helft van de game..is ook in de mijnen waar je die basis aan gort moet schieten met torpedo's.

Maar de missies buiten had je natuurlijk ook, maar je was meer binnen dan buiten.

YouTube - Red Faction | Walkthrough - Part 1

Hier een filmpje..in de mijnen!

avatar van bankhanger
de trailer vond ik niet echt speciaal
ik wil hem wel een kans geven omdat ik ik de vorige zeer goed vond

Deze heeft wel veel potentie hoor, de demo op de xbox was echt goed hoor!

JustMike schreef:
Deze heeft wel veel potentie hoor, de demo op de xbox was echt goed hoor!

Maar daar komt bij:
* dat je het sfeertje uit deel 1+2 al kwijt bent na Guerilla.
* dat je veel meer krachten hebt dan deel 1 + 2
Anyway, ga hem uitproberen...

avatar van SweetPoontang
Helaas veel van hetzelfde.Uiteraard is het kapot maken van alles wel grappig maar dan krijg je vervolgens weer een gun om het te fixen..Kortom lachwekkend. Die aliens of terraformers zijn nog lachwekkender en dom (AI) het is meer een arcade game dan wat anders. Helaas ik had er iets meer van verwacht maar dat wordt natuurlijk ook steeds moeilijker. En waar is die railgun uit deel 1 gebleven?

wel grappig opzich, een beetje erg flauw vind ik zelf, de aliens in het begin waren een lachertje Maar daarna waren ze toch wel wat beter, maar nog steed een beetje 50/50
jammer

avatar van eltorro
Aparte game.

Eigenlijk is dit 1 van de beste games van dit jaar. Het kapot maken van dingen is nog beter uitgewerkt en de vijanden zijn in dit deel een echte pluspunt en best wel afwisselend. Daarnaast kan je in dit deel vijanden op zo veel verschillende manieren te lijf gaan waardoor je je daar niet gauw in gaat vervelen. Het sfeertje was ook behoorlijk sterk uit gewerkt, maar daar lag ook meteen het probleem van het spel. Door de donkere nauwe grotten van mars en de camera die behoorlijk dicht op het hoofd personage zit, is het bijna onmogelijk om te genieten van al het spektakel dat er voorbij komt. Erger nog, op een gegeven moment gaat het zo erg irriteren dat het eigenlijk een beetje de doodsteek van het spel veroorzaakt. Hopelijk in het vervolg weer free roaming. Dit is eigenlijk zo'n spel dat een beetje ten onder is gegaan aan zijn eigen creativiteit.

Eerste indruk wel OK. Beetje Gears of War sfeertje. Maar heb maar klein stukje gespeeld.

Jij ook al bokhove2? Ik heb de laatste paar dagen Gears of War zitten spelen, en net deze en ik dacht hetzelfde.

Toch wel een puike game, de eerste 4 missies, zit nu in het encampement en de missie hiervoor was wel geweldig. Het konvooi beschermen.
Maar wat ik al 2 uur heb mogen gamen is de game goed te doen. Ik vind die repair optie wel heel goed uitgewerkt..al een paar keer echt handig geweest om in leven te blijven, kruip je een container in repair je hem. Voor dat de aliens hem helemaal stuk hebben, ben je weer gehealed.
De graphics vind ik wel mooi verwerkt, alleen jammer bij een explosie die je veroorzaakt dat het beeld even zwart/wit wordt.
De armor is ook te gek gedaan, brute space amor met een cape/mantel. De wapens zijn geweldig, vooral de explosive rifle..vuur je vijf projectielen af, dan triggeren voor een megablast en dat is weer zeer handig voor die versterkers die uit de grond schieten om je vijanden sterker te maken.
Voor mij een geweldige game om te spelen...als Red Faction-fan bevalt hij zeer goed.

AvMerode
Een beetje back to basics, het is zoals de eerste twee red factions met lineaire aanpak.
Maar dan in derde persoonsperspectief zoals met Guerrilla.
Heb Guerrilla alleen nog nooit gespeeld, heb hem wel voor pc liggen dus zal hem morgen installeren.
Armageddon vind ik op basis van game-play wel erg in herhaling vallen met reconstrueren en dertien in een dozijn knalfestijn zonder gevoel.
Toch is het wel een lekker tussendoortje dat helemaal niks nieuws doet met in de hoofdrol een personage dat me wat aan sam fisher doet denken.
Grijpt de game je naar het hart met sfeer en emotie, nee, maar vermaken doet het wel van tijd tot tijd.

Prima voer voor weinig geld, had hem namelijk voor 15 euro (ps3 versie, helemaal nieuw)

avatar van Dragonslayer
1,0
eltorro schreef:
Hopelijk in het vervolg weer free roaming.

Heeft Armageddon dan niet eens free roaming?! In Guerilla was dit nog zo goed uitgewerkt!

avatar van Dragonslayer
1,0
Voor 6 euro op steam en nog steeds geldverspilling!

Vergeleken met Guerilla is dit de meest teleurstellende game die ik ooit heb gespeeld. Heb er al flink wat uur aan gameplay opzitten en het is gewoon saai. Er is dus echt geen free roaming meer. Hét sterke punt van RF guerilla. Het idee dat bijna alles in dit spel kapot kan voegt totaal niks meer toe aan het spel en is meer irritant dan bevredigend. Bijvoorbeeld als het loopplatform onder je voeten weer eens naar beneden stort.