Star Wars: The Force Unleashed II (2010)

Alternatieve titel: Star Wars: The Force Unleashed 2

Mobile / Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door LucasArts, Aspyr en Red Fly
Uitgegeven door LucasArts

In The Force Unleashed II nemen spelers opnieuw de rol van Galen Marek op zich, vlak na de gebeurtenissen uit het eerste deel. In een poging om hem weer tot leven te brengen, wil Darth Vader hem klonen op Kamino. Na een ontsnapping begint Marek herinneringen te krijgen over een leven waarvan hij niet weet of het echt was. Alsof dat nog niet genoeg is ontmoet hij oud bekende General Rahm Kota, die beweert dat Jedi's niet gekloond kunnen worden.

avatar van pie
pie
Verheug me zo op deze game:D

De PC versie komt later neem ik aan?

War-Ultima
Met Aspyr (2e ontwikkelingsteam van COD4, Doom3) erbij kan het bijna niet mis gaan.

avatar van fabblwaps
Ik kijk hier naar uit, deel 1 was ook erg leuk alleen van die DMM engine had ik meer verwacht en wat meer platformelementjes zou leuk zijn geweest. Ze beloven dat ze er dit keer meer mee zullen doen, maar ik betwijfel het. Natuurlijk doet dat niet veel af aan het feit dat je nu dezelfde leuke gameplay hebt, maat nu met nieuwe force powers en dual lightsabers. Verder zagen de cinematics die tot nu toe zijn getoond er ook goed uit.

Wat ik vooral irritant vond aan deel 1 was die bossfight met die vervelende carmerastantpunt. Geef dan een optie waar je uit kan kiezen, maar dit vond ik echt waardeloos. Ben toen afgehaakt.

avatar van fabblwaps
De camera was vaak vervelend inderdaad en de 2e baas was te moeilijk. Verder vond ik het toch wel een leuk spel, die ik met veel plezier 2 keer heb doorgelopen.

Wel een lelijke cover/poster

Skychanger
Deel 1 was wel redelijk goed. Maar is dit het vervolg van de goede of de slechte kant?

Ik kijk heel erg uit naar deze game! Maar heet hij Galen Marek? Als dat zo is dan kunnen ze beter terug naar Starkiller.

@ Skychanger
Dit is het vervolg van de goede afloop.

avatar van mnrk
Na het zeer leuke 1e deel kijk ik ook uit naar dit deel

avatar van Jimo
Demo staat vandaag online en smaakt naar meer!!!! Je force tricks staan al lkkr hoorg geupgrade dus je kan je lkkr helemaal uitleven met de force. Lekker over te top weer. I Love It!!!!

Niks is leuker dan een stormtrooper tegen het plafond aan smijten hehe

avatar van Ageingrebel
Jimo schreef:

Niks is leuker dan een stormtrooper tegen het plafond aan smijten hehe

Echt? Damn, net nu ik een week niet op mijn PS3 kan

avatar van Mafurios
De demo is inderdaad echt geweldig maar het zou me niks verbazen als je in de volledige game wat zwakker bent in het begin maarja dat zou zo te verhelpen zijn. Verder is ziet alles er net wat beter en veter uit je kan nu ook lichaamsdelen afhakken en mensen zelfmoord laten plegen met de force .

En natuurlijk niet te vergeten:
Twice the lightsaber, twice the fun!

Demo is vet, maar het trukje van deel 1 word herhaald, dus dat kennen we allemaal al.

Op den duur ging deel 1 me ook vervelen, dus sla deze game over!!

avatar van fabblwaps
Deel 1 vond ik erg leuk, dus deze ga ik ook wel halen. Van wat ik gezien heb zijn de graphics ook idioot mooi. Niet zo belangrijk als de gameplay natuurlijk, maar zeker van toegevoegde waarde.

Heb de demo al 2 keer gedaan. Het wordt zeker weer lachen om met die stormtroopers te kloten.

avatar van pie
pie
Super vette game ga nu voor de 2de keer spelen .

Ik heb de game gedonwload voor de mensen die gaan zeuren dat de game pas 29 okt uitkomt.

avatar van Zeertjuh
pie schreef:
Super vette game ga nu voor de 2de keer spelen .

Is de game langer dan deel 1?

avatar van Jimo
Heb nu net de eerste level erop zitten met als klap op de vuurpijl een vet groote eindbaas die je lekker overdreven moet verslaan. Wel moet ik zeggen dat de levels zelf vrij simpel zijn: Je moet van A naar B en krijgt dan steeds een handje vol troopers die je tegen houden en af en toe een grote jongen er tussen. De grote jongens kan je dan op een cinematische manier afmaken maar helaas maar op 1 manier waardoor dat dan ook niet echt vermakkelijk blijft.

Maar zoals ik zei ben ik eigenlijk pas net begonnen maar begint het nu al vrij linear te worden. wordt vervolgd..

AvMerode
Dus in het killen word je gedwongen om het maar op 1 manier te doen, dat is lineair ten top inderdaad.
Maar dat was ook zo'n beetje in God Of War, dat linear/cinematic hack&slashen.

Dus het kan ook een positief iets zijn.

normaal koop ik een spel dat net uit is niet direct, maar ik zit er wel aan te denken om dat met deze te doen. vond deel 1 ook geweldig en ben een groot fan van de star wars films. wacht nog even de reacties af maar ik zit zeker op deze game te wachten..

AvMerode
Metacritic

Metascore: 7.3 (74 critics) User Score: 6.5 (222 Ratings)

IGN: 6.5

Gameplay:
It's far too redundant, too short, and doesn’t have an interesting story. And that’s coming from a mega Star Wars nerd.
Lasting Appeal:
It's super short, and would make more of a decent rental for fans than a day-one purchase. Even the challenge levels and alternate difficulties don’t add much replayability.

avatar van Jimo
Heb hem net uitgespeeld en hij is zeker kort, Te kort. Verder blijf ik erbij dat het allemaal wat vrij lineair is en dat het de levels ook een beetje de sfeer missen van deel 1. Ik miste een beetje de swamp/jungle levels. Verhaal volgt mooi deel 1 op op het einde kan je weer light en dark side kiezen met elk zijn eigen eind filmpje. Ook de eind battle tegen darth vader viel me een beetje tegen.

Het trukje is al een keer gedaan in deel 1 en beter naar mijn mening. Deel 1 was nog vernieuwend en had nog het WOW effect voor mij en dat mis ik hier een beetje.

avatar van Jimo
Insidegamer heeft een review erop staan en verwoord precies mijn mening over het spel! En krijgt ook een 6+ hier!

avatar van mr blijhoofd
het was een geweldig avontuur maar 1 avondje humpf!! das toch wel wat te kort nu heb ik m natuurlijk eerst op easy gespeeld maar dan toch ik speel hem nog wel een keertje uit op Hard! maar als hij minimaal een keer langer was geweest dan had ik er wel 5 * aan gegeven maar ik trek er 1.5* voor af voor dit feit!!!

avatar van jirachi04
De Storntroopers tegen elkaar laten vechten is ook leuk xD

Of ze gewoon irriteren met de force en delen van ze afhakken is ook nog geinig IK ga deze zeker weten kopen!!!

ik heb em toch niet direkt gekocht. de reviews zijn (tot nu toe) niet denderend en dat ligt bij de meeste toch aan de korte speelduur. ik heb geen zin om 60 euro neer te leggen voor een game van 5 uur..

avatar van eltorro
Jep hij is zeker te kort, maar dat neemt zeker niet weg dat het nog steeds één van de leukere games van 2010 is.

Het vechten met lightsabers is een stuk vetter dan deel één, net zoals de force die in dit deel beter uit de verf komt. Gelukkig was de hoofdpersonage dit keer iets minder held, en liet het jedi geneuzel een stuk meer links liggen. Wat de serie Star Wars eigenlijk best wel goed kon gebruiken, gewoon iemand die niet perse de good of bad guy is, maar gewoon een mens met sid en jedi krachten. Voor de rest was het verhaal best kut en past het niet echt in de star wars reeks. De eind bazen in de game waren ook allemaal erg saai en slecht uitgewerkt, en duurde ook veelste lang. Gelukkig was het wel een stuk leuker om bijv. tegen stormtroopers en dat soort dingen te vechten, mede door het lichaams delen afhaken in dit spel. Speeltijd was de grootste afknapper van de game maar voor de rest gewoon een leuk deeltje 2, en nu maar wachten op deel drie. 3,5*

avatar van burgetje1
zou hier uiteindelijk nog een psp verdie van komen?

Ik weet echt niet wat er zo slecht aan is.
Tuurlijk hij is wat aan de korte kant maar wat heb ik van dit spel genoten.
Ik vind hem leuker dan deel 1