Pro Evolution Soccer 2011 (2010)

Alternatieve titels: PES 2011 | Pro Evolution Soccer 2011 3D

Apple iOS / Nintendo 3DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 2 / PlayStation 3 / PlayStation Portable / Xbox 360
Sports

Ontwikkeld door Konami
Uitgegeven door Konami

Pro Evolution Soccer 2011 telt een aantal nieuwe features. Nieuw is het 360 graden draaien en schieten. Elke bal die je speelt, heb je onder controle. Het is ook mogelijk om als speler druk uit te oefenen op de tegenstander. Daarnaast bevat het spel voor iedere speler een balk voor schotkracht en uithoudingsvermogen. Deze balk laat zien waartoe je voetballers in staat zijn. Als je een speler vaak laat sprinten, zal deze sneller moe worden. Dit gaat gepaard met een afname van precisie en snelheid. In de onlinefunctie kun je zelf een team opbouwen, hiermee kun je in competitieverband tegen andere spelers spelen.

avatar van Thomas83
Had al anderhalve week niet gespeeld of zo, maar het ging vaanvond echt ongelofelijk goed met mijn afronding en steekpass. Speelde heel klinisch voorin. Ook de lange ballen en hoge passjes over kortere afstand liepen heerlijk. Dat zit normaal pas echt als vast patroon in mijn spel als ik maanden achtereen heb gespeeld.

Scoorde ook nog een heel mooie goal direct vanaf de aftrap. Na een stuk of 3 passes speel ik de bal in op de spits, die een hoge steekbal geeft op de rechtsbuiten. Die komt in de zestien voor het doel maar nog wel ietwat lastig uit, maar ik neem met hem de bal in een keer uit de lucht in de korte hoek, lekker achteloos met buitenkant links.

avatar van Leidenaar187
Ik weet niet waarom maar blijf moeite houden met lobjes.Of ik lob ze in de handen van de keeper of eroverheen.
Tja,kwestie van oefenen,ik weet het,maar heb het spel niet,speel het elke week met en bij vrienden dus elke keer draait het ergens om.
Eind van de middag vandaag weer en weer met een alcohol-spel dus dan is het nog meer voetballen met meer discipline.

avatar van Thomas83
Toevallig scoorde ik er van de week nog mee. Tenminste, dat was eigenlijk een stiftje en geen echte lob. Ik gaf een steekpass en werd eigenlijk al ingesloten door verdedigers en de keeper, en stiften was het enige wat kon. Het lukte me nog net om snel een stift te doen, en hij ging heerlijk over de keeper het doel in. Stiften doe ik nooit meer, maar van de week wilde ik er weer eens wat aandacht aan besteden. Scoorde er in PES 3 en 4 vaak mee. Toen was het ook wat makkelijker volgens mij.

avatar van wolff

aan de stemmen te zien, stemmen veel fifa fans zoner afgumenten. lekker zwak

Ik ben een voedbal fan en ik heb fifa en pes, maar ik vind fifa toch wel stukken beter al zie ik wel veel vooruitgang bij pes en hoop ik dat pes 2012 het niveau van fifa tenminste kan evenaren.

aan de stemmen te zien, stemmen veel fifa fans zoner afgumenten. lekker zwak
Gast, grow up. Denk je dat dat andersom ook niet zo werkt?

avatar van Thomas83
Dat is een beetje het probleem bij beide spellen. Je moet ze allebei toch echt veel hebben gespeeld om het spel goed te leren kennen. Pas dan merk je wat alle mogelijkheden zijn.

Leidenaar187 schreef:

L1 en 2 maal x tappen doet het het beste om die bal over de keeper te laten scheren, deze week al 4x foutloos uitgevoerd.

Nikos85 schreef:

Moet ik snel L1 drukken of ingedrukt houden?Hoe langer ingedrukt hoe hoger en verder toch?Enne eerst L1 en dan pas 2x tikken?

avatar van Leidenaar187
Trouwens irritant,een vriend van mij heeft Messi rechtsvoor en ik Ashley Cole linksachter.
Ik zet hem dan ingesteld dat die Messi dekt maar die dekkings-instellingen werken slechter dan de oren van me oma.
Ashley Cole loopt continu voor terwijl die niet ingesteld staat om mee naar voor te komen(dat kun je namelijk wel instellen)
Messi loopt continu vrij.
Dit heb ik vaker,zijn die dekkings-instellingen compleet zinloos?

avatar van Leidenaar187
Heeft er iemand ook tips om een sterke verdediging te hebben?
We hebben superteams gemaakt en een vriend van mij heeft een aanval met Ibra,Messi en Arshavin en daarachter Xavi en Iniesta en elke keer steekballen waardoor spelers alleen op de keeper afkunnen of als Messi een mannentje voorbij speelt waar die goed in is dan komen er gelijk grote gaten.
Ik speel met 4 verdedigers en 1 verdedigende middenvelder,soms zelfs 2 maar die voegen ook weinig toe.
Ik wil meer een verdediging zoals Inter had vorig seizoen in de CL,waarbij je er amper doorheen komt.

avatar van Thomas83
Met dekking experimenteer ik nooit zoveel. Messi lijkt me ook sowieso in het echt al lastig te dekken. Als je zo als Inter wilt verdedigen moet je het lekker goed dicht gooien en compactheid en zo veranderen. Als je dat al niet hebt geprobeerd. Als die vriend steeds alleen steekpassjes geeft kun je ook de buitenspelval overwegen. Zou natuurlijk erg grappig zijn als dat steeds lukt. Maar blijft een riskante speelstijl natuurlijk.

Wat betreft die lobjes, L1 moet je sowieso heel de tijd ingedrukt houden voor zover ik weet. Als je hem loslaat doet hij het ook niet denk ik, dan krijg je geen lobje. Die schottechniek die Nikos85 noemt gebruik ik zelf trouwens niet. Klinkt erg interessant. Ga ik morgen of zo eens proberen.

Ok,thanks voor de tips!

avatar van wolff
Ezechiël² schreef:
Gast, grow up. Denk je dat dat andersom ook niet zo werkt?

snap ik ook wel, maar dat verneukt wel het cijfer opvallend aangezien fifa veel meer spelers heeft.

fifa is ook een goede game hoor.

wolff schreef:

Daar heb je gelijk in, zo had ik het nog niet bekeken.

Thomas83 schreef:

Kan je best doen, ik beheers dit schot nu wel tot in de puntjes en ga er online vaak mee aan de haal, krijg er veel complimenten over in de zin mooi schot enzo. Hoe vaak als je alleen op de keeper komt is het niet zo dat de bal naast gaat of recht op de keeper af? Met deze manier van schieten, het is meer stiften dan lobje gaat hij gewoon strak over de keeper erin, geniaal je moet alleen durven, en timing is heel belangrijk omdatje bal anders van de voet word geplukt.

SPelen veel mensen hier de online master league? Moet zeggen in het begin vond ik het maar lame omdat je niet kan levellen, maar nu ik wat betere spelers heb is het wel leuk. Zondag halve finale gehaald in een toernooi best spannend en goed voor de financieen. Waar spelen jullie zoal mee? Ik heb Ajax en mijn topspelers zijn wel Huntelaar, Suarez, Vertonghen en Emanuelson. Dan heb ik nog wat leuke 2e garnituur spelers erbij lopen zoals Villalba, Buonanotte, Litmanen, Sulejmani, Maduro en Anita al met al ga je daar niet van winnen tegen een beetje goede speler met goede ploeg, maar laatste week ben ik hier druk mee bezig en zie toch dat ik aardig mee kan ballen ook met teams die 2x zoveel waard zijn dan het mijne.

Niko85

Hoe kan dat nou ?? Huntelaar speelt bij Schalke04?

Ezechiël²
LBO? Wat dacht je van spelers kopen? Het is een spelletje he, dus je kan je eigen team samenstellen.

koning-phong schreef:
Niko85

Hoe kan dat nou ?? Huntelaar speelt bij Schalke04?

Het is de online Masterleague, hierbij begin je met een oenenteam waar de welbekende Pro Evo spelers in zitten als Minanda, VandenBerg, Ivarov, Castollo EL Moubarki etc.
Je hebt 500.000 euro en kan dan wedstrijden spelen voor geld. Dus je zet in het begin zo`n 60.000euro in en speelt een potje, afhankelijk van het resultaat, de teamwaarde en de inleg van je tegenstander kan je dan geld verdienen. De hele database van spelers is te koop voor je online team, sommmige zijn betaalbaar, anderen niet. Messi kost bijvoorbeeld een mil. of 18 terwijl je Huntelaar voor 3,5 mil aan je team kan toevoegen. Zaak is dus om je eigen team te bouwen en te zorgen dat je in hoger divisies gaat spelen om meer geld te genereren. Je kan ook meedoen aan competeties die je dikke winstbonus opleveren als je bij de laatste 16 eindigt. Erg leuke optie in de laatste PES als je het mij vraagt, ik heb me er al zo`n 150 uurtjes mee vermaakt.

Kijk en zo komt Huntelaar bij mijn Ajax. ZO heb ik ook Litmanen weten te halen (wel 37 maar toch) en daarom zitten Suarez en Urby er ook nog bij.

Hmm oke..

Ik vind de beeld van PES11 mooier dan die van FIFA al is het spelen van het spel erg moeilijk, ik schiet de bal heel vaak over de lijn en ik probeer vaak dan met Barca het tik tak spelletje te spelen maar het gaat allemaal iets te snel voor de spelers lijkt het wel.

Met FIFA gaat het heel gemakkelijk maar FIFA heeft iets niet wat PES wel heeft..namelijk de Champions League met dus ook het logo op de shirtjes en de reclameborden op het veld ook echt van de CL.

Geweldig gewoon maja PES heeft iets niet wat FIFA wel heeft.. FIFA heeft gewoon bundesliga en premier league en PES niet eens..

Blijft balen en zonde..

avatar van Thomas83
Je kunt met Barcelona geweldig goed tikken hoor. Blijkbaar time je het verkeerd of zo. Moet je maar een beetje mee experimenteren tot je er de juiste feeling voor hebt. Zo moeilijk zou het niet moeten zijn. Bedoel je met over de lijn schieten dat je de bal over de zijlijn loopt of passt?
Verder bedoel je met je opmerking over de Champions League neem ik aan dat PES 2011 die juist wel heeft..

Ja ik bedoel dat PES11 wel CL heeft en FIFA niet
maar FIFA heeft wel normaal premier leagie en bundesliga en PES heeft dat weer niet..

Enne ja ik trap de bal vaak over de zijlijn, ik probeer een drietal vaak met messi aan rechts en naast hem dani alves en xavi iets in het onder midden maar de spelers snappen het blijkbaar niet haha want als dani alves de bal geeft aan xavi en ik meteen op messi wil spelen rent messi al een eind weg haha
hij verwacht volgens mij een steekpaas..en ik heb de touch nog niet echt goed te pakken met PES..moeilijk spel best wel

avatar van Thomas83
Het is gewoon een beetje wennen aan hoe spelers bewegen en wat voor soort pass je moet gebruiken in welke situatie om welke speler aan te spelen. Wat ook echt wel uitmaakt is wat je aan tactieken etc. instelt.

Wat ook van grote invloed is bij Pes is hoe je de teamtactiek laat functioneren je kan zoveel aan die instellingen doen, en het heeft best ingrijpende gevolgen voor hoe je team op het veld acteert. Als je ergens niet tevreden bent over de positionering ga je uitzoeken wat je kan doen om dat eruit te halen, best vet om zo je team steeds beter op te zien stellen.

Leidenaar187 schreef:
Heeft er iemand ook tips om een sterke verdediging te hebben?

Je snelbuttons voor tactiek (das control + A,X,B, Y ) eentje moet je instellen op; verdeging spelen op balbezit, ze verdedigen dan op 1 lijn rond de 16, nadeeltje is dat de aansluiting met het midden stroef loopt, enkel de backs doen een beetje mee.
Als je deze tactiek combineert met snelle counter kan dat weleens de juiste formule zijn om iemand met snelle aanvallers te verslaan.

avatar van Thomas83
Die sneltoetsen heb ik eigenlijk nooit echt gebruikt. Op zich mis je dan wel het een en ander. Maar ik speel aanvallend, en ze moeten zich maar aan mij aanpassen.

Zojuist op YT allemaal filmpjes bekeken rondom dit spel en ik zie gewoon Chelsea, liverpool in echte shirtjes lopen dus ze hebben wel de licensies eindelijk

avatar van Thomas83
Kunnen ook gepatchte of zelf via edit aangepaste teams zijn, toch?
Er is trouwens een aankondigingsfilmpje voor 2012 uit. Ziet er best goed uit. De strakkere dekking en betere loopacties bevallen me vooral goed.

PES 2012 Announcement Trailer! | Winning Eleven Next-Gen Blog - winningelevenblog.com

Dikke shit, hop wel dat ze deze nog aardig kunnen oppoetsen er zijn wel verbeterpuntjeste noemen. Dan is et echt een dikke game, kijk er wel weer naar uit.

Nikos85 schreef:

Thanks voor de tip,morgen ga ik weer spelen en zal kijken of het werkt,anders moet ik weer bezopen de stad in.