
Killer7 (2005)
Nintendo GameCube / PlayStation 2 / PC
Action
single player
Ontwikkeld door Capcom en Grasshopper
Uitgegeven door Capcom en Nippon Ichi
Je speelt de schizofrene Harman Smith. Harman heeft zeven persoonlijkheden en is huurmoordenaar van beroep. Harman is op zoek naar de terroristenleider van Heaven Smile, genaamd Kun Lan. Tijdens deze zoektocht kan je veranderen in een van de persoonlijkheden, met hun eigen zwakke en sterke eigenschappen.
Trailer
https://www.youtube.com/watch?v=z_TaXGODDNE
Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.
Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat GamesMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe GamesMeter met je privacy omgaat.
Als je 1 van je personage's dood ging, moest je zijn hoofd ophalen op de locatie waar hij stierf om hem weer tot leven te wekken. Blood verzamelen en je personages opgraden, ach ik kan wel ff doorgaan en ben alleen maar positief over dit spel.
Zeker een top 10 spel voor mij
De ambitie van dit spel is gewoon ongelofelijk en het vliegt ook gigantisch z'n doel voorbij. Maar weinig mensen konden er wat mee, het is een spel vol ideeën waarbij de interactiviteit niet altijd een rol speelt. Kon intuïtiever. Maar dan nog, het laat zien dat het kan.
Opvallend is ook in hoeverre het traditioneel is: waarschijnlijk heeft dat ook bijgedragen aan de abstractie van het spel. Met name de vijanden zijn zo abstract dat de dreiging volledig verloren gaat. Tegelijkertijd zit er een combo-systeem in dat gelijk doet denken aan de betere Capcom-spellen: een simpel systeem om je goed bezig te houden en er ook daadwerkelijk een spel van te maken, in plaats van een interactieve ervaring.
Iedereen met enige interesse moet er zeker in duiken, er valt gigantisch veel uit te halen. Maar het had met iets meer toegankelijkheid een grotere impact kunnen hebben.
Meestal onbekend bij het grote publiek, maar aanbeden door de kenner!!

Een erg aparte game na het zien van youtube filmpjes, en amper te vinden in winkels trouwens.
Heb de game onlangs weer gescored en ga hem herspelen op de wii. Idd lastig te vinden. Niet alleen nu, lijkt wel of hij amper in het winkelaanbod is/was opgenomen.
Vinger likkend zoveel hou ik van deze game.
Ijzersterk en daarom ook gelijk verhoogd in mijn top 10.
Zeldzaam goede game is dit toch!!!
Ontzettend jammer dat deze game niet bekend/aangeslagen is bij het grote publiek.
Mwha, kunst! Lastig om er iets over kwijt te kunnen. Het is geen standaard game, je kunt zelfs geen game noemen om het mee te vergelijken. Een unieke bevreemdende ervaring die plaatsvind in een fantastisch bedachte wereld met een verhaal waar ik geen kut van snapte.
Gave stijl, cell-shaded achtige over-de-top aziatische madness met wat onhandige maar toch erg fijne gameplay. Veel elementen wisten me te boeien, maar het is zo lastig instappen dat het toch veel frustraties met zich mee kan brengen. Dit was bij mij wel het geval. Je moet er aardig lang voor gaan zitten en er niet te veel bij proberen na te denken, dat gaat pijn doen.
4*
Killer 7 is ongetwijfeld één van de meest vreemde games die ik ooit heb gespeeld. Heb je interesse in Japanse games, kunstzinnige vormgeving, aparte gameplay en ben je niet bang voor een verhaallijn die rustig gestoord genoemd kan worden, dan wordt je wellicht betoverd door deze game. Een categorie waar ik op alle fronten in pas. Killer 7 sleurde mij mee in een bizar avontuur, dat ik zie als een meesterwerk. Een mening die zeker niet iedereen zal delen. Wie zich niet in de verwrongen realiteit van Killer 7 kan verplaatsen zal het waarschijnlijk maar een saai en vreemd spel vinden, dat qua actie en besturing behoorlijk te wensen overlaat. De laatste groep gamers kan het cijfer gerust omdraaien.
4,5 *
Iemand een idee waarom de scores voor de GC en PS2 variant zo ver uit elkaar liggen?
Ja ik weet nog dat De PS2 versie veel karteliger was en minder soepel speelde.
De gamecube edite was beter.
jammer dat er zo weinig spellen zijn van dit genre...
Ik houd wel van die steriele en absurde games.
Check:
Super Replay – Killer7 Episode 9: Joe Rogan's Mutant Abilities - Features - www.GameInformer.com
Remake this fall op steam. Hopelijk komt er ook een console remake!!
Dat zijn ze verplicht! dit wil je toch spelen op je Switch overal waar je maar wil..
een koptelefoon op en weer op jacht naar die gestoorde lui.
Een heerlijk schizofrene game in een nieuw jasje.

Alleen hoor ik nog verdacht weinig meer over die remake..
Ik speel hem nu weer op m'n Wii en het bevalt nog goed maar op zich is een remake niet nodig.
Killer7 is één van de meest originele games die ik in een tijd heb gedaan. Van de aparte draai aan het 3rd person genre, de mengeling van verschillende visuele stijlen, aparte levels, alle geinige gimmicks, bizarre personages en hoe het soms artistieke storytelling boven boeiende gameplay verkiest. Net als Lollipop Chainsaw doet deze game waar het zin in heeft en zal het hun een worst wezen hoeveel mensen het aanspreekt, maar waar Lollipop Chainsaw 100% een komedie was, gaat Killer7 voor artistieke politiek (gemengd met bizarre komedie).
Ik heb niet eerder gameplay als dit gezien: een soort on-rails shooter, without the rails. Personages kunnen alleen over vaste paden naar voren en achteren lopen, en wanneer ze willen schieten schakelt het perspectief over naar first person. De monsters hebben allemaal hun eigen gimmicks en zwaktes, waar niet ieder personage tegen is opgewassen. Combineer dat met de 7 speelbare personages die allen hun unieke krachten hebben, en qua gameplay biedt dit genoeg diepgang om de 3rd person shooting interessant te houden.
Door de levels heen zitten er allerlei puzzels die opgelost moeten worden om de boss te bereiken. De puzzels worden meestal voorgekauwd omdat op de map te zien is waar je moet zijn, maar er zitten ook puzzels in die van je vragen posters te bestuderen, verstopte personages te vinden of naar audiotapes luisteren. Deze wisselde van leuk tot ronduit vervelend (bij de audiotape puzzel ging ik op gegeven moment de antwoorden opzoeken. Daar moest je wel 10 namen en codes uit je hoofd onthouden).
Om eerlijk te zijn heb ik weinig tot niets van het verhaal bekeken. In zowel No More Heroes, Shadows of the Damned als Lollipop Chainsaw vond ik de cutscenes nogal cringe, dus ik deed geen moeite om deze ook te kijken. Killer7 is wel een game waar het verhaal waarderen de gameplay verbeterd. Er zitten namelijk meerdere trage, langdradige stukken in waarbij je dingen moet doen die niet zo boeiend zijn: op en neer lopen om overleden personages weer tot leven te wekken, wachten totdat al het bloed dat je verzameld hebt is omgezet naar resources, een lange route afleggen in stilte voor de boss battle of de gimmicky boss battles zelf. Ik las van een fan dat deze momenten een artistieke betekenis dragen (al werd deze info met zo’n hoog artsnob-gehalte vertelt dat de interesse snel verloren ging).
Zoals gebruikelijk bij Suda51 is Killer7 een gemengd pakket, maar de kanten die goed zijn waren zo dusdanig origineel dat ik door de experimentele, langdradige stukken wilde spelen en ik ben blij het gedaan te hebben.
3*
ik denk dat dit spel nog beter word met die muis of Joy-Con besturing.
Ik vind de cringe altijd een deel van de beleving bij Suda51. Het is vaak toch een nog wat geschiftere variant op wat je vaak voorbij ziet komen. Krijg je een Suda game voor je neus zonder dat je het weet heb je het vaak ook binnen 5 minuten wel door.
Overigens goede vraag of dit leuker speelt met muis. De PC versie drijft wel eens voorbij in de sales maar ik heb geen idee of muis controls een optie is. Mss toch een keertje in huis halen. Dit is tenslotte ook alweer 15 jaar+ geleden voor mij...