Sonic Colors (2010)

Nintendo DS / Nintendo Wii
Platform

Ontwikkeld door Dimps en Sonic Team
Uitgegeven door Sega

De duivelse Dr. Eggman heeft weer eens een plannetje bedacht om de wereld over te nemen! Hij heeft in een baan om de planeet van Sonic een verbazingwekkend ruimtepretpark gebouwd, boordevol achtbanen en attracties. Sonic reist af naar het pretpark, hier maakt hij kennis met de 'Wisps'. Dit mysterieuze buitenaardse volk wordt door Dr. Eggmann gevangen gehouden. De Wisps beschikken over speciale kleurkrachten, die Sonic kan gebruiken om nieuwe paden in de beschikbare levels te vinden. Zo kan hij door de grond boren of als een laser door het level heen knallen. Door Wisp Power-ups aan elkaar te rijgen, krijg je combo’s die Sonics turbometer nog sneller omhoog laten schieten.

avatar van Cassevis
noob trailer

avatar van Mega Man
Een 8.5 gekregen op IGN. De graphics zien er erg mooi uit moet ik zeggen en hier en daar heeft Colors wat invloeden van Mario Galaxy. Ik weet nog niet of ik deze game ga kopen want zo'n grote fan van Sonic ben ik ook weer niet. Al vind ik Sonic the Hedgehog 2 wel één van de beste games die ik heb gespeeld. Any way, eindelijk krijgt de Wii meer kwalitatief goeie games van third party's. GoldenEye kreeg zeer goeie scores en aangezien ontwikkelaar High Voltage zelf een Wii-shooter wil maken waar je 'u' tegen kan zeggen word Conduit 2 waarschijnlijk nog beter. Andere third-party games die dit jaar uitkwamen voor de Wii en die ik bijzonder goed vond, zijn Red Steel 2, Monster Hunter Tri, Metroid: Other M, Trackmania en Silent Hill: Shattered Memories. Colors mag ook wel meegerekend worden denk ik zo.

avatar van rockgamer
geen enkele stem en nauwelijks berichten ?
dit is een bekend spel en word in de meeste gamesites en bladen gezien als DE comeback van sonic, eindelijk weer een echte goede sonic game op een console, hier zijn ook de 3d momenten erg goed, erg vreemd dat dit spel nog geen stemmen heeft...

avatar van rockgamer
ik snap soms helemaal niets van deze site, dit is DE comback van sonic, krijgt fantastische reviews en is ook vrij bekend en niemand kend het spel hier ?

avatar van Princess Piranha
Ik ken het wel, maar ben nooit echt een fan van de Sonic games geweest.

avatar van Mega Man
rockgamer schreef:

Nog vreemder is dat bij Sonic Generations (is nog niet eens uit) meer reacties staan Ik heb dan zoiets van: 'tja, als je Die Hard Sonic fan bent moet je die inmiddels toch wel gespeeld hebben lijkt me'. Zelf ben ik niet echt een 'fan', al vind ik Sonic the Hedgehog 2 wel één van de beste games ever en speel ik nog graag Sonic & Sega All-Stars Racing op de Wii.

SouthParkFan
Heb deze maar 1 level gespeeld op een anime-conventie. Ik moet hem echt eens kopen.