Ghost Trick: Phantom Detective (2010)

Alternatieve titel: Ghost Trick

Nintendo DS / Apple iOS / Nintendo Switch / PC / PlayStation 4 / Xbox One / Android
Puzzle / Adventure

Ontwikkeld door Capcom
Uitgegeven door Capcom

In Ghost Trick: Phantom Detective volg je het spook Sissel. De arme ziel wordt door een boze bandiet overhoop geknald en terwijl zijn geest uit zijn lichaam drijft, ziet hij dat de roodharige detective Lynne hetzelfde lot lijkt te ondergaan. Gelukkig krijgt hij van een spirit snel uitleg hoe hij met zijn geest bepaalde voorwerpen kan bewegen en zodoende Lynne kan redden. Na deze reddingsactie gaat hij samen met haar op zoek naar diegene die hem van het leven heeft beroofd.

En voltooid. Absoluut een pareltje. Graphics zijn erg mooi en de animaties vloeiend. Er is enorm veel aandacht besteed aan het verhaal en karakterontwikkeling en dat steekt dan ook uitstekend in elkaar. Hoewel je in de laatste chapter een beetje een overkill aan info en plotwendingen krijgt.

Soundtrack is sfeervol en afwisselend en de gameplay behoorlijk lineair maar verslavend. Uitdagend is het allemaal niet heel erg. De speelduur is overigens zo'n 15 uur, lekker lang dus en waar voor je geld.

Door het best ingewikkelde verhaal en de traagheid van het spel is het geen ideale game voor onderweg. Ik heb hem dus ook lekker thuis op de bank uitgespeeld.