Killzone 3 (2011)

PlayStation 3

Ontwikkeld door Guerrilla

Killzone 3 richt zich op een klein groepje soldaten van de Interplanetary Strategic Alliance waarin onder meer oude bekenden Sev en Rico zitten. De ISA-soldaten staan voor een moeilijke opgave als ze met elkaar moeten zien te overleven tegenover een gehergroepeerd leger Helghast-soldaten. De campagne speelt zich opnieuw af op de planeet Helghan, waar een aantal nieuwe omgevingen wordt bezocht. Eén van de levels speelt zich af in een verijsde omgeving, waar de ISA-soldaten een gevangene moeten bevrijden uit een wapenlaboratorium van de Helghast. Het spel bevat een co-op missie voor twee en vier spelers. Daarnaast kan het spel ook in 3D worden gespeeld.

rickazio schreef:
Er kan maar 1 de beste zijn...
Modern Warfare 3 (2011)

tsja dat is ook weer een kromme vergelijking , het is maar net wat voor soort shooter , je wilt spelen, mensen die van realisme houden kunnen bijvoorbeeld weer meer houden van Operation Flashpoint, iemand die weer meer van fictieve shooters houdt , speelt dit weer. het hangt ook maar net van je smaak af, en wat voor thema's je leuk vind. Mede daarom loopt de vergelijking met Call of Duty een tikkeltje mank.

avatar van J0rea
Ik denk dat het bedoeld was als een zogenaamd grappige sarcastische opmerking...

avatar van raymondomoes16
Kort maar kractig gezecht :

Leuke game coole missie's
Heb me er lang mee vermaakt

***3.0***

avatar van Dutch-J3ff
Top game!!

Prachtige graphics en de gameplay is stukken beter dan in de vorige 2 delen.

Visueel prachtig en veel oog voor detail. Maar verhaaltechnisch kon het mij persoonlijk weinig boeien omdat het mij waarschijnlijk aan achtergrondkennis ontbreekt, dit is namelijk mijn eerste Killzone. Maar ik ben sowieso niet echt een fan van high action shooters (lees: met z'n tweeën genocides plegen). Al met al op zich wel prima vermaakt.

SeptuSword
Dit deel bevat alles wat ik wil van een shooter en ook de potentie die het verhaal kan hebben van Killzone zelf. Ieder level is anders, van normale shoot outs naar rijden, vluchten, voertuigen, bosses.. Alle kritiek die ik had voor 2 is hier niet meer van toepassing. Besturing is ook soepeler, het verhaal is niet meer chagrijnig en zeikerig..

Super game!