Killzone 3 (2011)

PlayStation 3

Ontwikkeld door Guerrilla
Uitgegeven door Sony

Killzone 3 richt zich op een klein groepje soldaten van de Interplanetary Strategic Alliance waarin onder meer oude bekenden Sev en Rico zitten. De ISA-soldaten staan voor een moeilijke opgave als ze met elkaar moeten zien te overleven tegenover een gehergroepeerd leger Helghast-soldaten. De campagne speelt zich opnieuw af op de planeet Helghan, waar een aantal nieuwe omgevingen wordt bezocht. Eén van de levels speelt zich af in een verijsde omgeving, waar de ISA-soldaten een gevangene moeten bevrijden uit een wapenlaboratorium van de Helghast. Het spel bevat een co-op missie voor twee en vier spelers. Daarnaast kan het spel ook in 3D worden gespeeld.

kiriyama
Als ik de plotbeschrijving lees vraag ik me serieus af wat ik hier van moet vinden. Er staat bijvoorbeeld 'waar een aantal nieuwe omgevingen wordt bezocht' waardoor het toch lijkt alsof er ook omgevingen worden hergebruikt en daar ben ik geen fan van. Ook dat hele 3D gebeuren ben ik nu al meer dan zat.

Ik hoop wel dat er verder met de co-op ook splitscreen gespeeld kan worden. Toch altijd nog veel leuker dan online.

284
Cool een nieuwe Killzone altijd een coole story mode.

Ik vraag me echt af of dat 3D wat gaat worden.

Dr. Salvador
Kun je ook games in 3D spelen op een normale tv?

Is het resultaat dan wel goed?

284
Volgends mij alleen op een speciale 3Dtv, ik heb laatst wel een gewone 3D game op een gewone TV gespeeld, geef mij maar liever gewoon beeld met normale kleuren.

Dr. Salvador
Ja, ik snap het. Op een normale TV is de kwaliteit zeker om te huilen?. Dan hou ik het gewoon ook bij de normale game.

Niet deze game: Maar BAA2 krijgt ook misschien 3D, vandaar

284
Wat mij wel wat lijkt speciaal voor het gamen is een D3 bril die heel de TV overbodig maakt, zodat je alleen nog maar de game kan zien, en dan in 3D

Dr. Salvador schreef:

Niet deze game: Maar BAA2 krijgt ook misschien 3D, vandaar
Het is uitsluitend bedoeld voor de nieuwe generatie TV's, zoals 284 al aangaf. Best spijtig dat ik dit spel dus ook niet kan gaan beleven in 3D. Och ja, dan speel ik Killzone 3 wel gewoon in 2D.

Dr. Salvador
Haha, ja is net zo mooi, goed ziet het er toch sowieso wel uit!

avatar van jellecomicgek72
Deze shit gaat echt keihard ownen!! Deel 1 was goed deel 2 zelfs een ps3 classic en heb het gevoel dat Killzone 3 de vorige delen gaat overtreffen!!

En in 3D heb ik echt heel veel vertrouwen. (alleen bij FPS trowuens) Trouwens wat ik mij wel af vraag is hoe lang je kan gamen voordat je koppijn krijgt. Of is dat ook kwestie van een gewenning?

Enige nadeel is dat de huige 3D TV niet de toekomst zal gaan worden. Je hebt al TV's waarbij je geen bril op hoeft te doen.

Trouwens ook geen prijzen wanneer je een full HD 3D projector wil hebben:
Beamershop24.nl - Panasonic PT-DZ12000E (zonder lens) 1370104

kiriyama schreef:

3D is idd niks.. Weg ermee!

En splitscreen zit er waarschijnlijk niet in, als je alle gebeurtenissen 2x moet laten afspelen door 1 console, trekt hij dat niet lang.. Mis ik idd wel..

SvV_Ying
3D niks? Heb je het wel eens gezien of gespeeld? Ik kan je vertellen dat het heel vet is en een veel intensere beleving geeft. Alles komt rechts op je af, gaat langs je heen, je ziet de diepte, alles wordt intenser met 3D.

Releasedatum: 22 februari
Kom op met die Hollandsche glorie! Die poster ziet er in ieder geval retestrak uit!

Killzone 3: Headshots with Move - PlayStation 3 Preview at IGN - uk.ps3.ign.com

Hier staat een filmpje van KZ3 icm move... weet niet move trekt mij niet zo eigenlijk.

shadowmaster100
ik heb echt geen zin in move shit en dergelijke,ik speel een game voor de gameplay en niet om als een halvegare banaan een balletje heen en weer te schudden,,,waarom doen mensen altijd zo moeilijk tot ze het verpesten ,de makers moeten dat move balletje maar ergens in hun achterste stoppen .

Dr. Salvador
Helemaal mee eens, allemaal totaal overbodig, ik heb een ps3 gekocht voor echte gameplay, en toffe games, en ik heb geen zin in die wii achtige praktijken, anders had ik zon ding wel gehaald, als ik de hele dag met een banaan wil staan zwaaien, ik ben donkey kong niet.

hahahaahhaha

donkey kong

mee eens,ze moeten meer aandacht besteden aan games dan aan dat stomme interactieve gedoe.

avatar van LimeLou
Ik ben ook kritisch op de Move. Het is gewoon een cheap-ass Wii rip off. Verbeterde interactiviteit in games is voor mij altijd welkom, en ik sta open voor dingen zoals Kinect. Maar om een Wii-controller om te toveren in een kleurrijke dildo is nou niet echt bepaald creatief. Maar wie weet, geeft het wel een diepere spelervaring voor sommige games. Ook al lijkt het met bij Killzone 3 nogal onnodig.

shadowmaster100
inderdaad volkomen onnodig bij games als killzone 3.

bij heavy rain zou het wel handig zijn,maar volgens de reviews is het daar ook niet echt handig.

avatar van LimeLou
Nou als ik een film kijk, ga ik toch ook niet met een dildo zwapperen?

LimeLou schreef:
Nou als ik een film kijk, ga ik toch ook niet met een dildo zwapperen?

tenzij je met een dildo wat anders gaat doen en het hangt van de film eraf

shadowmaster100 schreef:

tenzij je met een dildo wat anders gaat doen en het hangt van de film eraf

Da's waar.

Dobbelstenen
Heeft iemand hier al de beta-versie bemachtigd?

avatar van Ageingrebel
Dobbelstenen schreef:
Heeft iemand hier al de beta-versie bemachtigd?

Yup, gedownload en even geprobeerd. Nu moet ik wel zeggen dat ik geen beide voorgangers ooit echt lang gespeeld heb, dus ik ben niet zo thuis in het hele Killzone-gebeuren.

Verder lijkt het wel een aardige multiplayer, maar niet echt meer dan dat.

avatar van musti68
Ik heb de beta gezien op youtube en het ziet er echt goed uit. Veel beter dan COD black ops. Jammer dat ik niet de beta heb

avatar van Ageingrebel

Nee dankje

avatar van jirachi04
musti68 schreef:

Nee dankje

IS binnenkort niet een gratis BETA?:P

2 februari is die als ik me niet vergis te downloaden.