Knights Contract (2011)

PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Game Republic
Uitgegeven door Bandai Namco

In Knights Contract nemen spelers de rol aan van Heinrich, die onder leiding van de slechterik Faust als missie heeft om heksen te vinden en te doden. Hij komt echter de heks Gretchen tegen die net voor haar dood een onschendbaarheidsvloek over hem uitspreekt. Door deze vloek word Heinrich onoverwinnelijk, en wordt hij verdacht van medeplichtigheid aan het verzet van de heksen. Wanneer Gretchen weer tot leven komt wil ze wraak nemen op Faust. Heinrich belooft Gretchen te beschermen in ruil voor het teruggeven van zijn schendbaarheid wanneer zijn taak is volbracht.

avatar van PsxPs2Ps3
de trailers zien er vet uit maar laat me veel denken aan Darksiders.

Verhaal klinkt origineel, nog eens wat anders dan prinsessen redden.

AvMerode
Geen pc.

Hoop dat ik deze eens voor een leuk prijsje kan vinden.

Grafisch niet top, maar het is een lekkere hack and slash game.

Voor 15euro kan je niet prullen.

littlevee schreef:
Grafisch niet top, maar het is een lekkere hack and slash game.

Voor 15euro kan je niet prullen.
Daar heb ik mijn hoop ook op gevestigd. Ga er denk ik morgen maar eens aan beginnen.
Denk dat ik me hier perfect mee ga kunnen amuseren!

Leuke game tot dusver. Het spel is bij momenten wel niet altijd even makkelijk.
Dat vind ik op zich niet erg, maar de bazen zijn bij momenten wel erg sterk en niet in balans met de algemene moeilijkheidsgraad tegenover andere vijanden in het spel.

avatar van Mithrandir
Begonnen aan deze Knights Contract en voor de 2 uur die ik hem gespeeld heb is het een aardige game, met leuke originele momenten, monsters en baas (de heks Treadeu of zoiets). Ben nu gestopt in de serpent snake cave.
De main characters tot zover zijn ook goed gebracht, Heinrich is echt een ridder van het nobele soort, Gretchen die altijd een goede heks blijft en de code der heksen altijd voorop heeft staan, namelijk het beschermen van de mensheid....ondanks dat ze ter dood veroordeeld en geëxecuteerd is door dezelfde mensheid.
Het verhaal is ook tof tot nu toe, met veel guts 'n gore die van het scherm druipt, de monsters zien er ook freaky en bruut uit en de gameplay zelf lijkt veel op games als God of War, Dante's Inferno en ook veel op Darksiders.

De game heeft mijn totale aandacht en had hem aangeschaft in de veronderstelling dat het een RPG zou zijn....