Xenoblade Chronicles (2010)

Alternatieve titel: Xenoblade Chronicles: Definitive Edition

Nintendo Wii / Nintendo 3DS / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Monolith Soft

Shulk zint op wraak nadat zijn dorp, 'Colony 9', is verwoest door Mararuders. Hierbij krijgt hij de beschikking over het 'voorbestemde wapen', de Xenoblade. Het spel bevat een grote spelwereld die bestaat uit verschillende locaties waar je quests kan aannemen. Daarnaast bevat het spel de mogelijkheid om de tijd terug te draaien. Sommige evenementen zullen zich enkel op bepaalde tijden afspelen.

avatar van Onderhond
Toch nog even iets dieper op ingaan.

Nog nooit zo voldaan gevoeld na het spelen van een spel. Zeker bij de betere games is er steeds een geval van spijt wanneer je afscheid neemt, Xenoblade laat je die kans niet na 212 uur gameplay.

Uitzonderlijk uitgebreide game, prachtig vormgegeven en met één van de mooiste soundtracks die ik ken. Alles zit er in, er zijn tal van verbeteringen aangebracht aan het aloude JRPG concept en het detail is echt ongekend.

Heeft me in doorlooptijd 6 maand gekost om het uit te spelen, heb me geen moment verveeld. Kan dan ook moeilijk anders dan de volle score geven en het spel op nummer 1 in m'n top 10 zetten.

5.0* en een uitgebreide review

avatar van thoyouknow1980
Monsterlijk goede RPG.
En wat is i GROOT,hier ben je wel even mee zoet
Dat is geen straf want het spel kent een fijn werkend battle systeem.
Ook het steeds sterker maken van je team werkt verslavend.
En dan die fantastisch tot de verbeelding sprekende wereld,elk plekje wil je ontdekken.
Het verhaal is ook van zeer hoog niveau en blijft boeiend tot het eind.
Dan blijft er eigenlijk maar een minpuntje over namelijk de graphics,je kan de sprites tellen
Maar toch wen je ook hier heel snel aan,en dan kan het game festijn alsnog beginnen
En die Nopon zijn ook super cute,en cool natuurlijk