Xenoblade Chronicles (2010)

Alternatieve titel: Xenoblade Chronicles: Definitive Edition

Nintendo 3DS / Nintendo Wii / Nintendo Switch

Ontwikkeld door Monolith Soft

Shulk zint op wraak nadat zijn dorp, 'Colony 9', is verwoest door Mararuders. Hierbij krijgt hij de beschikking over het 'voorbestemde wapen', de Xenoblade. Het spel bevat een grote spelwereld die bestaat uit verschillende locaties waar je quests kan aannemen. Daarnaast bevat het spel de mogelijkheid om de tijd terug te draaien. Sommige evenementen zullen zich enkel op bepaalde tijden afspelen.

Winkelwagentje (moderator)
Hopelijk krijgt deze game een Europese release. Een release voor Amerika is inmiddels bevestigd, dus dat is enigszins hoopgevend. De screenshots zien er geweldig uit: klik. Toch wel een van mijn 'most anticipated' Wii-games. Monolith heeft te kennen gegeven dat het spel een speelduur heeft 70-80 uur, met de nadruk op exploratie.

Dr. Salvador
Mooie hoes, sfeervol!

War-Ultima
Monolith (makers van fear, blood, condemned) en Nintendo tezamen, wat een combinatie.

Winkelwagentje schreef:

Inderdaad! Als je de trailers enzo bekijkt, de levels zijn zooo groot!

Al iets bekend over de release?

avatar van AvMerode
dwaaz schreef:
Al iets bekend over de release?

Nee niet echt, in juni 2010 was de game uitgekomen in Japan maar qua Europa en Amerika release, geen idee.

Game-play Japan versie

Lijkt een beetje op FF12 en Rogue Galaxy.

Ik wou dat ik een japanner was, die lui hebben veel betere games, ook veel die hier nog nooit zijn uitgekomen.
Je zou denken Monolith, fear en blood etc. en dat die meestal wel gelijk in Europa en Amerika komen maar qua rpg's ligt het bij monolith waarschijnlijk anders en monolith blijft nog steeds een ras echte japanse game ontwikkelaar plus je hebt 2 monolith's (net zoiets als met tri-Crescendo en Tri-Ace, opsplitsing van team), 1 voor FPS, 1 voor RPG.

En de muziek, wow:

Unfinished Battle

The God Slaying Sword

De mooiste Game OST die ik ooit heb gehoord

avatar van Princess Piranha
Volgens mij zijn er nog steeds geen plannen om deze game hier of in Amerika te releasen.... helaas

Zou wel jammer zijn ja, wil dit spel heel graag spelen.

Winkelwagentje (moderator)
Goed nieuws, Xenoblade komt later dit jaar naar Europa.
Teaser site

avatar van Onderhond
Zijn er eigenlijk turned-based RPGs voor de Wii. Meeste van de RPGs zijn van die realtime dingen, die interesseren me wat minder ...

avatar van Princess Piranha
Ja ik zag het vandaag. En, oooh, wat ben ik hier blij mee (En misschien ook goed nieuws voor Last Story...?)

Onderhond schreef:

Fire Emblem: Radiant Dawn

Is Xenoblade trouwens turn-based of realtime? Any way, ik hoop dat Pandora's Tower ook naar Europa komt. Deze game lijkt qua stijl en gameplay veel op de twee Castlevania games van de PS2.

kiriyama
Mega Man schreef:

Fire Emblem: Radiant Dawn .

Dat is eerder een strategy spel met RPG invloeden.

kiriyama schreef:

Dat is eerder een strategy spel met RPG invloeden.

Ja, das waar. Beetje zoals Gladius op de Gamecub. Hij vroeg om een Wii RPG met turn-based gevechten dus ergens klopt het wel denk ik De Fire Emblem reeks vallen onder de RPG's. En Advance Wars is weer meer een turn-based strategy game.

avatar van Onderhond
Toch eigenlijk onbegrijpelijk dat er een heel subgenre op de Wii ontbreekt. Wat deze titel betreft, zit een beetje te twijfelen, maar heb ook nog steeds Metroid: Other M liggen. Als er daarna niks boeiends meer is lijkt dit wel een redelijke optie.

kiriyama
Sowieso is het aantal Turn-Based RPG's op de nieuwe generatie consoles schrikbarend laag. Op de PS3 en 360 zijn er ook slechts een handjevol titels te vinden. Veel series zijn overgestapt op real time of lijken helemaal niet meer te bestaan.

Ford KAduuk
Ik ken wel 1 turn-based RPG voor de Wii namelijk Arc Rise Fantasia. Verder is er nagenoeg niks te vinden op de Wii wat betreft Turn-Based RPG's. Vreemd genoeg kun je voor Turn-Based/JRPG nog het beste terecht bij de X-Box 360, terwijl die console toch minder populair is in Japan.

avatar van Princess Piranha
Alleen Fire Emblem dan nog. Wat zeker wel als RPG beschouwd moet worden. Ik hoor ook veel mensen Opoona roepen, ken die alleen niet. Er zijn er vast stiekem nog een paar, maar nu we het er zo over hebben, inderdaad erg weinig turn-based RPGs...!

avatar van Mega Man
Aanstaande vrijdag verschijnt in Europa Xenoblade Chronicles, een van de drie grote Wii RPG-spellen waar menig Wii-gamer op zit te wachten. Over de andere twee games, Pandora's Tower en The Last Story, was de toekomst wat betreft een Europese release nog onzeker. Wel verschenen er enkele berichten dat beide titels richting Europa zouden komen, maar een echt definitief woord van Nintendo zelf was er nog niet.

Tot vandaag. Op de nieuwste releaselijst staan beide games gepland voor een release in 2012. De games zullen hier simpelweg The Last Story en Pandora's Tower heten. Wanneer de games in 2012 precies verschijnen is niet bekend gemaakt, maar dat ze eraan zullen komen is een feit

Bron: http://www.n1ntendo.nl/arti...

avatar van Mega Man
Nog geen stemmen Kom op mensen, krijgen we eindelijk goeie Wii games na een lange tijd (volgend jaar Last Story en Pandora's Tower), maken we er geen gebruik van Of hebben we allemaal ineens de Wii op Marktplaats gezet? Dit is een grote RPG en we mogen deze toch wel met open armen ontvangen denk ik Maar zonder gein, wie heeft hem?

avatar van SilverGun
Ik heb 'm! Heb er inmiddels een uurtje of zeven ingestoken en het is echt een grandioze game. Vol inventieve oplossingen die alle bekende ergernissen uit het JRPG genre gladstrijken en onvoorstelbaar uitgestrekt. Edge heeft weer eens een fantastische review.

Hij verkoopt razendsnel en de oplage is beperkt dus wie een Wii heeft en één van de beste games van dit jaar wil spelen kan maar beter snel zijn. Dit is zo'n titel die na verloop van tijd alleen maar in waarde gaat stijgen.

avatar van Princess Piranha
Ooh dat klinkt veel belovend! Echter game ik nog nauwelijks de laatste tijd... dus voorlopig koop ik nog niks.

Fuck, weer zo'n game die me een Wii zou willen laten hebben

Winkelwagentje (moderator)
Niets anders dan lof voor deze game, en na een uurtje of zeven gespeeld te hebben kan ik daar weinig aan af doen. Ontzettend goed dat dit spel uiteindelijk toch gelokaliseerd is, hopelijk worden ze bij Nintendo in Amerika ook wakker, want dit spel verdient een wereldwijde release. Verrassend to-the-point verhaal voor een JRPG en een real-time combat systeem dat me nog behoorlijk diepgaand lijkt en toch goed toegankelijk is; en dat zeg ik als fervent aanhanger van het turn-based genre. Ik vind de Britse stemmen ook erg leuk; niet altijd even hoogstaand maar weer eens wat anders dan de zoveelste Amerikaanse b-grade voice-actors, en het geeft de karakters gelijk wat meer persoonlijkheid.

Het spel probeert het JRPG genre niet opnieuw uit te vinden maar doet tot nu toe eigenlijk 'alles' goed.

avatar van LimeLou
Klinkt heel goed, Winkelwagentje Veel plezier met de rest van de game.

avatar van Princess Piranha
Wow wat positief! Deze komt op mijn 'hebbe hebbe hebbe lijstje'

LimeLou schreef:
Fuck, weer zo'n game die me een Wii zou willen laten hebben
Weer zo een? Welke dan nog? Want ik moet ook nog een excuus vinden om een Wii te kopen . Sorry, dat ik even off-topic ging.

avatar van LimeLou
Zack & Wiki, de nieuwe Legend of Zelda, Super Mario Galaxy, Madworld, Dragon Quest X en nog wat meer.

Monsterhunter 3, Zelda, Pandora's tower, The Last story, Metroid 3 ,Xenoblade etc

avatar van wolly
Ik heb deze game net een week en hij bevalt me zeer goed.