Need for Speed: World (2010)

Alternatieve titel: Need for Speed: World Online

online

Ontwikkeld door Electronic Arts

Stap in de wereld van World Online waar je auto's kan tunen en kan deelnemen aan illegale straatraces. Daag je vrienden uit om te racen in een stad die bestaat uit een samenmelting van Rockport City en Palmont City, de steden uit Most Wanted en Carbon, en een omvang heeft van 250 vierkante kilometer. Het spel bevat naast de traditionele races, welke met maximaal twaalf spelers verreden kunnen worden, ook enkele co-op-missies en races in teams. Hierbij stapt het ene team in de schoenen van de politie en moet men het andere team inrekenen. Door races te winnen krijg je de beschikking over nieuwe auto's en onderdelen.

Need for Speed kan beter op vakantie gaan. Tegenwoordig zijn er vele betere race-games.

avatar van Mafurios
Een race MMO en met zoon "goeie" titel wat kan hier nou misgaan...

dit zou misschien nog een beetje leuk zijn met een spel als blur waarbij je elkaar ook echt kapot kan schieten of misschien burnout maar need for speed is toch echt een vrij standaard race game en naar mijn mening toch echt geen MMO materiaal, maarja we zullen zien ik kan niet zeggen dat ik niet een beetje nieuwsgierig ben.

NFS had moeten stoppen na hot pursuit 2 toen het nog echt top games waren maar toen begon het uitzuigen en ging het alleen nog maar om de winst, de undergrounds konden opzich ook nog wel maar dat was echt het einde van de goede NFS tijd.

avatar van KKOPPI
Ik heb de bèta gespeeld, en ik vond het jammer genoeg verschrikkelijk. Ik heb nog nooit zo'n saai race spel gespeeld. de graphics zijn afschuwelijk en het lijkt net zo'n gratis online arcade spel dat gewoon in je browser te spelen is. ik hou het bij NFS Porsche 2000, dat is en blijft de énige goede NFS.

Dobbelstenen
Ja inderdaad, NFS Porsche 2000 was echt een bruut spel met een flinke collectie Porsches door de jaren heen! Maar NFS was vroeger nog wel leuk maar het is nu over met NFS.

avatar van Mafurios
KKOPPI schreef:

Ik heb de beta zelf ook gespeeld en je hebt gelijk er is inderdaad niks aan. Alleen overdrijf je wel een beetje wat betreft de graphics ze zijn niet spectaculair nee, maar ze zijn nog wel redelijk een browser game zou ik het iniedergeval zeker niet noemen wat betreft graphisch niveau.

de cover ziet er wel leuk uit.

idd ik ben met jellecomicgek72 eens

1,5
Ik heb het sgespeeld en er is niet zo veel aan, soms tegen vrienden racen is wel grappig, maar door de vele lagg maar snel mee gestopt.

avatar van creepy_one
Niet zoveel aan. Paar jaren terug een aantal keer gespeeld. Vrij beperkt tenzij je gaat kopen, wat natuurlijk wel te verwachten is met een type game als deze. Heb er nog wel wat leuke herinneringen aan overgehouden op zich, ik had wel wat aardige mensen ontmoet en dat maakte het spel wel weer een stuk leuker. Dat maakt de belevenis voor mij aan deze game nog wel wat meer speciaal dan het anders zou zijn geweest. Maar dat ter zijde, was het voor mij een beetje racen met een Toyota Corolla, hier en daar wat races winnen en that's it.

Jammer dat de NFS games niet meer zijn zoals NFS: Underground 1&2. Vooral 2. Die game heeft me toch lang zoet gehouden, en het eindeloze tunen van je auto. Zoveel optie's. Ik zou het met liefde nog een keer spelen. 1 ook. Geweldig!