Call of Duty: Black Ops (2010)

Nintendo DS / Nintendo Wii / PC / PlayStation 3 / Xbox 360
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Treyarch
Uitgegeven door Activision

In Call of Duty: Black Ops volg je de elite-eenheden; de Black Ops. De leden van deze geheime eenheid van het leger voeren in het geheim missies uit. Dit betekent dat er in deze Call of Duty ingegaan wordt op een onconventionele oorlogsvoering en niet op de traditionele manier van oorlog voeren. Het verhaal speelt zich af tijdens de Koude Oorlog en bevat het sleutelmomenten uit die periode - zoals het conflict in Vietnam en het beroemde Varkensbaai-incident in Cuba, 1961.

Ik dacht al aan de woordkeuze in de tekst dat je die niet zelf had geschreven

avatar van leatherhead
Je hebt gelukkig ook weer de FAMAS zag ik (favoriete wapen).

Dobbelstenen schreef:
Ik dacht al aan de woordkeuze in de tekst dat je die niet zelf had geschreven

Zoiets zou ik nooit hebben geschreven

leatherhead schreef:
Je hebt gelukkig ook weer de FAMAS zag ik (favoriete wapen).

Ja, maar die ziet er totaal anders uit. Dus ik denk dat het een andere naam heeft gekregen.

Game-King schreef:

Als die er anders uitziet kan het geen FAMAS heten hè.

Any way, ik ben wel benieuwd naar meer killstreaks eigenlijk. Tot nu toe hebben we alleen de rewards gezien tot je vijfde kill.

avatar van leatherhead
Ik hoop wel dat ze er wat vervelende perks uit halen (Last Stand, One Man Army, Martyrdom).

De FAMAS is eigenlijk helemaal niet veranderd! Ze hebben voor dit spel een andere stijl gedaan als MW2. Ik vind het qua stijl op BBC1/2 lijken.

Dobbelstenen
Grappig is dat die 'zelfmoordbuggy' ook bij de special edition zit als bestuurbare auto!

avatar van ReMyTje86
Zucht....

Dadelijk heb je mogelijk heden dat de computer voor je speelt al die speciale zooi erbij net zoals in mw2 ......... Dat gaat voor mij de fun er af.

Ik pass deze,

War-Ultima
Lijkt teveel op modern warfare 2, jammer.

avatar van jellecomicgek72

avatar van bvonk
Het spel speelt zich voor een deel af in Vietnam, dus hoezo Modern?

jellecomicgek72 schreef:
Dit is gewoon Modern Warfare 3....

De singleplayer ziet er wel totaal anders uit hoor. Maar de multiplayer lijkt inderdaad wel veel op MW2.

jellecomicgek72 schreef:
Dit is gewoon Modern Warfare 3....

Als het Modern Warfare 3 was zou het 'modern' zijn. Het speelt zich af in de Koude Oorlog

avatar van jellecomicgek72
Klopt, maar het lijkt er gewoon veel op, wapens, omgevingen etc etc.

avatar van Thomas83
Die kruisboog met explosies is eigenlijk gewoon een modern wapen verpakt in een oud jasje, en als je die beelden ziet lijkt het ook wel erg veel op de Modern Warfares. De Koude Oorlog is ook wel modern in vergelijk met de Tweede Wereldoorlog natuurlijk.

Dobbelstenen
Maar als ze vrij veel irritaties van mw2 eruit halen en dat ong. in een nieuw jasje steken is mw3 niet zo heel erg toch?

avatar van horohoro
ik ben zéér benieuwd

avatar van Thomas83
Ik heb er geen grote problemen mee, maar als ze dat doen moeten ze er niet omheen lullen en het gewoon Modern Warfare 3 noemen.
Maar hopelijk zit het Koude Oorlog-sfeertje ook echt in het spel. Al vraag ik me wel een beetje af wat dat nou precies zou inhouden. In de eerste Modern Warfare vocht je in feite tegen een vergelijkbare vijand ergens uit de voormalige Sovjet-Unie.

avatar van rockgamer
hopelijk word ie beter dan modern warfare 2

War-Ultima
rockgamer schreef:
hopelijk word ie beter dan modern warfare 2

Denk het wel, ook al zijn treyarch copycats, treyarch weet meestal wel een goede sfeer, verhaal en interessante locaties (zoals bijv. ook online mp maps) neer te zetten.
De maps van modern warfare 2 waren niet zo bijzonder en ook qua sfeer kon het mij niet bekoren, bij mij was er geen enkele emotie, het was gewoon emotieloos een sfeerloos knallen.
Bij COD: world at war zat ik helemaal in het sfeertje, de personages, verhaal en het realistische gevoel van dat je echt in de tweede wereldoorlog zit.
En naast de toppie SP was er ook nog een leuke en verslavende MP vanwege interessante maps en wapens (plus wapens waar je bijna niks mee kon maar toch dikke lol mee had).
Ook al zal black ops qua game-play veel op MW2 online mp lijken, treyarch weet wat interessante en leuke maps zijn, daarnaast zit er ook nog eens gevoel in.

War-Ultima schreef:

Inderdaad ben ik het helemaal mee eens. Dat is ook de reden waarom ik World At War beter vind dan MW. Alleen werd de game helemaal afgekraakt omdat het alweer de zoveelste world war II game was.

Die gameplay hebben we al lang gezien hoor, Game-King. Dateert al van de E3

avatar van victor drazen
kan al ni wachten op deze game hehe!
laat maar komen want heb hem al besteld!!

LimeLou schreef:
Die gameplay hebben we al lang gezien hoor, Game-King. Dateert al van de E3

Ik weet dat ie oud is, ikzelf heb dit gezien lang geleden. Maar ik dacht aan die arme stakkers die dit nog niet hebben gezien

Er komen zombies

avatar van LimeLou
Maar dat is toch ook in WaW? Ik zit niet te wachten op een soort Zombie Mode 1.5 Ook al is zombies slachten best wel een guilty pleasure.

avatar van Dark Lord Andrew
Nazi zombies was de enige reden waarom ik WaW kocht

avatar van LimeLou
WaW vond ik juist beter dan MW2 Gewoon lekker intens WO2 knallen, back to basics.