Call of Duty: Black Ops (2010)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Nintendo Wii / Macintosh
single player / multi player / online (verschilt per platform)

Ontwikkeld door Treyarch
Uitgegeven door Activision

In Call of Duty: Black Ops volg je de elite-eenheden; de Black Ops. De leden van deze geheime eenheid van het leger voeren in het geheim missies uit. Dit betekent dat er in deze Call of Duty ingegaan wordt op een onconventionele oorlogsvoering en niet op de traditionele manier van oorlog voeren. Het verhaal speelt zich af tijdens de Koude Oorlog en bevat het sleutelmomenten uit die periode - zoals het conflict in Vietnam en het beroemde Varkensbaai-incident in Cuba, 1961.

AvMerode
70 euro per maand op 13 jarige leeftijd vroeger moest ik het met 5 gulden of helemaal niks doen, kinderen worden tegenwoordig te verwend.

70 euro? Mensen beseffen denk ik niet goed wat 70 euro is... Daar moest ik een dag voor werken enkele jaartjes terug. Nu verdien ik echter wel wat meer. En ik heb zeker niet te klagen als student. Alles wat ik koop qua games verdien ik dan ook zelf. Ook geen probleem mee, zo besef je pas hoeveel iets kost en qua waarde kan inschatten.

avatar van wilmar60
ik ben 15 krijg 10 euro zakgeld meer niet + ik loop zelf kranten dus 70 euro is echt te verwend

spelfreak
ja ik zeg: geen "echte" baan
ik loop krantjes dus krijg ik daardoor 70-90 en zakgeld krijg ik niet want daarvan moet ik nog mijn laptop afbetalen.
maarja een game kost alweer 60 euro ongeveer dus heb je niet veel meer over.

Ik heb net mijn gezicht open gekrabd, puur omdat dit spel zo slecht is en een flop is, een 2,0 van mij en van alle andere slimme stemmers. Dit spel heeft mij nu al meer dan 750 euro schade gekost. Ik ben helemaal klaar met Black Kots. De volgende Call of Duty geef ik een nieuwe kans.

@ hierboven. Je moet blij zijn dat je geld krijgt voor je ''nepbaantje'' ik werk in de kippenfabriek en krijg er niks voor. Ik maak er eigenlijk alleen maar verlies mee. Tijd voor geld heb ik niet. Wel kan ik games kopen en mijn schades betalen. Maar ik vind 140 - 160 euro echt teveel voor een 12, bijna 13 jarig meisje. We kunnen nu wel verder ontopic gaan denk ik?

rockgamer schreef:
70 euro per maand op 13 jarige leeftijd is erg veel hoor ! en je hebt niet eens een baan

dat is niks, mijn vader en moeder moesten toen ik 12 was aan mij 600 gulden kostgeld betalen. lol

spelfreak
jongens effe on-topic weer jullie weten nu hoeveel ik verdien enz. dus nu weer on-topic anders zouden we een apart forum moeten maken

jah zeg dat wel .

avatar van pie
pie
Ik ben eergisteren weer begonnen voelt toch weer goed aan.

avatar van PyrexVision
Ik speel Homefront nu en ondanks dat ik die fantastisch vind: als je een FPS van THQ speelt realiseer je je toch hoe netjes COD altijd afgewerkt is. De SP naait je nooit vanwege een designfout en zelfs iets simpels als de ondertiteling is gelikt. Maar dat kun je pas waarderen als je ziet hoe andere studios dat niet altijd kunnen fixen.

AvMerode schreef:

wees niet zo heel zeker, ik krijg 3 per week, maar je hebt wel een beetje gelijk, vrienden van mij krijgen soms wel eens 10 per week.
Maar alles word duurder, en je verdient als het goed is iets meer dan vroeger.

avatar van wo2-freak
De maps gekocht gisteren. Vind ze niet echt bijzonder, maar wel leuk om weer eens wat anders te spelen.

avatar van wo2-freak
wilmar60 schreef:

Dat is niet verwend, jij ouders zijn gewoon gierig.

avatar van wilmar60
tuurlijk hey ben 14 krijg misschien 10'tje zakgeld maar ik koop toch weinig en het meesten wat ik koop of wil betalen mijn ouderes een groot deel vanzoals heb een gamers Pc van 2000 euro en hoefte maar 500 zelf te betalen! dus gierig nee

davidbmaster
binnen kort eve beter checken dan heb ik hem zelf.

davidbmaster
Heb hem nu een tijdje moet zeggen is wel een beetje beter dan MW 2, maar de server is erg onstabiel wel jammer op HARDCORE met lag spelen.

AvMerode schreef:

Waarom worden dit soort dingen hier besproken eigenlijk? Op de eerste plaats horen kinderen van die leeftijd niet eens aan deze game te kunnen komen.
Tja verwend, als je die 70 euro zelf verdient zoals ik op die leeftijd ook deed is het iets anders, maar krijgen is inderdaad wel erg verwend zijn, en dan mar gek vinden dat de jeugd zo lui is en ongemotiveerd om te werken, tja werken kunnen ze vanaf 12 voorzichtig aan laten wennen, dan voorkom je dit soort problemen in de toekomst, maja tot hun 18e vertreotelen met honderden euros in de maand gaat niet werken natuurlijk.

AvMerode schreef:

Verleden tijd, het loopt alweer perfect (ten minste na 5 uur gamen nergens last van gehad) en zelfs beter dan eerst, wii schoongemaakt, B-merk batterypack verwijderd en mijn oude erin gestopt, nieuwe component kabel erin en internet rechtstreeks vanaf modem naar de wii.

In online mp wisten de wii luitjes niet wat er allemaal gebeurde, ik had ACOG op L96AW sniper (plus hardend perk) gezet, rende vervolgens heen en weer en knalde luitjes van dichtbij tot dikke afstand achterelkaar neer (met classic controller pro), luitjes hadden geen schijn van kans met machinegeweer en iedereen deed op het laatst quit.
Op de pc kan ik dit soort dingen niet doen omdat luitjes met keyboard en muis veel te accuraat zijn en er zijn dan teveel mensen tegelijk online, op de wii kan ik gewoon helemaal los en dan is ouwehoeren echt perfect om te doen.

Black Ops lijkt wel gemaakt voor de wii, keek ook al naar de users op gamespot, veel ps3,pc&x360 luitjes die lopen te klagen terwijl de wii users meer dan tevreden zijn over black ops, ze zeuren nergens over.
Pc versie loopt bij mij nu trouwens wel soepel, nergens last van maar zoals ik vermelde, mensen zijn te accuraat waardoor ik steeds mijn beste wapen moet pakken, en dat wil ik niet omdat ouwehoeren bij mij vaak tot orde komt.

Dat snap ik wel zo heel veel dikke games zijn er niet op de Wii, en als je dan toch met zo`n ding opgescheept zit omdat je kleine broertje of zusje hem ook al niet wil hebben, tja dan is het logisch dat je COD gaat spelen en er niet over gaat klagen, er is geen game die in de buurt komt van COd, al helemaal niet op de Wii, ja Goldeneye, aar dat is toch wel compleet anders. Ik ben blij dat Wii bezitters ook eindleijk eens een goede game kunnen spelen online.

avatar van SweetPoontang
Wie heeft er last van "Fatal Error" bij het spelen van de MP, (SP nog niet getest). Andere games (Crysis 2, Modern Warfare, COD4 geen last van in de MP mode) heb een ATI HD4800 serie in combi met een Intel Core2 Duo CPU E8500 3.16 Ghz, 4GB intern geheugen. Het is altijd gekut geweest met dit spel maar nu weer dit heel irritant als je net lekker in het spel zit.(weg bonuspunten)

Ik moet dan echt via de taskmanager het spel afsluiten (normaal afsluiten gaat niet, spel reageert niet....) en weer opnieuw beginnen...!@#$%$%

avatar van wilmar60
ik heb ook zoiets kan de multiplayer niet opstarten staat dat hij niet beschikbaar is en op een ander moment moet proberen.

avatar van SweetPoontang
FF off topic,

70 euro hoefde ik vroeger niet te vragen bij mijn ouders. Oplossing ik ging op mijn 14e al op zoek naar weekend werk en dat lukte ook dus had ik wel weer wat meer dan mijn vrienden in die tijd met hun zakgeld. Dan moest ik uiteraard wel om 04.00 uur mijn nest uit maar dan had je ook wat.

Echter wat ik nu zie wat de 'jeugd"te spenderen hebben of al hebben dan moeten ze heel erg snel ophouden met klagen. (ik verveel me...) In mijn jeugd had ik gelukkig geen Windows 7 super PC of een playstation, xbox WII of wat dan ook. In plaatst van dat ging ik een LP !!! kopen voor 21 gulden !!! (of als je mazzel had een tientje) en daar was je dan heel blij mee. Nu is deze jeugd (uitzonderingen daar gelaten) heel snel uitgekeken op al het moois wat er in de wereld te krijgen is.

Maar wat kan je de jeugd kwalijk nemen als het door ouders heel normaal wordt gevonden om zomaar honderden euro's uit te geven? Wie is hier dan schuldig aan?

Moraal van het verhaal niet zeiken gewoon gamen (en kopen), als ze later "groot" zijn dan komen ze er zelf wel achter (help pa ik kom niet uit deze maand....) hoe goedkoop alles is....

Rest my case.

avatar van pie
pie
Laten we gewoon over de game black ops hier hebben.
En niet over zakgeld wat iemand krijgt.

EN nog steeds server crashes, problemen als je met een team online wilt spelen. Echt om te huilen gewoon dat een game zo on-af is en na al die maanden van een live proefversie te laten draaien er nog steeds problemen zijn, moet gewoon niet kunnen eigenlijk. Volgende COD mag echt wel eens wat beter door de testfase heen gelopen worden, dan maar een paar maanden later uitbrengen, maar dan wel iets wat gewoon meteen vloeiend loopt,, peoh ik heb nog nooit zoveel zitten schelden op een spel als bij deze. Een goede game als hij lekker werkt, maar dramatisch uitgewekrte online opties. EIgenlijk wil je hem in de kast pleuren, maar ja het is op shootergebief gewoon verreweg het beste wat de markt te biedden heeft.

avatar van R_rodeo
De problemen zijn bij lange na nog steeds niet uit de wereld geholpen. Heel erg frustrerend, ook ik zit regelmatig te schelden, terwijl het spel niet doet wat ik wil. Één groot drama.

Ik ben het niet met je eens dat Black Ops de beste op de markt is. Je geeft zelf al aan dat er nog steeds sprake is van connectie/server problemen. Killzone 3 en BFBC 2 zijn uitstekende alternatieven. Bij de release van beide titels nooit een probleem kunnen bespeuren en tot op heden nog altijd uitstekend. Ooh ja, Homefront is wellicht ook een optie, maar deze heb ik nog niet gespeeld, dus daar kan ik niet over oordelen.

Ik heb grote twijfels of ik ooit weer een COD aan ga schaffen, want het heeft nu echt wel zijn dieptepunt bereikt. De bom is gebarsten.

avatar van wilmar60
homefront heb ik wel het is grafisch wat minder maar wel een leuk spel dat zeker.

en hebben meerdere het probleem dat als je op de Pc een lvl wil starten dat hij na het laden crasht?

Nikos85 schreef:

davidbmaster
gelukkig een patch binnenkort dat moet het spawnen en server verbeteren laten we het hopen want COD en spawnen passen tot nu toe niet bij elkaar.

avatar van Aazhyd
Pads ==> patch.

Aazhyd schreef:
Pads ==> patch.

bedankt voor de uitleg.

avatar van wilmar60
Je wil toch niet zeggen dat bfbc2 en crysis minder zijn dan dit slecht uitgewerkte spel, bij die 2 ea spellen tot nu toe geen problemen gehad en bfbc2 is er al vanaf maart vorig jaar, cod bo alleen maar lag, freeze en kleine kinderen online. Nee voor mij geen cod meer, nooooooooooit meer!!!! [/quote]

nooit meer is wel erg overdreven wij weten allemaal dat als modern warfare 3 uitkomt (hopelijk) wij er allemaal gewoon weer op af gaan als hongerige wolven en het spel kopen waarom? omdat we naar mijn denken gewoon weer erbij willen horen en omdat meer mensen deze spellen spelen dan BF:BC