F.E.A.R. 3 (2011)

Alternatieve titel: F.3.A.R.

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Day 1
Uitgegeven door Warner Bros.

In de singleplayer neemt de speler de rol op zich van de supersoldaat Point Man. In de coöperatieve modus stapt de tweede speler in de schoenen van Paxton Fettel. Beide personages zijn zoons van Alma, het angstaanjagende meisje dat de hoofdrol speeltde in de vorige F.E.A.R. delen. De twee broers hebben verschillende vaardigheden. Zo heeft Paxton bijvoorbeeld telekinetische krachten, waarmee hij zijn broer kan helpen. Ook zijn er enkele nieuwe functies, waaronder een dekkingssysteem.

leuk spel, hoor. Er zit nog wel gewoon horror in. soms schrik je echt van dat meiske

Pastichio Rocker
Als je daar na twee games nog van schrikt dan ben je echt niks gewend.

avatar van leatherhead
Ben nu bij interval 4 en ik moet zeggen dat dit spel me erg verrast heeft. Boeiendere omgevingen, betere fps actie, wapens voelen lekker aan en ook de multiplayer is best wel leuk. Zal later wel een review geven.

Pastichio Rocker
De shotgun in dit deel is wel lekker bruut. Tenminste niet zo'n proppeschieter als in deel 2.

avatar van leatherhead
Ik vindt trouwens dat de horror er nog wel degelijk in zit hoor. Dat stuk met die kamer met die tv's bijvoorbeeld. In ieder geval meer dan in Project Origin.

leatherhead schreef:

Je speelt 2 zonen van Alma dus dan is de Horror er voor mij al af, helemaal als je Alma af en toe statisch ziet verschijnen vind ik het een mislukte poging om Horror te creëren.
Het is gewoon een lekker old school FPS knalfestijn, Horror is echt minimaal en dat bedoel ik in de zin van bijna niet aanwezig.
Herhalingsoefening met voorspelbare gebeurtenissen en meer actie gericht, oftewel een pure Shooter.
Project Origin had toch echt wel meer Horror ook al was dat minimaal, Monolith is dan ook aardig goed in het creëren van absurditeit, spanning en sfeer.
Day 1 studios is gewoon meer actie gericht.

Pastichio Rocker
Ik vind het ergens wel jammer dat zoveel stukken in het daglicht afspelen. Dat is niet echt F.E.A.R. wat mij betreft. Ben nu bij het laatste stuk van interval 5 waar je die twee blauwe x-men mannekes moet verslaan op zo'n container opslagplaats. Wel fijn om eindelijk de nailgun te zien. Ik ben ook wel blij dat het spel een flink stuk moeilijker is dan Project Origin.

avatar van LimeLou
in elk bericht zeg je dat je dit spel beter vind dan Project Origin Maar wat is je beoordeling nou?

Pastichio Rocker
Ik heb 'm nog niet uitgespeeld, dus nog geen cijfer. Als ik 'm nu een cijfer zou moeten geven dan zou het, net zoals PO, een 3,5 worden.

avatar van IceTea
Ik vind F3AR naarmate je verder komt(na Interval 6) het steeds leuker, maar ook moeilijker worden. Nu geniet ik van elk moment dat ik het speel. Horror komt er iets meer in voor dan de eerste paar intervals.

AvMerode
Klopt, het word steeds moeilijker en moeilijker, ik hou daar wel van en helemaal in een FPS.

Pastichio Rocker
Shit, interval 7 was best lastig met die 2 x-men mannetjes tegelijkertijd en daarna nog zo'n gevecht tussen een superieure en een gewone mech. Wel een paar keer het loodje gelegd bij het gevecht tegen die twee x-men mannetjes. Dat was toch wel het spannendste moment tot nog toe. Nu alweer interval 8.

Pastichio Rocker
Zo, uigespeeld. Vanaaf of morgen maar eens een recensie typen.

avatar van IceTea
Hoofdstuk Point Man uitgespeeld..

Het was een merkwaardig deel van de reeks. Horror was niet echt aanwezig. Dat maakte de naam weer niet waardig. Helaas, maar er zijn natuurlijk ook pluspunten in deze game. De combat en de AI is gewoon goed. Elke missie is toch echt spannend en op sommige momenten ook echt pittig. (zoals Pastichio vertelde). Wat ook leuk is: idat sgt. Becket erin voor komt. De laatste missie is ook wel leuk om te volgen. Nu ga ik de missies doen met Fettel. Kijken hoe het einde nu afloopt!

Als je zit te twijfelen of je deze game moet spelen, zou ik ja zeggen! Probeer het uit. Later in de game wordt de game beter. Ik vond het daarbij wel de minste van de serie, maar eigenlijk kan je ze niet vergelijken. Elke FEAR blijft anders... Nu hopen dat FE4R gaat knallen!

4 sterren. Ik heb me prima vermaakt met deze game!

Pastichio Rocker
Ik heb gisteren Interval 1 gespeeld met Fettel en dat is gewoon geniaal. Het is geweldig om lichamen over te nemen en geeft een nieuwe draai aan het uitgekauwde FPS genre. Het deed me een klein beetje denken aan de Spirit Mode in Prey. Ook is het tof dat je voorwerpen zoals brandblussers, granaten en benzineblikken kan manipuleren. Vooral erg stoer als er een granaat naar je toe wordt gegooid en je weet 'm met je straal te vangen.

avatar van IceTea
Met Fettel spelen is geniaal! Zit nu in Interval 2. Erg leuk om met zijn krachten te spelen..

Pastichio Rocker schreef:
Als je daar na twee games nog van schrikt dan ben je echt niks gewend.

ik blijf het gewoon grappig vinden en alsnog blijft het met goed surround systeem leuk

Heb fear 3 ook uitgespeeld. Ik vind het een hele goede shooter. Dat de horror elementen minder aanwezig zijn vind ik niet zo erg. Het knalt gewoon lekker weg. Ik ben nu de missies opnieuw aan het spelen, mijn absolute favoriet is interval 5 tower. Alleen vind ik het jammer dat er geen deathmatch in de multiplayer is. Nee dit spel is me beter bevallen als ik tevoren gedacht had. Hou je van ongecompliceerde recht toe recht aan shooters dan zou ik hem zeker gaan kopen.

avatar van leatherhead
Heb hem ook zojuist uitgespeeld. Die laatste interval was ook wel leuk, met die herinneringen, deed me een beetje aan Thief deadly shadows denken

1,0
Complete flop dit spel.

Niet.

bramvanloy schreef:
Complete flop dit spel.

Waarom?

avatar van yoshimitsu
toch blijft fear best onbekend of niet?
ik snap niet zo goed waarom dat is
het heeft een goed verhaal maar niet veel mensen spelen het, of ligt dat aan mij?

avatar van LimeLou
F.E.A.R. is zeker geen Call of Duty,nee, maar het is niet echt een onbekende game. Ik denk dat de meeste mensen die zich minstens een klein beetje verdiepen in FPS games er van gehoord hebben.

bro
Inderdaad. Maar Fear is toch altijd wat een speciaal geval geweest. Ik heb al gemerkt dat het gemakkelijk is Fear niet leuk te vinden zonder echt een specifieke reden.
Omgekeerd is het dan eigenlijk ook niet moeilijk om Fear wel leuk te vinden, ook zonder een specifieke reden
Fear is gewoon een van die games waar je al van vooraf aan ongeveer weet wat je krijgt, zonder direct perfect hetzelfde truckje te gerbuiken. Iets wat voor de fans goed is, maar iets wat voor de twijfelaars weer niet goed is. Maar met de komst van (de speelbare) Fettel hebben ze wel een goede zet gedaan, blijk ik te horen

bro
Heeft trouwens iemand al de Wall of Death multiplayer mode getest? Want dat ziet me er een leuk concept uit

Pastichio Rocker
Als je met Fettel speelt is het spel gelijk een stuk makkelijker. Heerlijk om zo'n soldaat met je beam op te pakken of bezit te nemen van zijn lichaam. Een makkelijk trucje is om bij veel tegenstand van vijand naar vijand te springen. Dat gemene lachje wanneer Fettel dit doet blijft super om te horen! Ik vind het ook erg tof dat je met die satan freaks kan spelen en hun wapens kunt gebruiken. Dit spel overstijgt Project Origin met gemak qua entertainment.

k w
Satan Freaks?

k w schreef:
Satan Freaks?

Hij bedoelt die zombie achtige freaks die met bijlen en stalen pijpen rondlopen denk ik

bro schreef:

Goed punt. Maar ik was compleet verbaasd toen ik F.E.A.R. ging spelen voor de eerste keer. Horror en shooter door elkaar, slow-mo actie (dat nu al de norm is) en een verhaal dat meestal verteld wordt via telefoonberichten en horrror-sequences.