F.E.A.R. 3 (2011)

Alternatieve titels: F.3.A.R. | FEAR 3

PC / PlayStation 3 / Xbox 360

Ontwikkeld door Day 1
Uitgegeven door Warner Bros.

In de singleplayer neemt de speler de rol op zich van de supersoldaat Point Man. In de coöperatieve modus stapt de tweede speler in de schoenen van Paxton Fettel. Beide personages zijn zoons van Alma, het angstaanjagende meisje dat de hoofdrol speeltde in de vorige F.E.A.R. delen. De twee broers hebben verschillende vaardigheden. Zo heeft Paxton bijvoorbeeld telekinetische krachten, waarmee hij zijn broer kan helpen. Ook zijn er enkele nieuwe functies, waaronder een dekkingssysteem.

avatar van LimeLou
Voor mijn part werkte dat prima in F.E.A.R. 1 en 2. Liever dat een hoofdkarakter z'n bek houdt in plaats van allemaal oninteressante dingen uit te kramen.

avatar van Evil Eye
Hmm. Destijds kocht ik FEAR 2 in de verwachting een griezelige mix van horror en shooter te krijgen. Het was echter een ordinaire shooter met hier en daar wat paranormale elementen, maar niets bijzonders. Veel saaie locaties en recht toe recht an fps gameplay. Ik laat dit dan ook aan me voorbij gaan.

F.E.A.R. was ook origineler

Brutal Headshot
Hoor goed nieuws over de online multi-player en co-op mode, combineer COD's zombie mode met left4dead en je krijgt dat resultaat.
Voor single-player komt het net wat tekort heb ik gehoord, slechte A.i. vooral, ja alsof Crysis 2 zo lekker is met A.i.

Voor online fun moet je voor deze shooter gaan.

Zal de single-player zelf testen over een paar dagen.

avatar van yoshimitsu
JustMike schreef:
jij wou hem toch niet? of toch wel?

hmm ik denk dat die niet zo goed als de andere fear games zal worden
maar fear is een van mijn lievelings series dus daarom heb ik hem pre-ordered

yoshimitsu schreef:

hmm ik denk dat die niet zo goed als de andere fear games zal worden
maar fear is een van mijn lievelings series dus daarom heb ik hem pre-ordered

dat snap ik, maar het is wel veel moeilijker geworden dan de andere delen, in ieder geval suc6, ik ga hem denk ik ook wel snel kopen.

Pastichio Rocker
Hoe weet jij nou adh van een stel trailers en plaatjes of dit spel moeilijker is dan de andere twee delen?

Brutal Headshot
Zit te twijfelen omdat de user scores bij gamespot en ign wat gevarieerd zijn maar volgens ign duurt de SP 7-8 uren en daarnaast nog een verslavende online mp.
Pc versie die ik nu download kan je dan niet online doen, ah krijg de dick, ik haal de game gewoon zie straks wel hoe die is.

avatar van BoordAppel
BoordAppel (moderator)
Off topic berichten verwijderd. Brutal Headshot zal snel terugverwezen worden naar zijn oude account.

Pastichio Rocker schreef:

previeuw beta (hoe je het ook schrijft)
was maar een level maarja.

preview haha.

avatar van Memps
Ik zit er over te denken F3AR te kopen... Maar volgens mij is het helemaal geen eng spel maar meer een ordinaire shooter.

Memps schreef:

Het is een military shooter met een licht vleugje horror, ik vind het wat lijken op bulletstorm maar dan zonder de humor.
Het overnemen van lichamen doet me wat denken aan Messiah.
Moet het vooral van de online co-op hebben, verwacht inderdaad geen horror maar gewoon een lekker knalfestijn, tenminste dat las ik in bepaalde reviews.

Op basis van jouw top10 zou ik je dit wel aanraden.

Ikzelf ben hem aan het downloaden voor pc, geen online co-op voor mij dus.
Als fear 3 mij bevalt koop ik hem, hou je anders wel op de hoogte wat je ervan moet verwachten.

het is wel leuk hoor.

avatar van IceTea
Het is amper horror. Het lijkt net of je in Rambo terrecht ben gekomen. Desalniettemin, vind ik het wel een leuk spel om te spelen, maar FEAR1 was horror, FEAR2 al minder en FEAR3 is bijna geen horror. Ik zit nu op de helft ongeveer. Ik ga na de SP de co-op proberen met een vriend. (PC)

avatar van IceMike
ik moet akkoord gaan met IceTea,
Ik sheet echt in m'n broek toen ik F.E.A.R. speelde,
Bij Project Origin viel het al mee al verlangde ik meer Horror elementen.

F.3.A.R is op zich een verbeterde versie van Project Origin, grafish NOG iets beter En iets voor diegene die dit nog niet wisten,
Als je de game finished met de pointman, dan kan je missies herspelen als Paxton Fettel, met alle leuke gevolgen van dien !!

Persoonlijk wordt ik heel snel panisch als ik deze soort van spellen speel, maar ik heb zo van die momenten gehad dat ik het letterlijk uitschreeuwde,
bvb: Toen je in die winkel de ladder opklimt om op de bovenkant van de rekken in het warenhuis te klimmen, en dan BAM, halverwege het klimmen staat ze VLAK voor je gezicht achter de lader in haar Tiener vorm

Pastichio Rocker
Ik lees juist op de F.E.A.R. forums dat het grafisch een degressie is ten opzichte van Project Origin.

avatar van yoshimitsu
hmm ik vind het eigelijk leuker dan ik verwachtte
vooral de multiplayer

Pastichio Rocker
Eerste interval gespeeld. Het spel pakt me nog niet echt, maar grafisch vind ik het tot nu toe best okee. Het doet me denken aan Extraction Point, daar lag de focus ook meer op actie dan op horror.

Dat je die motion blur niet kan uitzetten vind ik wel erg vervelend.

Pastichio Rocker
Kweenie wat iedereen op die fora nou zitten te mekkeren over het grafische gedeelte. Vind de visuals best goed. Ziet er imho beter uit dan die zuurstokkleuren uit deel 2.

AvMerode
Ik vind het grafisch wel wat op Homefront gecombineerd met Crysis 2 lijken (een beetje) op pc, ook het knallen voelt erg Crysis 2 achtig aan.
Online MP mag dan wel leuk zijn maar meer dan leuk doet het niet, komt lang niet in de buurt bij gears of war of world at war zombie mode bijvoorbeeld.
Ik vind de single-player in ieder geval beter dan ik had verwacht, X360 controller (vanwege mijn zwakke pols) in mijn pc gestopt en vervolgens Fear 3 voor meer dan 3 uren lopen spelen.
Game verdiend een hoger cijfer dan dat recensies geven, het is lekker old school knallen met af en toe toch nog wel wat horror suspensie, niet dat het eng is, maar geeft wel een bepaalde sfeer mee.
Knalt soepel en zoals ik al vermelde, krijg dat crysis 2 gevoel.
Daarnaast voelt het ook erg a la modern warfare/black ops aan, mannetjes overal en cover/shoot systeem waarbij er soms handgranaten naar je toe worden gegooid.

Vind het een flinke verbetering ten opzichte van Project Origin (deel 2).
Doet me ook veel denken aan een Raven Software en Id shooter, puur omdat het vrij simplistisch is uitgewerkt qua game-play.
Lekker brainless knallen, ik hou daar wel van.

Score komt zodra ik hem heb uitgespeeld met beide characters.

De luitjes die lopen te mekkeren over de graphics zijn grotendeels console gamers volgens mij.
Als ze het zo erg vinden, koop dan een pc of ben ik nou crazy?.

Pastichio Rocker
Ik ben in ieder geval al blij dat ze die oplichtende mannetjes in het donker niet hebben overgenomen van Project Origin. De guns voelen ook meer mans aan, zoals in deel 1.

AvMerode
Later in de single-player word de moeilijkheidsgraad overigens wel omhoog getild, dan word het niet meer hersenloos rambo knallen, dan moet je weten wat je doet.
Cover/shoot mechanisme word later in het spel ook minder gebruik van gemaakt omdat veel vijanden dan heen en weer lopen rondom je cover spot.
Game begint als een makkie en als de zoveelste dertien in een dozijn shooter, maar het houd je wel vast en word steeds beter naarmate je vordert in de single-player.
Nu heb ik het voornamelijk over de soldaat campagne, de tweede campagne moet ik nog aan beginnen waar je controle hebt over de tweede broer die lichamen kan overnemen.
Eerste campagne al uitgespeeld en moet dus ook nog aan de online co-op modes en competitive MP beginnen + tweede character gebruiken in SP.
Ja zeer veel content en dat terwijl ik de eerste campagne in de SP al geweldig vind.

5 Sterren Pfoe!

LimeLou schreef:
5 Sterren Pfoe!

Ja vind hem echt te gek, hij krijgt geen super hoge cijfers bij veel recensies maar die kijken meer naar graphics en vernieuwing.
Ja originaliteit is tegenwoordig moeilijk te vinden in videogames, maar er is een gezegde; beter goed gejat dan slecht bedacht.
Verwacht trouwens geen nieuwe fear maar gewoon een andere shooter met de fear naam eraan vastgeplakt, plus uiteraard verwijzingen naar voorgaande delen.
Je lvl gaat trouwens ook omhoog in de single-player door middel van challenges voltooien.

Je kunt er ook een lange tijd mee door vanwege aantal content en replay-value, dit houd mij nog wel ff bezig totdat RAGE uitkomt.

avatar van LimeLou
Ah oké. Dan snap ik je. Ben zelf een F.E.A.R. fan en ben van plan deze ook in de toekomst te kopen. Ik hoop juist wel dat het een beetje lijkt op het 1e deel.

LimeLou schreef:

Knallen is wat soepeler en gaat veel sneller, je kunt nog steeds gebruik maken van slow-motion maar het Horror element is totaal niet aanwezig.
Ja het brengt een bepaalde sfeer met zich mee maar het zorgt niet voor schrikeffecten zeg maar.
Fear 1 was echt een sublieme combinatie van Horror en FPS, Fear 3 moet het gewoon van sfeer en old school FPS hebben, puur knallen in feite.
De Single-player lijkt meer op een Modern Warfare gefuseerd met return to castle wolfenstein, crysis 2 en Killzone.
Daarnaast heb je ook nog een co-op mode die je split screen of in online mode kunt spelen.
En er is uiteraard nog competitive MP.

Dat zegt denk ik wel genoeg over de game.

Verwacht geen Horror shooter ervaring zoals deel 1 maar gewoon een lekkere knaller met een heel, heel, heel klein vleugje Horror.
Wapens zijn trouwens wel erg aangenaam, knallen lekker weg.

Day 1 studios heeft goed werk verricht en het is een flinke verbetering ten opzichte van Monolith's Project Origin.

avatar van LimeLou
Ah, ik zie wel Kan niet echt dramatisch mislukken denk ik.

Pastichio Rocker
Damn, druk ik per ongeluk op Restart Mission bij Interval 4 nadat ik dood was gegaan, al mijn saved games pleite! En dat level is al zo lastig. Kut checkpoint saves, geef me mijn Quicksave terug! Ik speel op de pc, niet op een console!

Wel bagger dat je steeds al je wapens kwijt bent met elk nieuw level. Dat deed Project Origin toch beter. En af en toe loop je toch wel iets teveel als Rambo door een level voor mijn smaak.

AvMerode
Wat me ook opvalt is dat ik meer moeite had met de pc versie, ps3 versie ga ik zomaar doorheen en dat terwijl ik hem op dezelfde moeilijkheidsgraad (normal/commando) heb.
Ja misschien heb ik het verkeerd maar het lijkt wel zo, pc kwam ik meer vijanden tegen leek het wel, vreemd, misschien space ik wel.