Assassin's Creed: Brotherhood (2010)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch
single player / online

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Brotherhood vervolgt het verhaal van Assassin's Creed II. Ezio Auditore di Firenze moet in Rome een eind maken aan de corrupte, machtige Templar Order. Door zijn geld goed te besteden, kan hij de stad weer in volle glorie herstellen, waarvoor hij beloond wordt met extra missies. Zijn strijd tegen de Tempeliers voert Ezio niet alleen, want hij leidt zijn eigen Brotherhood, een groep collega-huurmoordenaars. Hij krijgt hierbij hulp van Leonardo da Vinci en andere historische beroemdheden als Niccolo Machiavelli en Caterina Sforza. Daarnaast bevat het spel een online multiplayer modus. Hierbij heeft iedere speler de keuze uit verschillende personages, die allemaal hun eigen wapens en moordmethoden hebben.

Erg leuke game, fantastische graphics ongeveer hetzelfde als in deel 2. Het verhaal is weer lekker origineel en de nieuwe attacks/crossbow en missies maken het nog leuker. De Romulus Lairs zijn ook erg leuk om te doen, lekker springen en puzzeltjes oplossen, helaas heb je soms een timelimit voor de full sync en daar hou ik niet zo van bij dit soort games waar je rustig van moet kunnen genieten. Het verhaal is vrij kort, maar aangezien ik ook Romulus Lairs deed, rustig mijn assassin's trainde en ik heel Rome herbouwde deed ik er toch nog een weekje of 2 over.

Multiplayer bij dit soort games vind ik een beetje flauwekul, er is weinig verschil tussen de gametypes en constant mensen neersteken een paar uur lang vind ik niet veel aan. Multiplayer vind ik dus een beetje overbodig. Ik kan niet wachten op deel 3!

Ben deze game aan het spelen. Snap niet dat ik deze niet op de release heb gehaald

Onlangs gekregen voor mijn birthday en damn wat is deze A-Creed toch goed.

Dacht dat ie geen meerwaarde zou hebben mbt tot deel 2, maar wat heb ik me vergist!

raffael77
Kennen jullie dit probleem.

Ik heb last van overmatig helderheid vanaf het midden tot boven het beeld.
Onderste gedeelte is goed. Ook heb ik last van een lag. Het rare is dat een nieuwe slimline ps3 heb en zou denken dat alle firmware wel up to date is maar blijf het raar vinden. Als je de helderheid aanpast wordt het onderste gedeelte veel te donker.
Ook kan ik het dus niet vinden met de reacties dat het grafisch hetzelfde is als AC 2.

avatar van nakur
Ik kreeg brotherhood vorige week binnen voor de PS3. Inmiddels heb ik enkele uurtjes singleplayer gespeeld maar ben verslingerd geraakt aan de multiplayer. Daar heb ik nu al een uurtje of 8 ingestoken. Ik speel het echter niet zo competitief als een Call of Duty of Unreal Tournament, daarvoor kent de online play teveel fouten. Ik zou me er aan gaan ergeren als ik de beste wil worden. Het gevoel van onmacht is groot als je wordt ' gekilled' , want vaak zie je je opponent en bevriest de besturing op het moment dat hij/zij de aanval instelt, zodat er tijd en ruimte is voor de animatie. Dit principe is logisch maar voelt compleet oneerlijk omdat je geen tegenhandeling kan inbrengen. Ook de matchmating loopt vaak vast en het puntensysteem is dubieus.

Maar toch blijf ik het spelen. Met name omdat ik het spelconcept geniaal vindt. Een ontwikkelaar die multip[layer gamen wil innoveren kan bij mij rekenen op respect. Denk hierbij overigens ook aan de online functies van Demon's Souls. Soms frustrerend maar wel innoverend. Het is daarom maar goed dat ik het niet competitief speel.

avatar van wilmar60
voor de afwachters voor de pc is het nog even wachtten heb de releasedate gevonden.

24.03.2011

wilmar60 schreef:

24.03.2011

Waar heb je die vandaan? Volgens mij heeft Ubisoft nog geen releasedatum bekend gemaakt. Iedereen hanteert zijn eigen datum in dit eerste kwartaal. Daar kun je weinig waarde aan hechten.

Bombong schreef:

hier vandaan:
bol.com | Assassin's Creed: Brotherhood, Ubisoft | Games

raffael77
Zo juist ben ik erachter gekomen wat het probleem is dat ik had. Het heeft met het spel te maken. Als ik aan het spelen ben zie ik allerlei blokjes op de achter grond. Mijn minimap rechts onder is doorzichtig en krijg allerlei rare kleurtjes in beeld. Ik ben terug gegaan naar de winkel en daar vertelde ze mij ook dat er meer Bugs in zitten. Een ervan is dat als je in sequentie 7 zit en je terug gaat naar de gewone wereld dan kan je niet meer in de Anonimus en moet je dus alles opnieuw doen.

Ruil hem denk ik maar om maar wel jammer want het is wel een gruwelijk spel.

avatar van Bombong

Bol.com gokt maar wat. Alle internetwinkels hanteren hun eigen releasedatum, om in ieder geval met de voorverkoop te kunnen beginnen. Enige officiele informatie over de release van de pc-versie door Ubisoft tot op heden is 'eerste kwartaal 2011'.

Voor mij zit deze game tegen perfectie aan. Niet te geloven hoe goed dit in elkaar zit.
Ik zit nu op zo'n 60 % en heb ergens gelezen dat de game wat kort zou zijn.

Ik heb er echt heel erg veel uren inzitten en zit dus nog maar op 60 %. Moet ik wel bij zeggen dat ik alle side questen doe en alles op 100 % wil slagen. Dus als ik een missie/side quest vern**k op 50 % ofzo dan doe ik hem over

In vergelijking met voorgaande AC is deze brotherhood heer in meester, zeker mbt controls! Her en der nog een bug, maar het klimmen&klauteren is nog nooit zo soepel verlopen. Het fight systeem zit ook zeer goed in elkaar.

Moet ik toch vaststellen dat DK Returns op een 2e plek gaat komen kwa games van 2010, want AC Brotherhood is imo toch wel de topper van 2010!!

Ga snel verder gamen

Same here, ik wil ook alles op 100% hebben. Ik zit inmiddels op 78% en op 38 uur speeltijd en ik heb het nog geen eens uitgespeeld, ben pas bij de zevende sequence volgens mij.

avatar van wilmar60
ik wil de release van pc hebben kan niet wachten .

Shinobi schreef:

Ben ook pas bij quest 6 geloof ik. Verslavende game hoor dit!

avatar van Emahef
Ik ben het eens met: JohnGameLover.

Fantastische graphics, goed verhaal & de wapens gewoon geweldig!
Ik heb de multiplayer nog nooit gedaan, maar dat komt nog wel.

avatar van lord-taylan
dat het spel zo snel, heel goed heeft gescoord zeg... Ik heb het nog niet maar ga hem zeker halen!

Heb net de eind credits voorbij zien rollen en tsjonge tsjonge tsjonge.......... wat een vette vette vette AC ervaring was dit weer.

Het einde is weer lekker open en roept een hoop vragen op, maar waar veel kritiek was op het einde van deel 2, vind ik dat na dit open einde het verhaal alleen maar interesanter en boeiender word.

Daar waar dit word gezien als een AC 2,5, ben ook ik erin getrapt, want dit is een waardige zo niet beste deel in de AC reeks.

Kan niet wachten op het vervolg.

PS: de MP is aardig, niet meer dan dat!

nuf
+ Assassins creed
+ Sluipmoordenaars trainen en inzetten
+ Leonardo's oorlogsvoertuigen
+ Nieuwe wapens
+ Online (al weet ik niet hoelang ik het nog leuk blijf vinden)

- Lijkt veel te veel op ACII, leunt teveel op zijn voorganger
- Te kort
- Te veel lopen en eentonige missies (bijv borgia torens)

Vorige week dan ook maar eens uitgespeeld met een speeltijd van 47 uur erop zitten en alles op 100%.

In eerste instantie had ik niet verwacht dat deze game mij zo zou vermaken, ik was eigenlijk van plan om deze game links te laten liggen, omdat het teveel naar uitmelkerij riekte. Maar ik ben alsnog overstag gegaan en ik ben blij dat ik dat heb gedaan, want hoewel je Brotherhood als een add-on kan zien is dit toch een volledig op zichzelf staande game die zich in hetzelfde tijdperk en locatie afspeelt.

Ten opzichte van deel twee zijn er enkele verbeteringen doorgevoerd qua gameplay.
Zo kun je nu zoals de titel al aangeeft (halverwege het spel) je eigen 'Brotherhood' oprichten en assassin's rekruteren. Dit is een leuke toevoeging en je kunt deze assassin's ook inschakelen om doelwitten uit te schakelen in een missie, om de missie wat makkelijker te maken. Soms zelfs te makkelijk.

Qua missies is er een optionele secondaire opdracht ingevoerd als je de missie 100% wilt halen, hierbij kun je denken aan dingen als: gebruik alleen je 'hidden blade' om je doelwit te vermoorden of raak de grond niet aan tijdens je achtervolging enz.

Het vechten is ook aanzienlijk verbeterd. Voorheen was het gewoon wachten tot je tegenstander aanvalt en simpelweg counteren. Nu is het zo dat als je een tegenstander succesvol hebt vermoord je een serie aan kills aan elkaar kan rijgen totdat je geraakt wordt door een tegenstander mocht je niet tijdig kunnen counteren.

Qua wapens zijn er wat nieuwe bijgekomen, zoals: een kruisboog en een poison dart.

Verder zitten er weer de nodige upgrades van gebouwen in, het zoeken naar veren en vlaggen, zijmissies om je wel even zoet te houden naast het hoofdverhaal die zoals gewoonlijk weer aardig bizar is te noemen aan het eind.

Helemaal nieuw is overigens de online mode. Waarbij je de keuze hebt uit een stuk of negen personages die je kan zijn en verschillende modi kan doorspelen. Zoals een 'Free for All', 'Teambased', 'Co-op' en 'Treasure Hunt'.
Hier had ik zo wel m'n twijfels over, maar het is op zich wel goed uitgewerkt en is het zeker leuk om te spelen. Alleen de connectie problemen mogen wel opgelost worden, want het kan soms erg lang duren voor je in een game zit.

4,5 Sterren.

avatar van Niinoke
Na Assassins Creed 1 & 2 volledig te hebben uitgespeeld, ben ik nu aan Assassins Creed: Brotherhood begonnen. Ik vind deze game ongelofelijk tot hiertoe (ben nog maar aan sequentie 2) maar ik denk dat hij over het algemeen wel goed blijft. Ik schrijf later als ik de game heb uitgespeeld, wat ik van de game vond.

avatar van Bombong
Vandaag heeft Ubisoft bekend gemaakt dat de PC-versie op 17 maart (Amerika) en 18 maart (Engeland) verschijnt. Nog even afwachten welke datum voor Nederland geldt, maar je mag er van uitgaan dat het een van de twee is.

Alessandro_x
raffael77 schreef:
Kennen jullie dit probleem.

Ik heb last van overmatig helderheid vanaf het midden tot boven het beeld.

Zo een soort lichtstreep vanboven? Dat heb ik ook, maar ik denk dat ze het zo gemaakt hebben.

Bombong schreef:

De Nederlandse release datum schijnt 17 maart te zijn. De PC versie bevat de DLC's Abstergo Project Update 1.0 and 2.0 and The Da Vinci Disappearance. De laatstgenoemde verschijnt begin maart als DLC voor de consoles.

avatar van robintjee1995
de beste game die ik ooit heb gespeelt samen met ac 2
gewoon een heerlijk verhaal

een van de beste game's ooit

avatar van PyrexVision
Volgende AC mag van mij wel de laatste worden. Die eeuwige plottwists en cliffhangers komen me nu wel een beetje de neus uit.

avatar van Tsjo-Wi
Van mij mag deze fantastische serie eeuwig doorgaan

Zojuist de nieuwe DLC The Da Vinci Dissappearance uitgespeeld en heb me weer kostelijk vermaakt. Er is niet veel nieuws onder de zon maar ik vond het zeker leuk om weer een paar uur naar Rome terug te keren.

avatar van Jumbojet
Wat is er nieuw in deze game?

avatar van wilmar60
wapens, mogelijkheden, combat (klein beetje)

avatar van Martijn
Multiplayer!

avatar van wilmar60
bedankt was ik er vergeten bij te zetten.