Assassin's Creed: Brotherhood (2010)

PC / PlayStation 3 / PlayStation 4 / Xbox 360 / Xbox One / Nintendo Switch
single player / online

Ontwikkeld door Ubisoft
Uitgegeven door Ubisoft

Brotherhood vervolgt het verhaal van Assassin's Creed II. Ezio Auditore di Firenze moet in Rome een eind maken aan de corrupte, machtige Templar Order. Door zijn geld goed te besteden, kan hij de stad weer in volle glorie herstellen, waarvoor hij beloond wordt met extra missies. Zijn strijd tegen de Tempeliers voert Ezio niet alleen, want hij leidt zijn eigen Brotherhood, een groep collega-huurmoordenaars. Hij krijgt hierbij hulp van Leonardo da Vinci en andere historische beroemdheden als Niccolo Machiavelli en Caterina Sforza. Daarnaast bevat het spel een online multiplayer modus. Hierbij heeft iedere speler de keuze uit verschillende personages, die allemaal hun eigen wapens en moordmethoden hebben.

avatar van Martijn
De multiplayer viel mij ook zo erg mee, 1 van de meest spannende multiplayers die ik ooit gespeeld hebt, de hele tijd het gevoel dat je opgejaagd word. Spannend!

Liefst speel ik wanted, alleen jammer dat er schijnbaar niet heel veel mensen spelen want het wil nog wel eens even duren voordat je in een game zit.

Dit lijkt me trouwens een leuker spel om met bekenden te spelen dan een Call of Duty of Battlefield of noem maar wat, krijg je echte kat en muis spelletjes met elkaar.

Multiplayer is wel nice, alleen soms wel moet je wel overbodig lang wachten voor je goed en wel in een match zit. Niet echt leuk als je even snel wilt gamen.

Prachtig vormgegeven (alweer). Verhaal interessant maar lijkt wel op vorige. Beetje eenvoudig.

avatar van Martijn
Klopt, maar dat is vooral met Wanted, dat zal wel niet zo populair zijn ofzo. Andere game modes kom ik veel sneller in

avatar van Freestyle
Ik wil hem graag halen, maar ik twijfel nog tussen de PC en PS3 versie. Ik neig naar de console versie, maar ik weet niet hoe de game er precies uit ziet op de console.

De game wordt uitgevoerd op 720p niet? Ziet het er op de PS3 meer uit zoals Uncharted 2 (vrij strak) of juist meer zoals Red Dead Redemption (ribbels en blokkerig)?

Zou dat graag even willen weten.

SeptuSword
Ik vind Brotherhood tot nu toe nog beetje flauwtjes vergeleken met deel 2.
Heb hem nog niet uitgespeeld, ben nog niet zo ver, heb de introductie van Machiavelli al gehad.
Het komt allemaal wat te traag opgang.. gelukkig is het wel de oude vertrouwde Ezio die we weer zien.

Vind alleen de paarden in Rome niet echt fijn, ze lopen ontiegelijk in de weg lol.

avatar van Martijn
Brotherhood traag op gang?! Je zit toch een stuk sneller in de actie dan in deel 2. Het heeft veel minder introductie nodig.

Hoe zit het met de moeilijkheid van de gameplay? Ik vond dat de vorige twee delen echt veel te gemakkelijk waren, je houdt twee knoppen in en je kan praktisch doorheen de hele map geraken al klimmend.

avatar van Tsjo-Wi
Ja dat is hier precies hetzelfde. Maar dat t klimmen zo makkelijk en soepel gaat vind ik juist wel lekker. Ik heb meer problemen met het totale gebrek aan uitdaging bij de gevechten.

Ik ben nu bij een side mission. Prostituees (gilde) waar ik een aantal taken moet volbrengen.
Waaronder dit:
Vijanden die waren gepost bij uitkijkpunten ongezien gedood met de kruisboog.
Wat bedoelen ze hiermee? Als ik wachters (1) op de daken dood gebeurt er niets.
Verder tot nu toe een tof spel! Is meer va hetzelfde. Maar dit deel is tot nu toe leuker.

Wanneer krijg je de combo vecht technieken?

Wat gebeurt er als je een deel van de synchronisatie voor de helft gelukt is?
De missies met 8 minuten tijd zijn bijna niet te halen.

Vervolg
Hoe krijg je makkelijk 5 kill steaks? Of ik word bij de 5e neergeslagen door een hellebaard of ridder op paard of ze vluchten!

In welke toren kan ik meer dan 25 meter hoogte een duik maken?

En waar kan ik 500 meter zweven? Is dat gebouw wat helemaal boven is. (missie waarbij je een vrouw moet bevrijden)

tnx

avatar van Martijn
- Als je bijna word geslagen door een sjappie met een hellebaard moet dodgen en dan gewoon door slaan. De comboticker telt gewoon door.

- De duik vanaf de toren heb ik gemaakt op zon pleintje waar de entree van een hidden dungeon onderwater zit. Er staan Papal-guards omheen, hoop dat ik een beetje duidelijk ben, anders moet je ff op youtube kijken.

- 500 meter zweven doe je helemaal inksboven in vanuit de paal die bovenop de toren van het paleis staat. Ik was helemaal naar boven geklommen, maakte een megasprong, en toen kwam ik er achter dat mijn parachutes opwaren

- Je moet wachters neerschieten die bij een outpost staan, ze staan onderandere in de poort bij het westen. Of je schiet ze neer als je de missie doet waar je de uniformen van de Franse Soldaten moet verzamelen.

En een synchronisatie die niet gelukt is is niet erg. Je mist alleen een trophy/achievement/hoehetopdepcookmagheten van de Da Vinci DLC. Maar om daar nou al die
moeite voor te doen.

Tsjo-Wi schreef:

Is inderdaad niet altijd even moeilijk, maar als je flink wat tegenstanders krijgt word het al wat leuker. Vooral als ze wat zwaardere wapens dragen. Van de ene kant vind ik het wel cool, je bent immers een supervechter, vooral als het allemaal even snel moet doordat de tijd dringt ga je als een mes door de boter. Ziet er natuurlijk wel heel spectaculair uit.

In de trainigsmode kwam ik er trouwens achter dat de gevechten nog best lastig kunnen zijn.

He tnx man, wat is het spel toch verslavend,,,, en toch probeer ik zoveel mogelijk op 100% sych uit te spelen, die vlaggen geloof ik wel. De schatkisten en veren daarentegen weer niet

Kill streaks gaan wel beter, zeker als je verder bent in de hoofdstukken danvluchten ze niet meer zo makkelijk van je weg. Wordt overigens wel lastiger. Veel meer vijanden die sneller en sterker zijn.

Duiken en zweven ga ik morgen (vandaag nog testen.

Snap iemand de codes? Kan ze alleen via Youtube oplossen, maar dan nog snap ik er geen reet van.

avatar van Tsjo-Wi
Die codes zijn juist super leuk. Heerlijke mysterieuze puzzels waarbij je soms echt heel goed moet nadenken. Het is zonde als je daar Youtube voor gaat gebruiken....

Ik was al zo slecht met wiskunde en puzzelen.
Is er een link waar de codes wordt uitgelegd, met name over die foto's

avatar van lord-taylan
te veel klimmen, soms worden de missies echt saai omdat je alleen maar moet klimmen Zoals die met de volgelingen van romulus, je moet de hele missie klimmen en klauteren

Gstyle
Heeft er nog iemand last van een soort van licht aan de bovenkant? Zo ja, kan je dit weg doen? Het is niet echt heel storend, maar het viel mij op.

lord-taylan schreef:

Ja dat is toch wel 1 van de dingen waarom je dit spel speelt... zoals dat je in een schietspel af en toe mensen neer moet schieten...

Gstyle
Mee eens. Ik moet toegeven dat er iets meer klimwerk in zit dan in de andere twee delen, maar mij stoort het niet. Ik had het ergens wel verwacht.

avatar van wilmar60
er is een nieuwe assassins cred aangekondigd genaamd assassins creed revalation hier meer info:

Ubisoft heeft Assassin’s Creed: Revelations eindelijk officieel aangekondigd en wat blijkt: ik zat er volkomen naast! Nou ja, wat Altaïr betreft dan, want de held uit het eerste deel zal ondanks eerdere hints niet de hoofdrol op zich nemen. Die rol is wederom weggelegd voor Ezio Auditore da Firenze , die nu dus een complete trilogie op zijn naam heeft staan.

Ezio zal in Revelations ‘in de voetsporen van zijn legendarische mentor Altaïr treden en een reis ondernemen van ontdekking en openbaring’, aldus Ubi’s persbericht. Een reis die hem ondermeer naar het hart van het Ottomaanse Rijk brengt, Constantinopel. Die aanwijzingen hadden we dus wel goed begrepen!

Verder belooft Ubisoft een flink uitgebreide multiplayer mode en krijgen een allereerste screenshot te zien. Assassin’s Creed: Revelations verschijnt in november voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360. Eerste reacties?

avatar van wilmar60
AUB nog wat meer verse info de link van de klik hier site krijg je erbij:

Wie net als ik snakt naar verse info over Assassin’s Creed: Revelations valt vandaag met zijn neus in de boter. NeoGAF dude SolidSnakex heeft namelijk de hand weten te leggen op Game Informer’s exclusieve coverview van de game en trakteert ons op een verhelderende samenvatting van de belangrijkste feiten. Had dat niet in de Nachtwacht moeten staan? Euh…ja, eigenlijk wel, maar het lijstje levert zo veel nieuwe details op dat ik het nieuws maar heb opgewaardeerd tot heuse Power-Up. Zo valt er tenminste nog iets boeiends te melden op de nieuwsarme zondag!

Om alle verwarring over helden en hoofdrollen voor eens en altijd op te helderen: in Revelations neem je zowel Altaïr als Ezio en Desmond onder de knoppen. Het grootste gedeelte van de game zul je echter met Ezio Auditore da Firenze spelen, inmiddels 50+ en aanbeland in het 16e eeuwse Constantinopel (Istanbul). Daar zal de beste man onder andere op zoek moeten naar ‘seals’ die toegang geven tot Altaïr’s herinneringen. Herinneringen die je vervolgens dus ook als Altaïr zult herbeleven. Desmond zal zoals gewoonlijk weer met zijn aars in de Animus zitten en krijgt dit keer verhaalgedreven puzzelreeksen voor zijn kiezen.

Naast Constantinopel wordt ook Cappadocië als locatie genoemd, een Turkse landstreek die bekendstaat om zijn onherbergzame, vulkanische berglandschappen. Het merendeel van Revelations vindt echter plaats Constantinopel, dat verdeeld is in vier districten: Constantin, Beyazid, Imperial en Galata. De verschillende districten zullen volgens goede Brotherhood-traditie weer bevrijd moeten worden door Borgia torens te vernietigen, al gebeurt dat dit keer met een kleine twist.

Om een Borgia toren te kunnen vernietigen moet je namelijk eerst een aantal missies uitvoeren om de aanwezige Templars uit het district te meppen en vervolgens een ‘Assassin’s Den’ vestigen om zodoende gebouwen te upgraden die je toegang verschaffen tot de toren door middel van ziplines.

Zipwattes? Ja jongens, Ezio heeft weer een nieuw speeltje in Revelations! De man is uitgerust met de ‘hookblade’, een soort handzaam harpoengeweer dat zich laat vergelijken met de hookshot uit Zelda games of de enterhaak uit Just Cause 2. Ezio kan de hookblade gebruiken om tegenstanders als een ware Scorpion naar zich toe te trekken, maar veel handiger is het om een lijntje tussen twee daken te spannen. Hiermee kun je handige shortcuts creëren die het tempo waarmee je door de straten van Constantinopel rent en springt met 30% versnellen, aldus Ubisoft. Nice.

Ezio krijgt ook de beschikking tot bommen. Meer dan 300 verschillende soorten zelfs! Hoe dat precies zit weet ik ook niet, maar Ubi spreekt van een soort crafting systeem waarmee je 300 verschillende soorten bommen in elkaar kunt knutselen. Klinkt interessant, evenals het bericht dat Revelations gebruik zal maken van een nieuwe facial capture technologie (Mocam) die door Game Informer omschreven wordt als een "intriguing amalgamation of traditional animation, performance capture and the fascinating new style of performance on display in games like LA Noire." Zoals gezegd, interessant!

Afijn, klik hier voor de volledige lijst met info. Ik heb het namelijk nog niets eens gehad over de verhoogde level cap, de meer verhaalgedreven multiplayer (met de mogelijkheid om guilds te creëren) en het feit dat sidequests hebben plaats gemaakt voor random events. Assassin’s Creed: Revelation verschijnt in november voor PC, PlayStation 3 en Xbox 360. Hebben jullie er een beetje zin in?

de link zoals beloofd:
Game Informer 218 details (Assassin's Creed, Rayman Origins) - NeoGAF

Assassin's Creed: Revelations heeft een eigen pagina hoor
hier

avatar van Roel-
Helaas, na lang wachten op een prijsdaling heb ik hem dan toch tweedehands gekocht. Ondanks dat ik het snel heb uitgespeeld en moeite had om te stoppen met spelen viel het me toch lichtelijk tegen.

Ten eerste de stad zelf, Rome, valt op door het gebrek aan structuur. Ik vind het absoluut geen fijne stad om doorheen te springen (bij lange na niet zo fijn als Florence) en de afwisseling met het platteland valt me niet goed. Had liever een tweede stad (net als Venetië in deel II) gezien. Verder werkte de grootte van de stad eerder tegen dan mee, het tunnelsysteem werkt matig (laadtijden zijn sowieso lang imo) en paardrijden is t.o.v. bijvoorbeeld RDR zeer matig en vooral erg onhandig in de stad zelf.

Ten tweede bevalt het verhaal me eigenlijk niet, het is weer min of meer hetzelfde als het vorige deel en het einde kon me alles behalve bevredigen (kan aan mij liggen, vind dat animus geneuzel sowieso niets). De hoofdmissies waren best leuk, maar vaak wel redelijk simpel. Heb wel af en toe met stomme verbazing gekeken hoe het spel me naaide door te zeggen dat ik niet 100% sync. had terwijl ik ABSOLUUT ongezien de missie had gespeeld. De sidemissions heb ik nog (lang) niet allemaal gedaan, dus daar zal ik niet over oordelen.

Het aankopen en opbouwen van de stad is - buiten het hogere inkomen - vrij zinloos. De shops zijn gelukkig wel in overvloede aanwezig waardoor je je niet een ongeluk hoeft te lopen om iets te kopen. De side quests zijn wel vrij frustrerend, zeker omdat ik aan het begin dacht dat je gewoon je items kon verkopen en dat ze dan optelden. Later bleek dat je ze op moest sparen en bij een bepaalde shop kon "inleveren", wat mij betreft mocht die informatie veel eerder gegeven worden.

Dan toch nog positief nieuws: het spel speelt als een trein, de besturing is - buiten hier en daar een onbegrijpelijk scheve sprong - zeer fijn en het vechten hebben ze wel verbeterd t.o.v. deel II. Het duurt minder lang met 'hakken' en de killstreaks zijn fijn en voeren het tempo wat op.

Hét nieuwigheidje - de brotherhood - is erg leuk bedacht, maar maakt het spel bij vlagen erg makkelijk. Met 6 assassino's hoef je je zelden zorgen te maken over grotere groepen tegenstanders en hierdoor zijn de Borgia towers erg makkelijk over te nemen. Wat op zich ook weer niet zo heel erg was, aangezien dat toch wel redelijk repetitief werd na vier overnames.

Voor mijn uiteindelijke oordeel zal ik proberen de sidemissions allemaal te volbrengen, maar ik kan helaas wel stellen dat het spel niet de magie heeft gebracht die ik ervoer toen ik AC II voor het eerst speelde. Het spel heeft het geluk dat ik het idee erachter - het klimmen en de volledige vrijheid - mij ontzettend bevalt. Ik hoop alleen wel dat Revelations een beter beklimbare stad krijgt.

avatar van jex
jex
Heel uitgebreid maar uitendelijk meer van hetzelfde en niet zo spannend als deel 2. Wel weer een cliffhanger op het eind, dus het vervolg is al in de maak. Hopelijk weten dan het hele verhaal!

jex schreef:
verhaal!

het vervolg is al bekend en ook de titel is al bekend staat ook al op gamesmeter.

Geen bijzonder goed idee om deze game te beginnen spelen in de examenperiode, te verslavend..

Al bij al een goede game, net zoals zijn voorgangers. Ze houden een stijgende lijn aan: Eerste game was te repetitief, dat was al min of meer opgelost in AC II, in Brotherhood heb ik dat gevoel helemaal niet gehad. Er zit veel meer afwisseling in de missies. Ik heb er bijna vier dagen over gedaan om de game uit te spelen. Hij is volgens mij lang genoeg.

Nu speelt alles zich ook af in één stad (Rome), wat ik absoluut een verbetering vind. Ook de vormgeving van Rome vind ik top. Ik ben deze zomer daar nog op citytrip geweest, en ik kan geen zware fouten geven in de architectuur. Het is top hoe ze alle monumenten (ENORM!) realistisch hebben uitgewerkt. Er zijn slechts enkele monumenten die ik niet terug vond, maar zelf zaken als de zuil van Trajanus zitten in het spel. Ik vind dit echt een meerwaarde voor de game. Het zou zwak zijn moest men een bestaande stad een eigen invulling hebben gegeven.

Er zijn enkele nieuwigheden in deze game, nu kan je paarden gebruiken in de stad, wat ik wel plezant vond. Enige wat me hieraan stoorde is dat je constant mensen omver rijdt als je te paard door de stad gaat. Ofwel zouden mensen opzij moeten gaan, ofwel zouden er minder mensen op de straten moeten lopen. Ook had ik graag een shop gehad voor paarden, zodat je die wat zou kunnen "tunen" (bijvoorbeeld armor voor de paarden, zadeltassen (nu kon je die alleen stelen), etc.)

Ook de kruisboog vond ik vet, en ook de speciale aanvallen met o.a. je geweer zijn zalig. De zware wapens in het spel vond ik wel wat misplaatst. Een assassin moet snel en licht zijn, een supergroot zwaard past dus niet echt in dat kader.

Maar qua setting en sfeer scoort deze game enorm sterk.

De kritiek die ik op de vorige AC's komt ook hier terug: te eenvoudig besturing. Hou je rechtermuisknop en spatie in, en je kan over de hele map klimmen. Ook de gevechten zijn te weinig realistisch. Ik wil best een moordmachine zijn, maar dan moet ik ook écht een zijn die niet geraakt word. Nu doe je een execute op een vijand, waarna een andere je armor kapot beukt.

Over de storyline dan: die vind ik nog steeds fantastisch, het blijft een mindfuck. En ik hou van de combinatie van sci-fi & fantasy-geschiedenis. Die "goden" vond ik in AC II wel nogal vreemd, maar ze lijken de juiste kant ermee uit te gaan nu. Ik hoop wel dat we in de volgende AC nu eindelijk eens antwoorden krijgen, want bij het uitspelen van brotherhood hield ik meer vragen dan antwoorden over.

Samengevat:
+ Top sfeer
+ Rome is nagenoeg perfect nagemaakt
+ Paarden in de stad is leuk
+ Veel meer afwisseling in de missies.
+ Kruisboog en nieuwe speciale aanvallen.
+ De storyline blijft fantastisch goed.

- Realisme qua gevechten & besturing

Zeker 5* waard.

avatar van Barcel
Blijft geweldig zoals bij de twee vorige delen. Ben hartstikke benieuwd naar Revelations!

Is de DLC van Davinci de moeite waard? Iemand......?

avatar van Tsjo-Wi
Ik vind van wel. Als je genoten hebt van de singleplayer kun je sowieso niet fout gaan met wat extra content.