The Lord of the Rings: War in the North (2011)

PC / PlayStation 3 / Xbox 360 / Macintosh
Action / RPG

Ontwikkeld door Snowblind en Feral
Uitgegeven door Warner Bros. en Feral

In War in the North strijden spelers in het noorden van Middle-earth tegen de troepen van Sauron. Het spel is ontworpen om vooral online coöperatief gespeeld te worden, met groepjes van maximaal drie spelers. Naast RPG-elementen als het opwaarderen van personages en het verbeteren van wapens en vaardigheden, biedt War in the North ook "brutaal realistische gevechten". Gebaseerd op J.R.R. Tolkien's welbekende trilogie, belicht deze game het verhaal van andere kanten.

avatar van Dark Lord Andrew
Met 'brutaal realistische gevechten' bedoelen ze overmatig bloedvergiet en rondvliegende ledematen. Dat zat in de films ook niet heel erg, waarom dan wel in een nieuw spel?

avatar van Starmaster501
Om het een beetje te verfrissen en nieuwstaanders laten denken dan LOTR eigenlijk behoorlijk bruut is? Ach ik heb er geen problemen mee iig.

avatar van Cassevis
Meeste filmgames zijn echt floppers, maar dit lijkt me wel wat.

avatar van jerom1234
Lijkt me ook wel vet aan de poster te zien, heb de films jammer genoeg nooit gezien!

avatar van Dark Lord Andrew
Cassevis schreef:
Meeste filmgames zijn echt floppers, maar dit lijkt me wel wat.

Maar de meeste games die ver na een film uitkomen zijn vaak erg goed (bijv. 007: Goldeneye). Daar komt nog bij dat dit verhaal niet erg dichtbij komt bij dat van de films. Zelfs in de boeken word naar het onderwerp van het spel alleen maar gerefereerd

avatar van Cassevis
Inderdaad, anders willen ze gelijk met de film releasen. Wordt 't helemaal afgeraffeld.

Hier kijk ik zeer naar uit, zeker omdat de game gebaseerd is op plekken in de boeken die in de boeken wel genoemd worden, maar niet uitgediept werden. Goede zet dus, heb je als developer heel veel speelruimte..hoop dat het dan ook erg overtuigend overkomt. De meeste plekken werden in het boek in de appendix vermeld. Deze komt in huis hoe dan ook...misschien laat ik in december ook Skyrim er even voor wachten.

avatar van robindapobin
Ik wacht even de reacties af en dan schaf ik hem waarschijnlijk wel aan..

avatar van jerom1234
Nou, die reacties zijn er ook echt!

Ge-wel-di-ge game al zeg ik het zelf..ookal zit ik pas in chapter 3 en heb nog een lange weg te gaan.
Deze game is enorm, maar dan ook echt enorm voor een RPG-LOTR, als ik een chapter uitspeel in een avond mag ik blij zijn. 3 chapters in 3 dagen is wel apart. maar ben al helemaal verliefd op de game. Noemde eerder al de graphics, die zijn supergeweldig en trekt je nog meer in Tolkien's wereld dan de games van EA...The 3th age is een uitzondering, het gevoel wat ik bij die supergame had is bij deze veel intenser. Maar de omgevingen, characterdesign, combat en nog veel meer is echt prachtig uitgewerkt.
Bij aankomst in Rivendell kreeg ik echt kippenvel alsmede hoe mooi dat verwerkt is en de soundtrack die daar te horen was en dat je kon praten met leden van de fellowship. Ga nu gauw weer verder met de game..xbox was wat te heet geworden, dus even laten afkoelen..maar deze game is aanschaf verplicht als je een echte LOTR Die-hard fan bent. Echte aanrader en een trip van jewelste. In gedachten heeft hij al een 5,0*..(blijft een RPG over het beste verhaal wat ik ooit gelezen heb )

Geweldig spel.
Duurde wat mij betreft een beetje kort, ik had het liefst weken non-stop willen gamen
Ik speel hem op dit moment voor de 2e keer uit, maar dan met een ander persoon.
En ik speel niet veel spellen 2 keer uit, dus dit is een goed teken

avatar van Niinoke
Geweldige game
Ik vermaak me er ongelofelijk goed mee. Er is enkel 1 probleem...
In chapter 5 is er echt een dodelijk irritante glitch. Telkens ik Saenathra verslaag, en ze zeggen me dat ik naar The Grey mountains kan gaan, gebeurd er niets. Ik moet een elf gaan bevrijden in Mirkwood, maar de elf is nergens te vinden...De plaats waar hij zou moeten zijn, daar is ie niet.
Kan iemand me hier aub mee helpen of me er meer over vertellen.

avatar van Niinoke
FANTASTISCH leuke game. Wauw wat heb ik me hiermee vermaakt !
Leuke gameplay, leuk verhaal, redelijk lange speelduur, lang geleden dat ik zo enthousiast ben geweest over een game.

GIng voor een ander spel naar de winkel, kwam met deze thuis omdat het de laatste was e voor een scherpe prijs.LOTR games zijn veelal wel vermakelijk en ik al het gevoel had dat ze aan dit deel wel genoeg tijd hadden besteed na de flop van de laatste game (s).
Inmiddels aan het einde van chapter 2, maar ik kan zeggen dat deze game echt goed bevalt en mijn verwachtingen heeft overtroffen, voor nu een 4 puur op gafisch, gameplay en setting haalt hij deze score al. Mocht er nog een hoge replay waarde aan zitten (waar ik stiekem wel vanuit ga) dan kan dit punt nog weleens hoger uitvallen. Aanrader voor iedereen die hem in de budgetbak ziet liggen.

avatar van justin8286
Ben dit spel nu een poosje aan het spelen en vind het helemaal GEWELDIG! De omgevingen zijn echt prachtig en verder is met name het vechten is super. Heerlijk al die combi's die je maakt voor extra exp en hoe je ook hoofden, armen en benen van vijanden afhakt! Daarbij komen nog de extra krachten die je hebt en je 2 teamleden die, eindelijk, niet eens superirritant zijn maar juist goed en hulpvol zijn.

Ben nog niet zo heel ver maar al vanalles en nogwat aan vijanden tegengekomen zoals Aardmannen, Orcs, Trollen, Spinnen Zombie's, Skeletten, Reuzen en nog wat vage wezens + de vele 'eindbazen' die je krijgt te verwerken. En in het begin ook mooi die pratende Adelaar die nu bevriend is, prachtig!

Toen ik begon vond ik het jammer dat normal de hoogste moeilijkheidsgraad is die je eerst kan kiezen, als je die uitspeelt kun je pas moeilijker spelen. Maar ben toch blij dat dat niet kon. Tegenstanders zijn superagressief en sparen je echt niet.

Verder zoals ik al zei Grafisch echt top. Helaas kan mijn pc het soms niet helemaal aan en speel alles op minimum maar zelfs dan ziet het er al mooi uit, met name Rivendell was erg mooi. Ik ga de komende tijd rustig verder spelen en genieten van deze topgame!

Edit: Als ik dan toch nog een klein minpuntje mag noemen is het de muziek/geluid, die je niet duidelijk hoort/wel wat spannender had gemogen.

avatar van justin8286
Uitgespeeld. Heb er erg van genoten. Zeer mooie omgevingen en goede gevechten. Toch een half puntje eraf omdat ik op het laatst me toch wat verveelde met de gevechten en het nog even duurde voordat ik zin had om het uit te spelen. En ik vond het einde nogal wat vreemd/sneu.

Die Adelaar Belaram word neergestoken, valt en is dan zeer waarschijnlijk dood(hij hoeft niet dood te gaan, als je hem niet roept). Dan versla je Agandaur en krijg je een eindscène waarin die draak komt en daarna zeggen ze tegenelkaar we gaan lekker naar Rivendell om te rusten. Vond dat ze die Belaram wel wat aandacht konden geven. Het was een hele goede vriend en heb nu zulkiets van dat ze denken; 'hij is dood, laat daar maar liggen'

Desalniettemin een zeer goed spel.

avatar van Zell
Niinoke schreef:
Geweldige game
Ik vermaak me er ongelofelijk goed mee. Er is enkel 1 probleem...
Kan iemand me hier aub mee helpen of me er meer over vertellen.

Als ik het mij goed kan herinneren staat de elf vlakbij om mee te praten.
Tegenover Radagast volgens mij.

avatar van GameEvolutie
Beste game van 2012 die ik uitgespeeld heb!

1 War in the North
2 Mass Effect 3
3 Assassins Creed Revelations
4 Force Unleashed 2
5 Rage

De afgelopen dagen een beetje intensief mee bezig geweest en zojuist uitgespeeld op Normal. Eerst de voordelen. Allereerst vond ik het een erg verslavende game, combat is echt retegaaf. Ook de heel mooie en diverse omgevingen zorgden ervoor dat ik toch doorging, je ziet telkens wat anders en voelt telkens een andere sfeer. Veel soorten vijanden, van groot tot klein, wat dus ook voor de nodige variatie zorgt. Ook qua moeilijkheidsgraad goed te doen, kwam nooit echt in de problemen op het moment na dat je de poort van Nordinbad moest beschermen tegen die twee Trolls. Maar na een paar keer vallen en opstaan toch gelukt.

Maar toch wat grote nadelen om niet meer dan vier sterren te geven. Allereerst erg jammer dat dit geen open wereld is, anders had ie gemakkelijk 4,5* kunnen krijgen. Al die mooie, diverse omgevingen schreeuwden naar mijn mening eigenlijk om één samenhangende en sfeervolle wereld in plaats van losse stukjes. Daarnaast erg lineaire voor een RPG, en al helemaal geen keuzevrijheid, op één moment na (als je 'm gespeeld hebt, weet je het al). Verhaal stelt ook weinig voor, maar ja.. LOTR heeft 't nooit van het verhaal moeten hebben vind ik. Eerder het avontuur ernaar toe en dat was hier dik in orde.

SeptuSword
Bijzonder dat deze game zulke hoge ogen heeft gekregen. Deze zat al een tijdje in mijn backlog.

Om het kort te houden, de game voelt niet af. Hoe verder je in de game komt hoe minder sidequests er zijn, hoe minder dialoog, hoe minder opbouw. Er is bijna tot geen dialoog tussen de companions, ik vind ze vrij vlak. Alleen Farin (de dwarf) heeft een beetje persoonlijkheid, ook al is het je stereotype dwarf. Eradan en Andriel zijn te puur, te serieus. Er is geen gevoel van samenhang tussen deze 3 karakters.

Het speelt daarentegen best oké, een leuke actie-RPG. Het deed mij goed wat vette loot te verzamelen om je karakters sterker en sterker te maken. Gewoon een oké game.